عنوان خبر:2 هزار ميليارد دلار بازار استاندارد حلال
سه شنبه 4 آبان 1389 - 01:00:09


معاون توسعه مديريت سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران گفت: 2 هزار ميليارد دلار بازار استاندارد حلال خواهد بود.



به نقل از روابط عمومي اداره كل استاندارد و تحقيقات صنعتي گلستان، محمدصادق رشيدي‌فر در همايش روز جهاني استاندارد در گرگان رعايت استاندارد حلال را از موضوعات مورد اهميت اين سازمان بيان كرد و اظهار داشت: بناست مديريت استاندارد حلال در اين سازمان، تأسيس و سازمان استاندارد نسبت به اجرايي كردن آن اقدام كند زيرا كه لزوم بهره‌مندي از غذاي حلال و اجراي استاندارد آن بر هيچ فردي پوشيده نيست.
وي تصريح كرد: براساس مصوبات شوراي عالي استاندارد، در سال جاري 44 هزار واحد توليدي كشور تحت پوشش استاندارد خود اظهاري قرار خواهند گرفت.
معاون توسعه مديريت سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران گفت: براساس اين مصوبات، هر واحد توليدي ملزم به رعايت يك استاندارد در توليدات خود خواهند بود.
رشيدي‌فر ادامه داد: اجراي طرح جامع هماهنگ استاندارد (طرح)، ارتقاي شاخص هاي سلامت هوا، امنيت غذا و محيط جسمي و روحي، اجراي نظام تأييد صلاحيت كشور و اجراي الگوي مناسب مصرف انر‍ژي و جلوگيري از توليدكالاهاي انرژي بر و پرمصرف به عنوان اقدامات ديگر سازمان استاندارد ايران در سال جاري مطرح مي‌شود.
وي خاطرنشان كرد: انطباق كالاهاي وارداتي با استاندارد و جلوگيري از ورود كالاهاي بي‌كيفيت، ابلاغ قانون ارتقاي كيفيت خودرو و توليدات صنعتي و ارتقاي سطح پوشش استانداردهاي اجباري از 600 فرآورده به بيش از 6 هزار فرآورده نيز از ديگر اقدامات انجام شده و در دست اجراي اين سازمان در سال جاري مي باشد.
معاون سازمان استاندارد ايران به پيام روز جهاني استاندارد در سال جاري اشاره كرد و اظهارداشت: استانداردها نه صرفا براي افراد عادي حتي براي افراد ناتوان جسمي نيز، شرايطي را فراهم مي‌سازد كه آنها نيز از جهان استفاده كنند.
به گفته وي، خداوند در 1400 سال پيش در قرآن كريم به رعايت حقوق سالمندان، بزرگترها و كوچكترها تأكيد كرده و نهايت استاندارد را در خلقت آدمي به كار برده است.
معاون توسعه مديريت سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران گفت: استاندارد يا همان عمل صالح نه فقط براساس دستورات جهاني بايد در زندگي انسانها توجه شود بلكه در فرهنگ ديني و اعتقادي ما مسلمانان نيز بدان توجه شده است.
رشيدي‌فر افزود: امروزه تنها امنيت مرزها مطرح نيست بلكه امنيت جامعه به سازمان استاندارد بر مي‌شود و وظيفه همه ما، فراهم‌سازي اين امنيت است.
وي متذكر شد: بايد به استانداردهاي مسئوليت اجتماعي و خدمات نيز كه از موضوعات مهم جهان پيشرفته و در حال توسعه است، توجه كرد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-485.html )