عنوان خبر:قوه قضائیه یک قوه قهریه نیست
سه شنبه 22 فروردين 1391 - 02:24:37


رئیس کل دادگستری گلستان گفت:
بر خلاف تصور همگان قوه قضائیه یک قوه قهریه نیست بلکه بعنوان دریای بزرگ تجربه می تواند با انتقال دانش عملی خود به دانشگاهها و مراکز علمی، اساتید و پژوهشگران را رسیدن به کمال در تحقیقات و رفع معضلات و مشکلات اجتماعی یاری کند.



به گزارش پیام گلستان به نقل از خبرگزاری مهر، احمد فاضلیان صبح دوشنبه در نشست مشترک دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول، با اشاره به نقش دانشگاهها و موسسات آموزشی در ارتقای سطح علمی و تحقیقاتی در کشور یادآور شد: یکی از اهداف دستگاه قضا ، شناسایی ریشه و عوامل ناهنجاری های اجتماعی و در یک کلام بهداشت قضایی است که در این میان التزام مشارکت همه دستگاههای اجرایی بویژه دانشگاهها و مراکز اموزش عالی کاملاً محسوس است .

وی  با اشاره به تاثیر دانشگاه آزاد اسلامی در ترویج علم و دانش در کشور گفت: خوشبختانه امروز شاهدیم که واحد علی آباد کتول بعنوان یک نمونه بارز از واحدهای دانشگاهی کشور، با تاسیس مراکز تخصصی و فوق تخصصی به ایجاد دانشگاه اثربخش و پاسخگو به نیازهای جامعه اقدام نموده و بستر لازم برای ایجاد پیوندهای علمی پژوهشی را فراهم کرده است که این مهم مایه مباهات جامعه علمی استان گلستان است .


رئیس دانشگاه آزاد واحد علی آبادکتول با تشریح  نقش دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه و پیشرفت علمی کشور، پیشرفت و موفقیت این مولود انقلاب را بعنوان بزرگترین و جامع ترین مرکز آموزش عالی کشور مرهون مدیریت و انتقال دانش با کارکردی پیشتازانه در عرصه آموزش عالی عنوان کرد.

علیرضا ایرانبخش افزود: خوشبختانه امروز دانشگاه آزاد اسلامی با کسب رتبه اول علمی کشور به همگان آموخته است که می توان با منابع محدود کارهای بسیار بزرگ انجام داد.
وی با اشاره به رویکرد جدید پژوهشی منطقه درکاربردی نمودن طرح های تحقیقاتی، سهم تحقیق و توسعه را در تولید ناخالص ملی کشور بسیار چشمگیر ارزیابی کرد و گفت:‌ دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول بعنوان تنها دارنده صلاحیت فعالیتهای پژوهشی از وزارت علوم تحقیقات و فناوری با بسترسازی و تدوین سند توسعه در جهت نیل به اهداف آموزشی و پژوهشی استان گام برداشته و تربیت نیروی انسانی خلاق و دانش آفرین در سطوح ملی و بین المللی را در برنامه دارد.
وی در پایان سخنان خود با اشاره به امکانات و تجهیزات موجود در واحد علی آبادکتول یادآور شد: این واحد دانشگاهی آمادگی لازم جهت اجرای فعالیتهای مشترک آموزشی و پژوهشی و همچنین توسعه طرح های پژوهشی با رویکردی علمی و اثربخش را داراست.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-4760.html )