عنوان خبر:ضرورت ایجاد دانشکده قرآنی در گرگان
دوشنبه 9 بهمن 1391 - 22:32:43


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان :
با ارائه پیشنهادی خواستار ایجاد و راه‎اندازی دانشکده قرآنی در گرگان شد.



به گزارش پیام گلستان به نقل از خبرگزاری فارس ، حجت‎الاسلام سیدجواد رئوف‎سیدنژاد پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان که در امامزاده عبدالله (ع) شهر گرگان برگزار شد با گرامیداشت ایام‎الله دهه‎فجر اظهار داشت: امیدواریم سال آینده دانشکده قرآنی ایجاد کنیم که اگر این مهم محقق شود یکی از افتخارات استان خواهد بود.

وی با بیان اینکه سنت وقف سعادت ابدی و همیشگی به دنبال دارد تصریح کرد: در اذهان مردم هیچ انسانی ابدی نبوده چرا که عمر طولانی نیست، اما برخی از امور هستند که انسان را ابدی می‎کند.

وقف در اسلام احیا و به تکامل رسیده است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با اشاره به اینکه جنبش‎های الهی مانند قیام عاشورا ابدی شده یادآور شد: جنبش و بیداری که در کشور ایران در سال 1357 به ثمر رسید یقیناً ابدی خواهد شد.

رئوف‎سیدنژاد افزود: ثروت و فرزند، انسان را ابدی می‎کند و باقیات و صالحات بر جای می گذارند اما همان طور که ثروت و فرزند، انسان باعث باقیات و صالخات می شود می‎تواند مایه نکبت و بدبختی انسان نیز باشد.

وی با تاکید بر اینکه وقف در اسلام احیا و به تکامل رسیده خاطرنشان کرد: سنت وقف در ادیان دیگر نیز وجود داشته و از صدر اسلام موقوفات تا به امروز وجود دارد و بیشتر موقوفات به دوران صفویه برمی‎گردد.

برای احیاء موقوفات همه دستگاه‎ها تلاش کنند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان اینکه موقوفات مهم‌ترین اولویت این سازمان است ابراز داشت: برای احیاء موقوفات نیاز است تا همه دستگاه‎ها و سازمان هایی که با اداره اوقاف در ارتباط هستند به این مهم کمک کنند.

رئوف‎سیدنژاد ایجاد وقف جدید را از دیگر برنامه‎های این سازمان برشمرد و متذکر شد: سنت حسنه وقف که پیامبر اسلام (ص) آن را به تکامل رساند در جامعه امروز باید احیا شود.

این مسئول در پایان گفت: در سال جاری با همکاری ادارات استان توانستیم 41 مورد وقف جدید داشته باشیم که اکثر آن مربوط به شهرستان گرگان است.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-4847.html )