عنوان خبر:اجرای 30 طرح مهم در استان
سه شنبه 15 فروردين 1391 - 00:30:28


استاندار گلستان اولویت های اجرایی استان در سال 91 را تشریح کرد.



به گزارش پیام گلستان به نقل از خبرگزاری مهر، جواد قناعت ظهر دوشنبه در اولین شورای اداری سال جدید گفت: در سال 91 هر دستگاه اجرایی علاوه بر شرح وظایف خود موظف است به اولویت های تعیین شده توسط دولت یا استان عمل کند.

وی افزود: از مهمترین اولویت های استان توجه ویژه به بخش کشاورزی است، 530 هزار هکتار اراضی آماده شده است و تسهیلات بانکی با نرخ هفت درصد به آنها تخصیص می یابد.

استاندار ادامه داد: در بخش کشاورزی باید جهشی در توسعه انجام شود و برای این امر 192 میلیارد و 700 میلیون تومان خط اعتباری ویژه گذاشته شده است که باید در زمینه های مدیریت زمین، مدیریت آب، مدیریت منابع و تقسیم زمین هزینه شود.

اولویت آبیاری تحت فشار

وی اذعان داشت: دومین اولویت استان در سال 91 آبیاری تحت فشار است که یک پنجم هدفگذاری انجام شده در سال 90 محقق شد.

قناعت اضافه کرد: سومین اولویت استان، گام دوم هدفمندی یارانه ها است، 75 میلیون نفر در کشور به صورت یکسان یارانه می گیرند اما در مرحله دوم این یارانه ها متناسب با درآمد فرد تخصیص می یابد.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از یک میلیون و 800هزار خانوار و برابر با هفت میلیون نفر جزو دهک 9 و 10 شناسایی شدند که به اختیار خود و بدون هیچ اجباری می توانند از دریافت یارانه انصراف دهند در همین رابطه پیامکی ارسال می شود که عدم پاسخگویی به آن در حکم انصراف از دریافت یارانه است.

اجرای 30 طرح مهم

قناعت تصریح کرد: اولویت های بعدی استان در سال 91، انجام 30 طرح با عنوان مهر ماندگار، مسکن مهر، اشتغال و فعالتر شدن شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان است.

وی تاکید داشت: از مهمترین فعالیت های انجام شده در سال 90 در استان کلنگ زنی سدنرماب، کلنگ زنی خط آهن گرگان- اینچه برون، کلنگ زنی بیمارستان آیت الله طاهری، کلنگ زنی پل سواره رو شهیدقندهاری و افتتاح طرح های کارخانه سیمان، نیروگاه برق علی آباد، سامانه دیجیتال صدا و سیمای گلستان است.

قناعت یادآور شد: در سال 91 نیز افتتاح فرودگاه کلاله، افتتاح 7 هزار واحد مسکن مهر، راه جنگل گلستان، آبگیری سد کبود وال، فاز1 بندر خواجه نفس، افتتح مسکن مهر ویلایی بیمارستان شهید صیاد شیرازی، پایگاه اطفاء حریق جنگل های شمال کشور در گرگان، باند شمالی کمربندی گرگان و خط آهن گرگان- اینچه برون و کلنگ زنی پروژه های فاز1 جزیره آشوراده و راه آهن گرگان- مشهد از مهمترین برنامه ها است.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-4710.html )