عنوان خبر:توصیه هایی در خصوص سفرهای نوروزی
يكشنبه 28 اسفند 1390 - 22:31:56

مسئول امور ایمنی و آتش نشانی شهرداری علی آبادکتول:
تجزيه و تحليل حوادث وتصادفات رانندگي نشان ميدهد كه عوامل بسيار متفاوتي هر چند كوچك باعث حوادث دلخراشي شده است.



به گزارش پیام گلستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری علی آباد کتول ، ابراهیم ساوری مسئول امور ایمنی و آتش نشانی شهرداری علی آبادکتول افتادن آتش سيگار بر روي لباس راننده ، ورود زنبور داخل اتومبيل ، نشاندن اطفال بر روي زانوي راننده ، باز شدن در كاپوت اتومبيل حين رانندگي ، گير كردن كفش يا دمپايي بين پدالهاي ترمز و كلاچ يا گاز و بالاخره عطسه هاي مكرر راننده ناشي از حساسيت به بو يا عطر خاص و مكالمه با تلفن همراه درحين رانندگي را از این گونه عوامل دانستند.
ایشان سپس توصیه هایی اعلام نمودند :
1-قبل از مسافرت مسير وجهت خودرا با توجه به خبرهاي كسب شده ازاداره هواشناسي با وضع راهها از وزارت راه وترابري وتوجه پليس راه مشخص ومعلوم نماييد.
2-وسيله نقليه خود را مورد بازديد دقيق فني(ترمز،آب،روغن وباد لاستيكها،نور چراغها وآب باطري و.....) قرار داده و اين كار راحداقل 24تا48ساعت قبل از رفتن به مسافرت انجام دهيد وهيچ گونه تعمير را به شهر بعدي يا بين راه موكول نكنيد.
3-جهت مكالمه با تلفن همراه ابتدا توقف كرده سپس اقدام به مكالمه نماييد.
4-استفاده ازكمر بند ايمني درحوادث كوچك وبزرگ از مرگ حتمي سرنشينان جلوگيري كرده است.
5-به ترمز هاي خود اعتماد نكنيد،سرعت زياد استقبال از خطر است.
6-اگر احساس خواب آلودگي مي كنيد از رانندگي خودداري وفرصت يك زندگي سالم وطولاني را از خود نگيريد.
7-از قراردادن وسايل اضافه بر روي باربند خودرو پرهيز نماييد.
8-از سوار كردن بيش از ظرفيت خودرو و يا در پشت كاميونت و كاميون و صندوق عقب خودرو جدا خودداري نماييد.
9-از قراردادن كپسول گاز اعم از 11كيلويي و يا پيك نيك و يا گالن هاي حاوي مواد سريع الاشتعال (بنزين-نفت) در صندوق عقب خودرو پرهيز نموده و در صورت نياز قبل از قراردادن كپسول و يا پيك نيك شيرآلات آن را توسط آب و صابون آزمايش نموده و از سلامت و استاندارد آن مطمن شويد.
10-همراه داشتن كيف كمك هاي اوليه و خاموش كننده آتش نشاني در خودروي شخصي مي تواند كمك بسزايي به شما در زمان وقوع حريق و حادثه احتمالي نمايد.
11-درصورت بروز تصادف شديد كه همراه با ريزش بنزين از خودرو مي باشد در درجه اول جهت جلوگيري از آتش سوزي اقدام به خاموش نمودن موتور خودرو نموده و بست باطري آن را قطع نماييد.
12-شماره تلفنهاي حوزه انتظامي ، ايستگاه آتش نشاني و امداد و نجات و آگاهي و ساير شماره تلفنهاي مربوط به سازمانهاي امدادي و خدماتي همچون آب و فاضلاب ، آب ، برق و گاز را در دسترس داشته باشيد تا در صورت نياز بتوانيد سريعا با اين مراكز تماس بگيريد.
توصيه هاي ايمني به هنگام ترك منزل در ايام نوروز:
1-قبل ازترك منزل خود تمامي وسايل غيره ضروري الكتريكي را خاموش و در صورت امكان جريان برق آنان را از ناحيه فيوزمينياتوري قطع نماييد.
2-كليه وسايل گرما زا اعم از گاز و يا نفت سوز را خاموش نموده و شير اصلي گاز را از ناحيه بعد از كنتور و يا سيلندر گاز كامل ببنديد و سپس محل را ترك نماييد.
3-قبل از ترك منزل از بسته بودن درب ها و پنجره هاي خانه اطمينان كامل نموده و كليد خانه را به سرايدار و يا شخص قابل اطمينان خود بسپاريد.
4-از نگه داري ظروف مواد قابل اشتعال و يا كپسول گاز اضافي در محيط خانه جدا خودداري نموده و اينگونه وسايل را درخارج از محيط منزل در مكاني مناسب انتقال دهيد.
5-در كنترل منزل هرگز عجله وشتاب بخرج نداده و با خونسردي و آرامش ، دقت عمل داشته باشيد.
6-كليدهاي اصلي برق را قطع كنيد و اگر ضرورتا يخچال و فريزر بايد روشن بماند در اينصورت فقط فيوز برق آشپز خانه را روشن نماييد و كليه وسايل الكتريكي را از پريز خارج نماييد.
7-توصيه مي نماييم منزل و وسايل خود را درهنگام مسافرت هاي كوتاه و بلند مدت از طريق شركتهاي بيمه ، بيمه حوادث و حريق نماييد.
درخاتمه با آرزوي توفيق روز افزون و سلامتي و نشاط براي شما و خانواده تان اميدواريم با رعايت توصيه هاي ايمني ارائه شده از سوي سازمان آتش نشاني سفر خوش و بي خطري راداشته و از تعطيلات نوروزي خود لذت برده باشيد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-4602.html )