عنوان خبر:پس از گذشت چهارصد سال هنوز نام مردم هرمزگان لرزه بر اندام مستكبران مي‌اندازد
چهارشنبه 23 فروردين 1391 - 02:36:20


رييس‌جمهور با تاكيد بر اينكه مردم استان هرمزگان مردماني پرتلاش و با انديشه و همت‌هاي بلند هستند، گفت: امروز پس از گذشت 400 سال از ايستادگي مردم اين خطه در برابر استعمارگران هنوز وقتي نام مردم اين ديار به ميان مي‌آيد لرزه بر اندام مستكبران و قلدران عالم مي‌افتد.



به گزارش پیام گلستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ، دكتر محمود احمدي نژاد پيش از ظهر امروز، (سه‌شنبه) در ورزشگاه تختي و در اجتماع پرشور مردم شهرستان بندرعباس، مردم اين ديار را انسان‌هايي پرتلاش و با انديشه ها و همت‌هاي بلند و اراده‌هاي پولادين دانست كه قرن‌ها و سال‌ها در اين خطه عزتمندانه و پرافتخار از موجوديت، فرهنگ، استقلال و عظمت ملت ايران شجاعانه دفاع كردند.

رييس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به درسي از مكتب پيامبر اسلام(ص) گفت: پس از دعوت به توحيد مهمترين ماموريت پيامبران الهي دعوت انسان‌ها به عدالت و برپايي قسط در جامعه بشري است كه اين در حقيقت خميرمايه خلق عالم است.

دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه خداوند همه هستي و وجود انسان را براساس عدالت خلق كرده است، اظهار داشت: عدالت سكوي اول براي اعتلا و سعادت انسان است چرا كه اگر همه امكانات عالم و علوم و فناوري در دسترس يك ملت و جامعه بشري باشد اما روابط آن ملت براساس عدالت تنظيم نشود، فرصت سعادت و شكوفايي را نمي‌يابند.

دكتر احمدي نژاد در ادامه شرط اول رسيدن به قله‌هاي عزت، شرافت، سعادت و كمال انساني را، برقراري عدالت در جامعه دانست و گفت: هيچ شرايطي نبايد مانع از اراده انسان براي برقراري عدالت در جامعه باشد.

دكتر احمدي نژاد پيامبر گرامي اسلام و ائمه طاهرين را عينيت و تجسم عدالت در جهان توصيف كرد و اظهار داشت: خداي متعال از انسان خواسته در همه فعاليت‌ها از جمله تجارت، سياست، دانشگاه،‌ مدرسه، بازار و مزرعه با عدالت بين خود رفتار كند و كم‌فروشي، تجاوز به حقوق ديگران و تضييع حق كارگران و اقشار ضعيف در جامعه وجود نداشته باشد.

رييس جمهور با تاكيد بر اينكه لازمه سعادت، كمال و آرامش ميان انسان‌ها استقرار و برقراري عدالت است، گفت: اگر به نقطه‌اي برسيم كه مردم پايبند و مدافع عدالت و ايستاده در برابر بي‌عدالتي باشند در آن صورت ديگر فقر، تبعيض، اندوه، فاصله طبقاتي، كينه، جنگ، اشغالگري، تجاوز و غارت ثروت‌ها را شاهد نخواهيم بود.

دكتر احمدي‌نژاد هرگونه پيشرفت و آبادي را براي تمام نقاط كشور دانست و گفت: بايد در دور افتاده‌ترين نقاط كشور هم از همه پيشرفت‌هاي روز دنيا برخوردار باشند.

دكتر احمدي نژاد با اشاره به تصميم اخير دولت مبني بر ساماندهي وضعيت كارگران و كارمندان شركتي دستگاه‌هاي دولتي گفت: يكي از جلوه‌هاي عدالت اين است كه اين قانون به طور كامل در سراسر نقاط كشور اجرا شود و هر روز تعلل در آن در حقيقت بي‌عدالتي و تضييع حقوق مردم است.

رييس جمهور خاطر نشان كرد: مسئوليت نظام، دولت، رؤساي ‌جمهور، قوه قضائيه و مجلس اجراي عدالت در كشور است و در اين راستا اگر قرار است آبادي و پيشرفتي صورت بگيرد بايد براي تمام نقاط كشور بوده و حتي دورافتاده‌ترين نقاط نيز از آن برخوردار باشد.

دكتر احمدي نژاد مهمترين مسئوليت براي همگان در عرصه داخلي و بين‌المللي را تلاش براي استقرار عدالت عنوان كرد و افزود: دولت مصمم است براساس عدالت، كارها را پيش ببرد و در همه اقدامات خود عدالت را به عنوان پايه و بستر قرار داده است.

وي افزود: برخي اقدامات دولت مثل توزيع سهام عدالت، هدفمند كردن يارانه‌ها، انجام سفرهاي استاني، توزيع منابع و سرمايه‌گذاري‌ها به صورت برابر در همه مناطق كشور، مستقيماً در جهت استقرار عدالت صورت گرفته است.

رييس جمهور با بيان اينكه اجراي عدالت به همان ميزان كه براي توده‌هاي مردم خوشايند است براي برخي‌ها نامطلوب است، اظهار داشت: نگاهي به عرصه جهاني گواه آن است كه همه مشكلات امروز ناشي از زياده‌خواهي همين عده قليلي است كه حاضرند براي رسيدن به اهداف و زياده‌خواهي خود جنگ راه انداخته و به ديگر كشورها حمله نظامي كنند و از سوي ديگر ضمن دخالت در امور ساير كشورها سرمايه، فرهنگ و شخصيت آنها را نيز غارت كنند.

دكتر احمدي نژاد در ادامه به شرايط منطقه اشاره كرد و گفت: در حال حاضر زياده‌خواهان به بهانه برقراري امنيت برخي از كشورهاي منطقه حمله كرده و در آنجا پايگاه‌هاي نظامي ايجاد كردند در حالي كه آنها تنها به دنبال منافع مستكبرانه خود هستند و هزينه اين حضور را نيز به بهانه برقراري امنيت در آن كشور ها با قراردادهاي ده‌ها ميليارد دلاري فروش سلاح و از محل منافع و ثروت‌هاي همين ملت‌ها تامين مي‌كنند.

رييس جمهور با تاكيد بر اينكه در طول تاريخ عده قليلي جنگ و تجاوز‌ها را در بين ملت‌ها طراحي و اجرا كرده‌اند و به اين بهانه استقلال، حيثيت و ثروت‌ها و منابع آنها را به غارت برده و هزينه‌هاي اين جنگ‌ها را نيز به خود آنها تحميل كرده‌اند، خاطر نشان كرد: همين زياده‌خواهان بودند كه صدام را وادار به حمله به ايران و سپس حمله به كويت كردند و پس از آن به عنوان ناجي وارد عرصه شدند تا صدام را كنار بزنند و مدعي شدند كه براي نجات كويت و بيرون راندن صدام 180 ميليارد دلار هزينه كرده اند كه تا به امروز همچنان در حال دريافت هزينه‌هاي اين جنگ از حساب كشورهاي حاشيه خليج فارس هستند. در حالي كه اگر حسابرسي دقيقي شود شايد حتي ده ميليارد دلار نيز در مجموع تحركات خود هزينه نكرده باشند.

دكتر احمدي نژاد ادامه داد: امروز مستكبران در حالي مدعي هستند كه براي حمله به افغانستان و اشغال اين كشور بيش از 1300 ميليارد دلار هزينه كرده اند كه مسئولان اين كشور به اتفاق اظهار مي‌دارند ساخت يك مدرسه براي آنها 15 هزار دلار هزينه در بر خواهد داشت اما اگر غربي‌ها آن را بسازند حداقل 50 هزار دلار به حساب مردم افغانستان مي‌گذارند و اين همان چپاول در چپاول است.

رييس‌جمهور تاكيد كرد: امروز دعواي ملت ايران با مستكبران بر سر همين است كه ملت ايران اين چارچوب‌ها و مناسبات ظالمانه‌ را نمي‌پذيرد و زير بار زور نمي رود و دليل مخالفت مستكبران با پيشرفت ملت ايران نيز اين است كه اگر اين ملت قدرت يابد تا روي پاي خود بايستاد، زير بار حرف زور نرفته و اين نوع زندگي را به عنوان الگويي به ساير ملت‌ها نيز عرضه خواهد كرد و اين به هيچ وجه خوشايند زياده‌خواهان نيست.

دكتر احمدي‌نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به اينكه اجراي عدالت در داخل كشور مخالفاني دارد، گفت: عده قليلي هستند كه پيشرفت و رفاه كشور و توده‌هاي مردم و توزيع عادلانه ثروت مردم را به نفع خود نمي‌بينند و به همين دليل در مقابل هر قدمي كه در جهت اجراي عدالت برداشته مي‌شود سنگ‌اندازي مي‌كنند و آشكارا از اينكه حق مردم به خودشان داده شود، ناراحت شده و مخالفت مي‌كنند.

دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه عده‌اي از ابتداي اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها حاشيه‌سازي كردند و به دنبال بهانه‌اي بودند تا در اقتصاد كشور اخلال ايجاد كرده و آن را ناشي از اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها عنوان كنند، اظهار داشت: اين عده به دنبال آن بودند تا شيريني اقدام بزرگي كه ملت انقلابي و موحد ايران با همكاري دولت انجام داد را به كام ايشان تلخ كنند و از همين‌رو با هماهنگي بين عناصر داخلي و خارجي يک بازي را به راه انداختند كه با غفلت برخي همكاران در گوشه و كنار كه فكر مي‌كردند بر كار مسلط هستند به پيش رفت.

رييس جمهور تصريح كرد: زياده‌‌خواهان مدعي آن هستند كه مي‌خواهند خريد نفت از ايران را تحريم كنند، در حالي كه جمهوري اسلامي ايران امروز آنقدر ذخاير ارزي دارد كه حتي اگر دو سال هم نفت نفروشد مي‌توان به خوبي كشور را اداره کند.

دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه برخي‌ها از خوشحالي حدود 70 درصد مردم در تعطيلات نوروز و در تابستان‌ها ناراحتند، خاطر نشان كرد: اين عده بايد گشتي در اقصي نقاط كشور بزنند و ببينند كه برخي بي‌عدالتي‌ها چه بلايي بر مردم آورده است تا بيش از اين در مقابل اجراي عدالت براي همه مردم در تمام بخش‌هاي كشور مقاومت نكرده و سنگ‌اندازي نكنند.

وي ادامه داد: البته سنگ‌اندازي‌ها در مسير عدالت به جايي نمي‌رسد چرا كه ملت ايران براي رسيدن به قله‌هاي عدالت تصميم خود را گرفته و هركس در اين مسير مقابل آنها بايستد او را به زباله‌داني تاريخ مي فرستد.

رييس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود سازندگي و توليد را وظيفه همگاني عنوان كرد و گفت: ملت ايران امروز همه منابع لازم و بهترين امكانات را براي پيشرفت در اختيار دارد و زمان آن هم فرا رسيده كه عظمت ملت ايران به رخ جهانيان كشيده شود و تحقق اين مهم صرفاً در گرو كار و كار است.

دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه در مسير ساختن كشور وظايفي برعهده دولت و وظايفي هم بر عهده ملت است افزود: زمينه‌‌سازي براي ايجاد اشتغال گسترده و پايدار براي جوانان كشور اولين و مهمترين وظيفه‌اي است كه در مسير ساختن كشور برعهده دولت است و دولت مصمم است همه توان و همت خود را براي تحقق اين مهم بكار گيرد.

رييس‌جمهور اظهار داشت: در سال 90 ايجاد 2.5 ميليون شغل هدف‌گذاري شد و كارهاي زيادي نيز براي تحقق آن صورت گرفت اما دولت در اين عرصه تقريباً تنها بود و برخي افراد كه از آنها انتظار كمك مي‌رفت نه تنها كمكي به دولت نكردند بلكه در اين مسير نيز سنگ‌اندازي كردند.

دكتر احمدي‌نژاد گفت: آماري كه تا به حال درباره تحقق هدف ايجاد 2.5 ميليون شغل در سال 90 ارائه شده آماري خوشحال كننده است. در اين راستا گروهي مامور بررسي صحت و سقم آمار ايجاد اشتغال سال 90 شدند و مقرر شد تا آمار تك‌تك نفراتي كه براي آنها شغل ايجاد شده است مستندات جمع‌آوري شده و به ملت ارائه شود. دکتر احمدي نژاد با بيان اينکه تا به حال نيز ايجاد بيش از يك ميليون و ششصد هزار شغل در سال 90 بررسي و مورد تاييد قرار گرفته است گفت: دولت مصمم است براي سال 91 نيز ايجاد 2.5 ميليون شغل ديگر را محقق كند.

رييس‌جمهور حمايت از صادرات را ديگر وظيفه مهم دولت در عرصه سازندگي كشور برشمرد و خاطر نشان كرد: همواره واردات ما بيش از ده برابر صادرات بوده كه اين به معناي ضعف توليد ملي و جبران آن از محل واردات بوده است به طوري كه در سال 84 در ابتداي دولت نهم آمار واردات كشور بيش از 36 ميليارد دلار و صادرات كشور حدود 6.8 ميليارد دلار بود.

وي تصريح كرد: امروز و با همت دولت و مردم صادرات كشور از مرز 45 ميليارد دلار گذشته و واردات كشور به كمتر از 60 ميليارد دلار رسيده و اين يعني اينكه برابري صادرات و واردات كشور از يك پنجم به سه چهارم ارتقاء يافته و دولت براي سال 91 برابري واردات و صادرات را هدف گذاري كرده است.

دكتر احمدي‌نژاد در ادامه به برگزاري جلسه استاني هيات دولت در روز پنج‌شنبه اشاره كرد و گفت:‌ دولت مصمم است همه وعده‌هاي خود را تا قبل از پايان دولت دهم عملياتي كند و در اين جلسه ضمن بررسي موانع پيش‌روي پروژه‌هايي كه يا اجرا نشده و يا اجراي آن به كندي پيش مي‌رود، روند اجراي آنها تسريع بخشد و البته پيشنهادات جديد براي توسعه و پيشرفت استان نيز مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

رييس‌جمهور در بخش ديگري از سخنان خود به گلايه مردم مبني بر بالا بودن ميزان آورده اوليه در طرح مسكن مهر استان اشاره كرد و اظهار داشت: اين موضوع در جلسه دولت مطرح شده و از وزير مسكن خواهيم خواست به گونه‌اي برنامه‌ريزي شود تا مردم بتوانند با حداقل آورده از مزاياي طرح مسكن مهر بهره‌مند شوند.

دكتر احمدي‌نژاد با اشاره به مطالعه و جمع‌بندي پروژه‌هاي اصلي و تحول‌آفرين كشور در دولت تصريح كرد: براي همه پروژه‌هاي مهم و تحول‌آفريني كه در دولت‌هاي نهم و دهم تصويب شده‌اند بودجه كافي تامين شده و در اختيار دستگاه‌ها قرار داده شده است تا هر چه سريع‌تر اين پروژه‌ها اجرايي شده و به بهره‌برداري برسند.

رييس‌جمهور تصريح کرد: اتمام سريع‌تر پل قشم را به عنوان پروژه‌اي تاريخي در كشور، اتمام پروژه‌هاي فولاد هرمزگان براي تبديل استان به يكي از قطب‌هاي اصلي فولاد كشور و تسريع در تكميل سريع‌تر بزرگترين پروژه پالايشگاهي در حال احداث در بندرعباس را از پروژه‌هايي عنوان كرد كه بودجه و منابع كافي براي عملياتي شدن و اتمام آنها اختصاص داده شده است.

دکتر احمدي نژاد تاكيد كرد: با برنامه‌هايي كه دولت براي استان هرمزگان دارد اين استان به زودي به يكي از بزرگترين قطب‌هاي اقتصادي كشور تبديل خواهد شد و اميدوارم مردم نيز در مسير سازندگي كشور كه با كار و تلاش، به بهترين شكل ممكن وظيفه خود را ايفا نمايند تا هر چه سريع‌تر هرمزگان و همه ايران ساخته شود.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-4768.html )