عنوان خبر:قرآن كريم، سرچشمه تبليغ و موعظه است
يكشنبه 2 آبان 1389 - 02:13:19


معاون ستاد اقامه نماز كشور، سرچشمه تبليغ و موعظه را قرآن معرفي كرد و گفت: قرآن كريم مهمترين و غني ترين منبع فيض و بركت و چشمه رواني است كه آب آن هيچگاه كم نشده و خشك نمي شود.



حجت الاسلام 'مجتبي كلباسي' روز شنبه در دوره آموزشي طرح حمايت نرم افزاري از ائمه جماعات و مساجد محوري استان گلستان افزود: قرآن كريم منبع راهنمايي و هدايت است.
اين مسوول در ستاد اقامه نماز كشور، تلاوت قرآن كريم را مسلح شدن به سلاح ايمان و تقوا برشمرد و اظهار داشت: اگر كسي به قرآن مسلط نباشد، نمي تواند ديگران را ارشاد كند.
اين مفسر قرآن كريم اضافه كرد: مهمترين مسئله تبليغ، اقامه نماز و خواندن قرآن است.
مديركل تبليغات اسلامي گلستان نيز طي سخناني گفت: برپايي فريضه‌هاي ديني به صورت دسته جمعي، غير از پاداش فراواني كه ياد شده، در زندگي فردي و اجتماعي امت مسلمان نيز آثار مثبت بسياري دارد
حجت الاسلام 'نورالله ولي نژاد' افزود: مساجد مهمترين مكان برگزاري نمازجماعت است و اگر مسجدي نماز جماعت نداشته باشد،نقش خود را به طور كامل ايفا نكرده و تاثير چنداني ‏براي حفظ دينداري افراد جامعه نخواهد داشت.
وي نماز جماعت را مقدمه وحدت صفوف و نزديكي دلها و تقويت كننده روح اخوت و برادري دانست و اظهارداشت: نماز جماعت، بهترين و پاكترين اجتماعات دنياست و نوعي بازديد و آگاهي از مشكلات و نيازهاي يكديگر و زمينه‌ساز تعاون اجتماعي بين آحاد مسلمين مي باشد.
به گفته وي در نماز جماعت، افراد در يك صف قرار مي‌گيرند و امتيازات موهوم صنفي و نژادي و زباني و مالي كنار مي‌رود و صفا و صميميت و نوعدوستي در دلها زنده مي‌شود و مؤمنان، با ديدار يكديگر در صف عبادت ، احساس دلگرمي و قدرت و اميد مي‌كنند.
وي تصريح كرد: نماز جماعت، عامل نظم و انضباط و صف بندي و وقت‌شناسي بوده و روحيه فردگرايي و انزوا و گوشه‌گيري را از بين مي‌برد و نوعي مبارزه با غرور و خودخواهي را در بر دارد.
دوره آموزشي طرح حمايت نرم افزاري از ائمه جماعات و مساجد محوري و جلسه هم انديشي ائمه جماعات با حضور حجت الاسلام محمدي مديركل نهضت سوادآموزي استان، پورياني دادستان استان، امام جمعه خان ببين و جمعي از علما و ائمه جماعات استان در سالن اجتماعات سازمان آب در پارك جنگلي النگدره با موضوع حفاظت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم برگزار شد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-463.html )