عنوان خبر:بخشي از اراضي زير کشت استان تحت آبياري آلوده قرار دارد
جمعه 26 اسفند 1390 - 01:29:49


معاون سياسي امنيتي استاندار گلستان گفت :
بخشهايي از اراضي کشاورزي استان که غالبأ در آنها سبزيجات کشت مي شود ، تحت آبياري مناطق آلوده قرار دارد.



به گزارش پیام گلستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان ، "عليرضا جمشيدي" عصر سه شنبه در هشتمين جلسه کارگروه سلامت و امنيت غذايي در سال 90 با بيان اين مطلب افزود : بيشترين سطح آلودگي مربوط به شهرستان گرگان است که بخشي از زمينهاي زير کشت سبزيجات اين منطقه توسط رودخانه هاي انجيراب و زيارت که داراي آبهاي سطحي آلوده ، فاضلابهاي شهري و روستايي و زباله و نخاله هستند ، تحت آبياري قرار مي گيرد.
وي ادامه داد : يکي از دلايل اصلي اين موضوع مي تواند عدم اطلاع و شناخت کافي در زمينه اين نوع آبياري توسط کشاورزان باشد که در اين خصوص بايد با هماهنگي دستگاههاي مربوطه اطلاع رساني دقيقي از طريق آموزش در رسانه ملي و تهيه و چاپ بروشور صورت پذيرد.
رئيس کارگروه سلامت و امنيت غذايي استان تاکيد کرد : در خصوص آبياري آلوده بايد توسط سازمان جهاد کشاورزي استان مديريت صورت گرفته و براي الگوي کشت صحيح اقدام شود و در جاهايي که احساس   مي شود تعمد و اصراري در اين کار وجود دارد ، حتمأ از کمک مراجع قانوني و قضايي در اين خصوص بهره لازم صورت پذيرد.
وي خاطر نشان کرد : خود مردم هم علاقه مند به بهره مندي از سلامت هستند ، اما عده اي سبک و سياق زندگي سالم را نميدانند ، بعضي ها ممکن است موانعي پيش رويشان وجود داشته باشد که بايد در جهت رفع اين موانع آنها را ياري رساند و عده اي هم نياز به اجبار قانوني دارند که بايد قاطعيت قانون را بر آنها اعمال کرد.
معاون استاندار و رئيس ستاد انتخابات استان در اين جلسه همچنين با قدرداني از حضور بصيرانه و دشمن شکن مردم متدين استان در صحنه انتخابات مجلس نهم گفت : گلستان از نظر ميزان مشارکت با حضور بيش از 80 درصدي مردم ولايتمدار استان جزء پنج استان برتر کشور قرار گرفت و در ميان اين پنج استان حائز رتبه اول از جهت ارتقاء سطح مشارکت با افزايش حضور بيش از هشت درصدي نسبت به دوره قبلي شد.
جمشيدي خاطرنشان کرد : ميزان حضور مردم در صحنه سرنوشت ساز است و تعاملات و ديپلماسي سياسي و همه امور بين المللي و جهاني را دچار تغيير ميکند و بايد خداوند را شاکر باشيم که داراي رهبري هوشمندانه و مردمي با بصيرت و متدين هستيم که در همه صحنه ها حضور پيدا کرده و همه توطئه ها و نقشه هاي دشمنان نظام را خنثي مي سازند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-4579.html )