عنوان خبر:بيشترين تصادفات جاده‌اي گلستان در حوزه آزادشهر ـ راميان
يكشنبه 2 آبان 1389 - 02:25:28


فرمانده پليس راه گلستان با اشاره به گردشگرپذير بودن اين استان بيشترين ميزان وقوع تصادفات را در نخستين ماه فصل گرم تابستان در حوزه پليس راه آزادشهر ـ راميان عنوان كرد.



به نقل از معاونت اجتماعي و ارشاد انتظامي گلستان، علي‌اصغر مهري با اشاره به عمده‌ترين عوامل بروز تصادفات در استان اظهار داشت: فاصله نزديك شهرها به هم (بين 10 تا 30 كيلومتر) وجود روستاهاي بسيار در حاشيه جاده‌ها، وجود اراضي كشاورزي در حاشيه راه‌هاي اصلي و فرعي و عبور وسايل كشاورزي در اين جاده‌ها موجب تشديد بروز حوادث رانندگي در گلستان شده است.
به گفته وي فقدان تقاطع غيرهمسطح، زيرگذر تعريف شده و دور برگردان استاندارد يا عريض جاده‌اي در محورهاي اصلي و فرعي از ديگر عوامل عمده وقوع تصادفات در استان گلستان است.
مهري با اشاره به گردشگرپذير بودن استان عنوان داشت: در نخستين ماه فصل گرم تابستان امسال بيشترين تصادفات در حوزه پليس راه آزادشهر ـ راميان و سپس سه‌راهي آق‌قلا روي داده است.
فرمانده پليس راه استان گلستان اضافه كرد: وجود بيش از 97 تقاطع غير همسطح و حدود 80 بريدگي براي دور زدن وسايل نقليه در حدود 150 كيلومتر بزرگراه برون‌شهري در حوزه پليس راه استان و تعداد 128 مدرسه حاشيه جاده نيز خطر ايجاد تصادفات برون‌شهري در استان را افزايش داده است.
وي تصريح كرد: وجود بيش از 6 هزار و 200 دستگاه انواع ادوات كشاورزي، استفاده بيش از حد موتورسيكلت، استفاده غيرمتعارف از وانت‌بارها و تراكتور براي جابه‌جايي كشاورزان از محل زندگي به محل اراضي كشاورزي از طريق جاده‌ها كه مي‌تواند بسيار خطرناك باشد از ديگر دلايل مهم است.
مهري خاطرنشان كرد: در كنار اين شاخص‌ها، دو طرفه بودن حركت وسايل نقليه در مسير آزادشهر به خراسان ‌شمالي و آزادشهر به شاهرود و در بيشتر راه‌هاي اصلي و فرعي ديگر، ايجاد خطر را افزايش مي‌دهد.
فرمانده پليس راه استان گلستان ضمن تأكيد بر رعايت توصيه‌هاي ايمني و ترافيكي به رانندگان گفت: رانندگان بايد از مجهز بودن وسيله نقليه به تمام امكانات ايمني و سلامت فني وسيله نقليه، لاستيك‌ها، چراغ‌هاي خودرو و برف پاك‌كن اطمينان داشته باشند.
وي به رانندگان وسايل و ادوات كشاورزي توصيه كرد: هنگامي‌كه در جاده‌هاي اصلي در حال حركت هستند حتما چرخ‌هاي سمت راست وسيله آنها در قسمت شانه راه قرار دهند تا مانع حركت ساير وسايل‌نقليه نشوند و از آوردن وسيله نقليه كه چراغ خطر عقب ندارد به ويژه در سطح راه‌ها خودداري كنند زيرا كه در وقوع تصادف وسيله از پشت سر با آنها راننده تراكتور 50 درصد مقصر بوده‌اند.
فرمانده پليس راه استان گلستان گفت: پليس راه و راهنمايي و رانندگي استان در سال 1388 رتبه اول كاهش كشته‌شدگان را در سطح كشور اخذ كرد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-470.html )