عنوان خبر:حفاظت از ذخاير آبزيان دريا به يك فرهنگ عمومي تبديل مي‌شود
يكشنبه 2 آبان 1389 - 02:18:21


به نقل از روابط عمومي شيلات گلستان، مدير كل شيلات گلستان علي‌اكبر پاسندي در جمع فرمانده يگان حفاظت منابع آبزي شيلات استان اظهار داشت: همه مردم ساحل‌نشين بايد به اين باور برسند كه يكي از راه‌هاي اثر بخش حفاظت از دريا اين است كه آنها ذخائر ارزشمند آبزيان دريا را سرمايه ملي بدانند و خود از آن حفاظت كنند.



وي تصريح كرد: ضمانت تثبيت اشتغال صيادان در دريا حفاظت از آبزيان درياست، چرا كه اين آبزيان سرمايه ملي است و متعلق به همه مردم ايران به ويژه نسل‌هاي آينده نيز است.
مدير كل شيلات گلستان افزود: بنابراين حفاظت از آبزيان يك وظيفه ملي و همگاني بوده و به ويژه همياري ساحل نشينان را مي‌طلبد.
در ادامه اين جلسه فرمانده يگان حفاظت از منابع آبزي شيلات استان طي گزارشي از نتايج حضور يگان در نمايشگاه هفته ناجا گفت: يگان حفاظت شيلات استان در نمايشگاه هفته نيروي انتظامي حضوري فعال داشت.
محمد‌ابراهيم كيخا افزود: تلاش‌گران يگان حفاظت منابع آبزي شيلات گلستان در هفته ناجا با هدف نهادينه كردن فرهنگ حفاظت از ذخائر آبزي دريا بين مردم و نوجوانان همانند ديگر نيروي‌هاي انتظامي گوشه‌هايي از عملكرد خود را در معرض ديد عموم قرار دادند.
وي افزود: در نمايشگاه هفته ناجا يگان حفاظت شيلات استان در غرفه‌اي كه در اختيار داشت عملكرد خود را به شكل‌هاي بروشور، بنر، استند، فيلم و عكس در معرض ديد قرار دادند.
فرمانده يگان حفاظت از منابع آبزي شيلات استان افزود: به نمايش گذاشتن ماهيان خاوياري و استخواني به صورت زنده، برگزاري مسابقه در قالب سوالات حفاظت از ذخائر و پاسخگويي به سوالات بازديدكنندگان توسط كارشناسان بخشي از اقدامات ما در نمايشگاه بود.
كيخا گفت: به نمايش گذاشتن تصاوير كشفيات يگان در قالب عكس و بنر، تهيه و نمايش شعارهاي حفاظت از آبزيان دريا بخشي ديگر از اقدامات شاخص در اين نمايشگاه بوده است.
وي ادامه داد: يكي از راه‌هاي مقابله با صيد غيرمجاز و حذف آن از جامعه، تبليغ و ترويج اثرات سوء صيد غيرمجاز است كه اين يگان در همين راستا، بروشور و لوح‌هاي فشرده آموزشي را با هدف افزايش آگاهي بازديدكنندگان تهيه كرده و در نمايشگاه در اختيار علاقمندان قرار داده است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-466.html )