عنوان خبر:عدم حضور نمايندگان شوراي شهرستان گرگان در جلسه با رئيس جمهور
يكشنبه 2 آبان 1389 - 02:16:22


رئيس شوراي اسلامي شهرستان گرگان گفت: در اجلاس اخير رؤساي شوراهاي اسلامي سراسر كشور كه با سفر رئيس جمهور و ديدار آنان با ايشان همراه شد، نماينده شوراي اسلامي شهرستان‌هاي استان حضور نيافتند.



به نقل از روابط عمومي شوراي اسلامي شهرستان گرگان، احمد شاكري امروز در جلسه علني شوراي اسلامي شهرستان گرگان با بيان اينكه مراتب گله‌مندي عدم حضور نمايندگان شوراي شهرستان طي نامه‌اي به رئيس شوراي اسلامي استان اعلام شده است، اظهار داشت: متاسفانه در اين اجلاس از رؤساي شوراهاي اسلامي شهرها دعوت شد و نمايندگان شوراي اسلامي شهرستان و بخش مورد كم لطفي قرار گرفتند.
وي با اشاره به آغاز سال تحصيلي جديد و كاهش دانش‌آموزان از انتقال برخي ازمحصلان روستاها به يك روستاي ديگر انتقاد كرد و گفت: متاسفانه با توجه به كم و سن و سال بودن دانش آموزان سرويس دهي منظم براي نقل و انتقال آنان امري اجتناب ناپذير است.
شاكري برلزوم فعال سازي پست بانك‌ها درتمامي روستاها تأكيد كرد و گفت: به منظور رفاه روستائيان در انجام امور بانكي و پرداخت قبوض، گسترش و افزايش شعبات اين بانك ضروري است.
وي در خصوص آغاز طرح هدفمند كردن يارانه‌ها از سوي دولت اظهار داشت: در اجراي صحيح اين طرح شوراها مي‌توانند نقش بسزايي ايفا كنند.
در ادامه اين جلسه، نماينده استان گلستان در شوراي عالي استان‌هاي كشور اتحاد و همدلي بين اعضاي شوراهاي اسلامي استان را مقدمه‌اي براي اجراي طرح‌ها و پروژه‌هاي بزرگ دانست.
زهرا نورا افزود: اختلاف سليقه و نظر در يك جمع شورائي امري طبيعي است، اما تمكين همه اعضا از راي اكثريت برهمه لازم و ضروري است.
وي با بيان اينكه جلسه در پشت درب‌هاي بسته نتيجه خوبي را در برنخواهد داشت، تصريح كرد: حضور اعضاي شوراي شهرستان در حوزه‌هاي مختلف شهري و روستايي مي‌تواند در رفع كاستي‌ها و مشكلات كمك كند.
در اين جلسه عضو ديگر شوراي اسلامي شهرستان گرگان نيز با اشاره به سفر سوم رئيس جمهور به استان گلستان تاكيد كرد: در اين سفر مصوبات بسياري براي پيشرفت استان و شهرستان به تصويب رسيده كه مستلزم همكاري و همراهي همگان است.
عباسعلي رستاقي افزود: با توجه به نزديك شدن فصل كشت محصولات كشاورزي، نشست مشترك بين اعضاي شوراي شهر و روستاها با رئيس سازمان كشاورزي استان ضروري است.
نايب رئيس شوراي اسلامي شهرستان گرگان هم در اين جلسه با اشاره به نقش شوراها در پيشرفت امور اظهار داشت: حضور نماينده شوراي اسلامي شهرستان درجلسات و كارگروه‌هاي مختلف مي‌تواند نقش مؤثري داشته باشند.
حسين مقصودلونژاد اضافه كرد: براي رفع مشكل كمبود دانش‌آموزان در روستاهاي مختلف پيشنهاد مناسب آن است كه يكي از روستاها به عنوان مركز تعيين شود و دانش آموزان ساير روستاها با سرويس رايگان به آنجا منتقل شوند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-465.html )