عنوان خبر:تبيين جايگاه رهبري از مهمترين وظايف مديران
دوشنبه 3 آبان 1389 - 02:42:11


استاندار گلستان گفت: حفظ و تبيين جايگاه رهبري يكي از وظايف اصلي و مهم همه مديران و مسوولان است كه بايد مورد تأكيد قرار گيرد.



'جواد قناعت' روز يكشنبه در جلسه ستاد غدير در گرگان افزود: اين امر مهم بايد در دهه امامت و ولايت بيشتر مورد توجه قرار گرفته و با ادبيات روز بيان شود.
استاندار گلستان در ادامه با اشاره به جريان فتنه سال گذشته تصريح كرد: در عصر حاضر دشمن سلاح گرم را به زمين نهاده و با نفوذ در داخلي ها و افراد استحاله شده و خودفروخته در حال مقابله با نظام و از بين بردن جايگاه ولايت فقيه در ميان مردم است.
وي تأكيد كرد: همه موظف هستيم بر روي مباني نظام و ارزشهاي اصيل اسلام ناب كه امام راحل بر روي آنها تأكيد داشتند بايستيم و از آنها حفاظت و پاسداري كنيم.
قناعت همچنين با اشاره به اين حديث كه ' از فرادست خود اطاعت كن تا زيردستت از تو اطاعت كند ' اظهار داشت: فرادست را مي توان از دوجنبه معنوي و ساختاري و سازماني مورد بررسي قرار داد.
وي با بيان اينكه افراد بايد از كساني كه از جنبه هاي معنوي و روحاني بالاتري برخوردار هستند اطاعت كنند، گفت: رهبر جامعه اسلامي و كسي كه فرماندهي حكومت اسلامي را برعهده دارد از همين دست است.
استاندار گلستان در ادامه با اشاره به اعياد قربان و غدير به عنوان دو عيد بزرگ مسلمين افزود: اينكه غدير براي مسلمانان اهميت دارد به اين دليل است كه امام علي (ع) در گسترش دين اسلام نقش ويژه اي دارد و علاوه بر جايگاه والاي معنوي و ديني به عنوان فرمانده حكومت اسلامي مطرح است.
قناعت اضافه كرد: تبليغ فرهنگ غدير و تببين جايگاه آن در وحدت جوامع اسلامي يكي از وظايف اصلي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد.
استاندار گلستان با بيان اينكه موضوع غدير بايد در سطح استان به صورت گسترده پيگيري شود خاطرنشان كرد: در روزهاي اعياد سعيد قربان و غدير دو همايش بزرگ استاني با حضور سخنراناني از تهران و قم و همچنين اساتيد برجسته كشوري و استاني برگزار شود.
وي از فرمانداران خواست تا ستادهاي شهرستاني غدير را فعال نموده و دستگاههاي اجرايي نيز موظف باشند كه با فرمانداران همكاري هاي لازم را به عمل آورند.
در ابتداي اين جلسه 'سيد محسن طاهري' دبير بنياد بين المللي غدير در استان ضمن تبيين فلسفه و فرهنگ غدير برنامه هاي اين بنياد را در برگزاري مراسم اعياد سعيد قربان و غدير اعلام كرد.
همچنين ائمه جمعه شهرستانها و مديران دستگاهها پيشنهادات خود را در اجراي هرچه باشكوهتر برنامه ها در دهه امامت و ولايت ارائه كردند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-481.html )