عنوان خبر:دانشگاه‌ها پيشگامان آموزش كارآفريني
شنبه 24 مهر 1389 - 09:31:30


رئيس دانشگاه آزاد علي‌آبادكتول گفت: دانشگاه‌ها و موسسات آموزشي در كشور در زمينه‌هاي آموزشي و پژوهشي پيشقدم هستند، به همين دليل مي‌توان از آنها به عنوان پيشگامان آموزش كارآفريني در كشور ياد كرد.



به نقل از روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي واحد علي آبادكتول، عليرضا ايرانبخش رئيس دانشگاه آزاد علي‌آبادكتول، با بيان ضرورت توسعه كارآفريني اظهار داشت: به منظور توسعه و ترويج فرهنگ تعاون و كارآفريني در سطح جامعه دانشگاهي و همچنين ارتقاي شناخت دانشجويان نسبت به كارآفريني و نقش آن در رونق اقتصادي و ايجاد اشتغال، اين دفتر با همكاري اداره كل تعاون استان گلستان راه‌اندازي مي‌شود.
وي با اشاره به اينكه كارآفريني، فرآيند نوآوري و بهره‌گيري از فرصت‌‌ها با تلاش و پشتكار بسيار است، از آن به عنوان يكي از محورهاي اصلي رشد و توسعه ياد كرد كه از نظر برنامه‌ريزي توسعه اقتصادي و توسعه پايدار اهميت بسيار داشته و موجب پر شدن خلا و شكاف‌هاي بازار كار مي‌شود.
رئيس دانشگاه آزاد علي‌آبادكتول چهار بخش آموزش، مشاوره و حمايت، پژوهش و ترويج و فرهنگ‌سازي را از اركان اصلي اين دفتر اعلام كرد و افزود: ايجاد ذهنيت و تصوير واضح از كارآفريني، توسعه و گسترش مفاهيم عمده و پايه كارآفريني، افزايش اعتماد به نفس و انگيزه براي ورود به فعاليت‌هاي جديد، شناسايي دانشجويان خلاق و نوآور و فراهم كردن زمينه براي ورود آنها به فعاليت‌هاي كارآفرينانه، معرفي علمي كارآفريني به عنوان يك ارزش جديد به جامعه دانشگاهي و ايجاد واحدهاي توليدي و خدماتي مختلف در دانشكده‌ها و فروش محصولات در نمايشگاه از جمله اهداف اصلي تشكيل اين دفتر در واحد علي‌آبادكتول است.
رئيس شوراي پژوهشي منطقه 10 دانشگاه آزاد درخصوص دلائل مطرح شدن طرح توسعه كارآفريني در دانشگاه‌ها اظهار داشت: دانشگاه‌ها و موسسات آموزشي در كشور در زمينه‌هاي آموزشي و پژوهشي پيشقدم هستند و به همين دليل مي‌توان از آنها به عنوان پيشگامان آموزش كارآفريني در كشور ياد كرد.
ايرانبخش افزود: اكثر فارغ‌التحصيلان دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي بدون توجه به آموخته‌ها و نيز قوه خلاقيت و ابتكار خود در راستاي آغاز كاري نو و يا خدمتي جديد، صرفا به دنبال يافتن موقعيت‌هاي شغلي وارد بازار كار مي‌شوند و اين در حالي است كه در شرايط فعلي كشور ما جذب نيروي انساني آماده به كار تقريبا متوقف شده است و بخش خصوصي نيز توان جذب فارغ‌التحصيلان آماده به كار را ندارد.
وي ادامه داد: بدين منظور راه‌اندازي دفاتر كارآفريني و تعاون در دانشگاه‌ها علاوه براشتغال مولد در راستاي رفع معضل بيكاري در كشور، پيامدهاي ديگري همچون بروز خلاقيت‌ها، توليد ثروت، ايجاد، توليد و به كارگيري فناوري، رشد اعتماد به نفس در بين دانشگاهيان و فارغ‌التحصيلان و جلوگيري از مهاجرت نخبگان را به دنبال دارد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-447.html )