عنوان خبر:گلستان در بحث بيمه پيشتاز است
يكشنبه 18 مهر 1389 - 23:38:14


عبدالرضا دادبود معاون عمراني استاندار گلستان، ظهر امروز در نخستين همايش مخاطرات زمين‌شناختي با حضور قائم مقام سازمان مديريت به تشريح ريز برنامه‌هاي پيش‌بيني شده متعددي كه در هفته بلاياي طبيعي در دستور كار قرار گرفته است اشاره كرد و اظهار داشت: همايش مذكور با هدف آشنايي مهندسان، كارشناسان، مسئولان و مديران ارشد استاني و مردم با مشكلات و دغدغه‌هاي مهندسان در زمينه مقام‌سازي ساختمان‌ها تعريف شده است.



وي از دوره آموزشي پدافند غير عامل مانور بسيج و نقش آن در امدادرساني، ميزگرد مقاوم‌سازي از سوي صدا و سيماي مركز استان، مانور پيش‌هشدار سيل در شهرستان مراوه‌تپه و مانور اطفا حريق به عنوان ديگر برنامه‌هاي هفته كاهش بلاياي طبيعي ياد كرد و افزود: مسابقه نقاشي كودكان و نوجوانان از ابتكاراتي است كه در استان تدارك ديده شده است.
معاون عمراني استاندار گلستان يكي از اولويت‌هاي اصلي استان را پرداختن به بحث مديريت بحران دانست و پيشگيري، تجهيز، مقابله و بازتواني و بازسازي را از مراحل چهارگانه آن اعلام كرد.
به گفته دادبود در بحث بيمه گلستان در ميان استان‌ها پيشتاز بوده و طي روندي مناسب وضعيت بيمه منازل مسكوني و تجاري در استان در حال پيگيري است كه پيرو مذاكره با شركت‌هاي مختلف، شركت بيمه‌اي دي با ارائه بهترين بسته به عنوان نمايندگي ديگر بيمه‌ها انتخاب و كار خود را آغاز نموده است.
همايش دو روزه مخاطرات زمين شناختي مقاوم سازي و نقش آنها در كاهش اثرات بلاياي طبيعي با همكاري سازمان مسكن و شهرسازي، مديريت بحران استان، سازمان‌هاي صنايع و معادن و نظام مهندسي ساختمان و نيز شهرداري و بنياد مسكن و شهرسازي در سالن آمفي تئاتر سازمان جهادكشاورزي استان گلستان در حال برگزاري است.
سخنرانان در نخستين روز برگزاري همايش به بررسي دگرگوني‌هاي اقليمي، مخاطرات زمين شناختي و فرونشست زمين و نقش تكتونيك فعال البرز در بررسي‌هاي برآورد خطر زمين لرزه پرداختند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-441.html )