عنوان خبر:صادرات استان گلستان امسال 53درصد افزایش یافت
شنبه 27 اسفند 1390 - 21:55:44


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت:
صادرات این استان در 11ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال از لحاظ ارزش 53درصد افزایش یافت.



به گزارش پیام گلستان به نقل از ایرنا ، 'فخر موحدی' روز شنبه در جلسه كارگروه صادرات غیر نفتی استان با بیان اینكه حدود 88 درصد برنامه صادرات استان در 11 ماهه سال جاری محقق شد، اظهار داشت: برنامه صادرات استان در سال جاری 200 میلیون دلار بوده كه 177 میلیون دلار آن محقق شده است.

وی با اعلام این‌كه محصولات صادراتی بیشتر در بخش های صنعت ، معدن و كشاورزی بوده است، افزود: مقصد نهایی این محصولات كشورهای عراق ، قزاقستان ، تركمنستان ، افغانستان و روسیه بوده است.

به گفته وی، محصولات صادر شده شامل انواع مواد غذایی، آهن آلات و فولاد ، سیمان، مصالح ساختمانی، میوه و مركبات، رب گوجه فرنگی ، رنگ‌ و رزین، روغن موتور و فرآورده‌های لبنی بوده است.

دبیر كارگروه توسعه صادرات استان گلستان، یادآور شد: بیشترین كالاهای صادراتی استان لبنیات و مواد غذایی با 27 میلیون و 300 هزار دلار ، رب گوجه فرنگی 21 میلیون و 450 هزار دلار ، آهن آلات و فولاد 13 میلیون و 670 هزار دلار می باشد كه به كشورهای هدف صادر شده اند.

موحدی اظهار داشت: در همین راستا ، بیشترین صادرات به كشورهای تركمنستان با 55 میلیون و 370 هزار دلار ، عراق با 43 میلیون و 970 هزار دلار و قزاقستان با شش میلیون 200 هزار دلار و افغانستان با سه میلیون و 875 هزار دلار صورت گرفته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان همچنین گفت: در بحث صادرات سیب زمینی ، مقرر شده حمایت های لازم از طریق پرداخت تسهیلات و طراحی بسته بندی های جدید برای حمل سیب زمینی با برند استان گلستان صورت پذیرد و دستگاه های مرتبط هم در زمینه صادرات با بخش خصوصی همكاری لازم را داشته باشند.

در این جلسه مقرر گردید، هدفگذاری میزان صادرات استان در سال آتی برای 300 میلیون دلار طراحی شود.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-4593.html )