عنوان خبر:چه کسی فتوا داد دفاع از انرژی هسته‌ای مشروع نیست؟!
يكشنبه 2 آبان 1389 - 01:51:51


هیچ کدام از رسانه‌ها اعم از رسانه‌های ایرانیان خارج از کشور و یا رسانه‎‌های خارجی و یا همین مخالفان داخل کشور نمی‌دانند و یا اینکه وانمود می‌کنند نمی‌دانند که منظور رهبری از کسی که این فتوا رو مطرح کرده کیست!.



به گزارش شبکه ایران، خبرنگار پارلمانی یکی از روزنامه‌های کشور، مرجع ضمیر سخنان آیت‌الله خامنه‌ای درباره مسائل مربوط به انرژی هسته‌ای را مشخص کرد.

"ثمانه اکوان" در وبلاگ شخصی خود با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری در قم، نوشته است: "رهبر انقلاب در سفر به قم در یک سخنرانی از فتوای کسی خبر دادند که گفته بود دنبال کردن انرژی صلح آمیز هسته‌ای اگه باعث جنگ بشه، مشروع نیست :«کسی فتوا داده است که تلاش صلح‌آمیز هسته‌ای ایران به خاطر اینکه مورد سوءظن قدرت‌های بزرگ است، مشروع نیست اما ما می‌گوییم استکبار غلط کرده است که به ملت ایران سوءظن دارد.»

تو این چند روزه که رهبر انقلاب به قم سفر کردند،‌ رسانه های مختلف تحلیلهای زیادی رو راجع به این سفر انجام دادند و نظریه‌پردازیهای مختلفی راجع به دلایل این سفر انجام دادند. از فضاسازیهای منفی بر این سفر که بگذریم در تحلیلهای این رسانه‌ها یک مطلب جالب وجود داره : هیچ کدام از رسانه‌ها اعم از رسانه‌های ایرانیان خارج از کشور و یا رسانه‎‌های خارجی و یا همین مخالفان داخل کشور نمی‌دانند و یا اینکه وانمود می‌کنند نمی‌دانند که منظور رهبری از کسی که این فتوا رو مطرح کرده کیست!‌

قبلا خبر چنین فتوایی رو شنیده بودم ولی زیاد مطمئن نبودم که درست باشه. تا اینکه در بحثی که این دو روزه با دوستان داشتم متوجه شدم ماجرا از همون اول درست بوده . البته این فتوا در زمانی که مطرح شد ، زیاد هم رسانه‌ای نشد ولی اینکه مخالفان متوجه این فتوا از جانب مرجع تقلیدشون "صانعی" نشده باشند جای شک داره!‌

البته این فتوا رسانه ای نشد ،‌صحبت آقای منتطری را هم ندیده اند : « آقای منتظری فروردین سال 1386 در پاسخ به پرسش‌های وب‌سایت خبری «روزآنلاین» درباره به رفراندوم گذاشتن «حل مسئله اتمی ایران» گفته بود: در چنین امری که قدرت‌های جهان نسبت به آن حساسیت پیدا کرده‌اند،‏ ‏برای عبور از بحران آن نباید با شعارهای تحریک‌آمیز و بدون خاصیت‏، ‏حساسیت آنها را تشدید کرد.»

همین چند وقت پیش بود که آقای صانعی چنین حرفی رو مطرح کرد . اصلش هم اینه که گفته : « اگر امریکا به ایران حمله کند و هدف حملا‌ت او مواضع هسته‌ای و نظامی ایران باشد، می‌ایستیم و از کشورمان دفاع می‌کنیم؛ اما اگر واشنگتن به شهرها و مردم ایران حمله کند، در آن صورت لا‌زم است که مسؤولان جمهوری اسلا‌می فرآیند غنی‌سازی اورانیوم را تعطیل کرده و از ریختن خون مسلمین جلوگیری کنند»!!"




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-458.html )