عنوان خبر:هزينه كرد 20درصد اعتبار بسته فرهنگي استان در ورزش
دوشنبه 3 آبان 1389 - 02:37:47


استاندار گلستان گفت:‌ با توجه به مصوبه كارگروه فرهنگ و هنر به رياست رئيس جمهور در استان گلستان، 20 درصد كل اعتباربسته فرهنگي استان، در زمينه ورزش هزينه خواهد شد.



مهندس 'جواد قناعت' روز يكشنبه در مراسم تجليل از ورزشكاران، پيشكسوتان و خادمين ورزش استان گلستان افزود:‌ در جلسه كارگروه فرهنگ و هنر استان در سفر سوم رئيس جمهور و هيئت دولت به استان گلستان، 288 ميليارد ريال در محورهاي مختلف به تصويب رسيد كه قرار است، هر ساله به مدت 5 سال اين ميزان به استان گلستان تعلق گيرد و درصدي از آن نيز سهم ورزش مي باشد.
به گفته وي، ظرفيت و پتانسيل استان گلستان در زمينه ورزش بسيار بالا است، به همين دليل با موافقت اوليه رئيس سازمان تربيت بدني، قرار است، رقابتهاي واليبال جوانان آسيا، سال آينده به ميزباني استان گلستان، در شهرستان گرگان برگزار شود.
وي تصريح كرد: همچنين به مدير كل تربيت بدني استان نيز پيشنهاد شده، تا با توجه به اين پتانسيل ها، بتوانيم در رقابتهاي بين المللي دهه فجر، ميزباني چندين رشته مختلف ورزشي از جمله كشتي را در اين استان داشته باشيم.
وي ادامه داد: يك جامعه پويا و سالم، جامعه اي است كه تحرك و نشاط و شادابي داشته باشد، كه اين مهم با ورزش به خصوص ورزش همگاني ميسر خواهد شد.
استاندار گلستان افزود: با توجه به نامگذاري سال 89 به نام سال همت مضاعف،‌ كار مضاعف از سوي مقام معظم رهبري، به فرموده معظم له، تحقق اين شعار محورهاي مختلفي داشت كه يكي از اين محورها ورزش، به خصوص ورزش همگاني بود.
قناعت گفت: اگر جامعه اي براساس ورزش، تحرك و پويائي نباشد، آن جامعه براي توسعه، ضعيف خواهد بود و جامعه پويا در واقع كارهاي جهشي، نو و خوبي را هر روز ارائه مي دهد.
به گفته استاندار گلستان، البته با توجه به اين كه ملت ما يك ملت، آماده، پويا و پاي كار هستند و هميشه در همه صحنه ها حضور دارند و توطئه هاي دشمنان را خنثي مي كنند، جاي كار براي آنان از سوي دولتمردان و خدمت به مردم وجود دارد.
وي در پايان از همه اقشار مختلف مردم استان گلستان به خصوص جوانان و در راس آنها، جامعه ورزش استان گلستان كه در سفر سوم رئيس جمهور و هيئت دولت به استان، استقبال باشكوه و بي نظيري را داشتند، تشكر و قدرداني نمود.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-480.html )