عنوان خبر:كارشناسان برنامه‎هاي مناسبي در بخش فرهنگي ارائه دهند
يكشنبه 2 آبان 1389 - 02:15:08


فرماندار شهرستان گنبدكاووس گفت: اصحاب فرهنگ و كارشناسان و دانشگاهيان بايد متناسب با شرايط جامعه براي ارتقاي فرهنگ عمومي برنامه‎ريزي كنند.



غلامعلي سوسرايي صبح امروز در جمع اعضاي شوراي فرهنگ عمومي اين شهرستان با اشاره به سفر سوم رياست جمهوري اظهار داشت: اختصاص 200 ميليارد تومان براي حوزه فرهنگي و اجتماعي كه توزيع آن در اختيار شوراي برنامه‎ريزي استان قرار گرفته فرصت مناسبي براي ارائه پروژه‎ها و برنامه‎هاي قابل دفاع در بخش فرهنگ فراهم كرده است.
وي تصريح كرد: براي جذب اين اعتبارات دستگاه‌هاي اجرايي عضو شوراي فرهنگ عمومي شهرستان مي‏توانند پروژه‎هاي مناسب را در بخش فرهنگي و اجتماعي ارائه دهند.
سوسرايي گفت: در اين راستا براي گسترش فرهنگ كتابخواني ايجاد كتابخانه‌هاي شهرستان قرار گرفته است.
فرماندار شهرستان گنبدكاووس با اشاره به اينكه جامعه جهاني در حال حاضر با پيشرفت تكنولوژي‌هاي روز به دهكده‌اي جهاني و چه ‎بسا اتاقي كوچك تبديل شده كه افراد مي‌توانند بر افكار افراد ديگر نقاط جهان تاثير بگذارند، افزود: با توجه به دسترسي به ابزار فرهنگي اينترنت، ماهواره و موبايل و تاثير فرهنگ‌هاي گوناگون جهان، اصحاب فرهنگ و كارشناسان و دانشگاهيان بايد متناسب با شرايط جامعه اسلامي و مستند به آموزهاي ديني برنامه بدهند.
وي با اشاره به سفر مقام معظم رهبري به قم گفت: استقبال گسترده مردمي علما و روحانيون از رهبري نشان از عمق ارادت مردم ايران اسلامي به جايگاه ولايت و رهبري دارد.
فرماندار شهرستان گنبدكاووس به بهره‌گيري از مبلغان خوب و افراد تاثيرگذار در هدايت افكار جامعه موثر دانست و خوستار تقويت فعاليت‌هاي فرهنگي در حوزه فرهنگ شد.
سوسرايي با اشاره به معضل تالارهاي بدون مجوز در حاشيه شهر گنبدكاووس گفت: نيروي انتظامي بايد با هماهنگي دستگاه قضايي با تالارهاي غيرمجاز برخورد كنند.
وي تلاش براي اصلاح الگوي مصرف در ادارات در ادارات و بررسي شعائر ديني در ادارات را از جمله عملكرد شوراي فرهنگ عمومي شهرستان گنبدكاووس برشمرد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-464.html )