عنوان خبر:حمایت محصولات صادرات‎ محور گلستان
يكشنبه 8 بهمن 1391 - 05:49:25


استاندار گلستان :
به منظور حمايت از محصولات صادرات محور و توسعه تجارت خارجي، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بايد طي شش ماه نسبت به تدوين برش استاني اين بخش اقدام کند.



به گزارش پیام گلستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان ، مهندس جواد قناعت ظهر امروز در جلسه شوراي برنامه‌ريزي و توسعه استان اظهار کرد: تمام دستگاه‌هاي اجرايي استان بايد تشکل‎ و تعاوني‎هاي اقتصادي تحت پوشش خصوصي و تعاوني را به منظور استفاده از قابليت‌ها و توانمندي‌هاي استان در بهبود فضاي کسب و کار، افزايش درآمد و ارزش افزوده استان به دبيرخانه کارگروه اقتصادي ارسال کنند.
وي با بيان اينکه در کارگروه اقتصادي تصميمات خوبي در راستاي محصول زعفران در ابعاد مختلف گرفته شده تصريح کرد: در زمينه تخصيص اعتبار، تخصيص آب و افزايش سطح زيرکشت زعفران تمهيدات خوبي اتخاذ شده و انتظار داريم دستگاه‌هاي مرتبط همراهي لازم را داشته باشند تا تصميمات اجرايي انجام شود.
استاندار گلستان يادآور شد: در کميته توانمندسازي حضور مديران کمرنگ است و نشان مي‌دهد که موضوع گياهان دارويي هنوز براي برخي از دستگاه‎ها جدي گرفته نشده و اين مسئله اصلا قابل قبول نيست.
قناعت در خصوص اعزام و پذيرش هيئت‎هاي تجاري بيان داشت: در چند سال اخير شاهد اعزام هيئت‌هاي تجاري به کشورهاي همسايه و کشورهاي آسيايي بوديم و ميزباني کشورها و سفراي خارجي را نيز در استان داشتيم.
وي از برگزاري موفق نمايشگاه اقتصادي گلستان که براي نخستين بار در کشور قزاقستان برپا شد، از افراد دست‌اندرکار قدرداني کرد و گفت: جرات براي حضور موثر، قابل تقدير و ستودني است چرا که موضوع اکنون روند خوبي پيدا کرده است.
استاندار گلستان يکي از مصوبات شوراي برنامه‌ريزي استان را اعزام و پذيرش هيئت‌ها و شرکت در نمايشگاه‌هاي داخلي و خارجي عنوان و خاطرنشان کرد: از معاون برنامه‌ريزي استان انتظار است حمايت‌هاي لازم از اين سياست را در بودجه سال 1392 اتخاذ کند.
قناعت خاطرنشان کرد: کميته راهبردي گياهان دارويي استان نيز موظف است در راستاي توليد و پرورش گياهان دارويي گزارشات مکتوب خود را براي برنامه‌هاي اين بخش در اختيار دبيرخانه استان قرار دهد.
وي ايجاد مرکز ملي سرخدار، دانشکده طب سنتي، توسعه کشت زعفران و شناسايي گياهان دارويي استان را از ديگر مسائل مهم در شوراي برنامه‌ريزي استان برشمرد.
استاندار گلستان متذکر شد: مرکز تحقيقات کشاورزي و منابع طبيعي استان با تشکيل کميته فني و اجرايي با محوريت دفتر امور اقتصادي استان و ساير دستگاه‌هاي مرتبط براي برگزاري مناسب همايش ملي گياهان دارويي در استان اقدام کند.
رييس شوراي برنامه ريزي استان با تاکيد بر اينکه روند کمي و کيفي پروژه‌هاي اقتصادي و کلان بايد به اطلاع ائمه جمعه استان برسد اذعان داشت: اين اشکال به مسئولان دستگاه‌هاي اجرايي استان وارد است لذا بايد با هماهنگي لازم، اين اقدام صورت بگيرد لذا هر چه روحانيت از اين مسائل مطلع تر باشد قطعا در فرهنگسازي مسائل تاثيرگذارتر خواهد بود.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-4838.html )