عنوان خبر:وجود مبارك امام رضا (ع) لطف ويژه خداوند به مردم ايران است
جمعه 30 مهر 1389 - 23:33:15


مسئول دفتر نمايندگي ولي فقيه در اداره كل شيلات گلستان حجت‌الاسلام محمد جلايي شامگاه پنج‌شنبه در جشن ولادت امام رضا (ع) در شيلات گلستان ضمن تبريك ميلاد آن امام همام درباره شأن، فضايل و كرامت آن حضرت مطالبي را بيان كرد و اظهار داشت: رفتار و سلوك آن بزرگوار بايد هميشه چراغ راه مسلمانان باشد.



وي به نقل حديثي از امام رضا (ع) گفت: مؤمن بايد سيره و روش اهل بيت (ع) را پيشه خود كنند و براي خروج از سياهي و ظلمت راهي جز توسل جستن به اهل بيت عصمت و طهارت (ع) و پرهيز و دوري جستن از گناه نيست.
حجت‌الاسلام جلايي افزود: مؤمن به كمال نمي‌رسد مگر اينكه داراي سه ويژگي باشد.
مسئول دفتر نمايندگي ولي فقيه در اداره كل شيلات گلستان سنت خدا كه كتمان اسرار است را يكي از آن سه ويژگي ذكر كرد و افزود: ويژگي دوم اين است كه صفت پيامبر كه مداراي با مردم است را مؤمن داشته باشد.
وي ويژگي سوم را سنت ولي و امامش كه همان صبر و تحمل در برابر سختي‌ها و مشكلات است بيان كرد و اظهار داشت: ما هر‌چه داريم از اهل بيت داريم به ويژه مردم ايران كه خداوند به آنان لطف ويژه عنايت كرده و وجود مبارك امام علي‌ابن ‌موسي‌الرضا (ع) و خواهر گراميش حضرت معصومه (س) را به آنان ارزاني داشته است.
در پايان مراسم علاوه بر برگزاري مسابقه حضوري و اهدا جوايز به سه نفر از حاضرين كه پاسخ صحيح داده بودند به تمام كساني كه نام آنها محمدرضا، عليرضا، رضا و نام رضا در اسامي آنها بود هدايايي به رسم ياد‌بود اهدا شد.
مراسم جشن ميلاد با سعادت امام هشتم شيعيان جهان علي‌بن ‌موسي‌الرضا (ع) با حضور مديركل شيلات گلستان، مسئول دفتر نمايندگي ولي فقيه در شيلات استان، معاونان، مسئولان و كاركنان شيلات گلستان در محل نمازخانه اداره كل برگزار شد.
در اين مراسم مداح اهل بيت عصمت و طهارت به مناسبت ميلاد علي‌بن‌ موسي‌الرضا (ع) اشعاري را در وصف آن امام همام سرودند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-451.html )