عنوان خبر: چهار رسالت مهم در استمرار راه امام پيش روي ما است
جمعه 13 بهمن 1391 - 09:58:13


استاندار گلستان :
براي استمرار انقلاب اسلامي و نهضت امام خميني (ره) چهار رسالت و وظيفه مهم در پيش روي ما قرار دارد.



به گزارش پیام گلستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان ، مهندس  "جواد قناعت" پيش از ظهر روز پنجشنبه در مراسم افتتاح متمرکز برنامه هاي دهه فجر استان در تالار فخرالدين اسعد گرگاني در گرگان افزود: آرمان گرائي، وحدت کلمه، خودباوري و اميد به آينده چهار رسالت اصلي ما مي باشد.
به گفته وي، با توجه به اين که امسال آخرين دهه فجر دولت نهم و دهم است، بايد با تعامل و همکاري همه دستگاه ها، ارگان ها و نهاد شاهد برنامه هاي خوب، جامع، مخاطب پسند و امروز باشيم.
وي در خصوص آرمان گرائي گفت: بايد بر اين موضوع حساسيت خاص داشته باشيم، زيرا با توجه به اين که فضاي سياسي سنگيني در کشور حاکم بود، اما مردم در انتخابات نظرشان را به کساني دادند که شعارهاي آرمان گرائي، ارزشي و اعتقادي داشتند.
وي تصريح کرد: حتي نيروي حزب الهي و خاکستري در کشور، اعتقاد دارند که پست هاي کليدي کشور بايد در دستان نيروهاي مخلص، پاک و خدمتگزار واقعي باشد.
قناعت در ادامه اظهار کرد: يک اسنان پاک و مخلص، بايد ولائي، ارزشي و اصولگرا به معناي واقعي و جدا از بحث هاي حزب و گروه باشد.
استاندار گلستان تاکيد کرد: نيروي ارزشي، اعتقادي و فکري وفادار به آرمان هاي امام و شهدا است و اعتقاد دارد که نهال اين انقلاب که با خون پاک شهيدان آبياري و تنموند شده، بايد پايدار و سربلند باشد.
وي با اشاره به اين که امروز بيش از هر زمان ديگري، به آرمانگرائي در جامعه تاکيد داريم، گفت: برخي سران فتنه که از رافت جمهوري اسلامي ايران، سوء استفاده کردند، امروز طوري صحبت مي کنند که مردم اشتباه کرده اند، اما اين مردم، ولائي، متدين و ديندار هستند و روند کاريشان ارزشي و اعتقادي است.
استاندار گلستان افزود: آرمان گرائي در واقع به معناي احياي گفتمان انقلاب و امام و نظام جمهوري اسلامي ايران است.
وي خطاب به کانديداهاي رياست جمهوري سال آينده گفت: مردم امروز توجه به گفتمان امام و انقلاب دارند و مي خواهند آن آرمان ها احياء و زنده شود.
وي تاکيد کرد: امروز همه مردم مي خواهند کسي در راس امور و کارها باشد که ايده و فکر حزب الهي، ولائي و ارزشي، جوان پسند و مردم پسند داشته باشد و شعارهاي انقلاب را زنده کند.
نماينده عالي دولت در استان گلستان يادآور شد: امروز ما هر چه داريم از آرمان گرائي است.
به گفته قناعت، زنده شدن شعارهاي انقلاب، کليد واژه پيشرفت و ترقي نظام مي باشد و ما امروز بيش از هر زمان ديگري نياز به آرمان گرائي داريم.
استاندار گلستان وحدت کلمه را رسالت و وظيفه دوم عنوان کرد و گفت: بايد مساله وحدت کلمه را جدي بگيريم و رجال سياسي بايد دقت داشته باشند که در کشور در زمينه وحدت خدشه وارد نکنند که مشکلات فراواني براي نظام ايجاد مي کند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: وحدت بايد حول محور ولايت باشد و آيت الله العظمي علوي گرگاني، مقام معظم رهبري را "واجب الاطاعه" دانسته و ما بايد رهبري و سخنان معظم له را "نصب العين" خود قرار دهيم.
وي يادآور شد: دشمن مي خواهد در صفوف مسلمانان در منطقه به خصوص در داخل کشور، شکاف ايستادگي کند تا کشورهاي ديگر اسلامي و جهان، از ايستادگي مردم ما الگو نگيرند و اين وحدت و ايستادگي به فراموشي سپرده شود.
استاندار گلستان افزود: چه شيعه و چه سني بايد از هر موضوعي که باعث ايجاد اختلاف و تفرقه مي شود، خودداري کنند و کساني که به اختلافات دامن مي زنند، در فکر دشمني و نيروهاي دشمن چه در داخل و چه خارج کشور هستند.
قناعت با اشاره به مساله خودباوري به عنوان رسالت سوم گفت: اين مهم در جهت ارائه مسير انقلاب است و اولين بار امام خميني (ره) شعار "ما مي توانيم" را مطرح کردند و بعد از آن رهبر معظم انقلاب بر آن تاکيد داشتند و رئيس جمهور هم همين شعار را سر دادند.
وي يادآور شد: دولت نهم و دهم از اين شعار بيشترين استفاده را براي خدمت رساني انجام داده است.
وي تاکيد کرد: بايد به مباني ديني و ارزشي خود تکيه کنيم تا با تلاش و کوشش کارهاي بزرگ و جهشي انجام گيرد.
به گفته وي، امنيت پايدار در کشور به برکت خون شهيدان و ايثارگري جوانان و به برکت اختراعات و کشفيات نظامي جديد است.
قناعت گفت: امروز مجتمع توليد بنزين در آبادان با توليد 15 ميليون ليتر با حضور رئيس جمهور افتتاح مي شود و اين يکي از آرزوهاي مردم ايران بود که با خودباوري و تکيه بر نيرو و دانش بومي به اين مهم دست يافتيم.
استاندار گلستان تاکيد کرد: دولت ها و مجلس هاي قبلي انجام اين کار را غير ممکن مي دانستند، اما اين دولت با خودباوري توانست اين کار را انجام دهد.
وي گفت: اميد به آينده درخشان آخرين رسالت ما است که ما مردم و قشر جوان را به آينده کشور اميدوار کنيم.
وي اظهار کرد: هر چند خود مشکلاتي از نظر تحريم ها داريم، اما از آنجائي که چند ابرقدرت مي خواهند جلو پيشرفت ايران را بگيرند، بايد به کشور و مردم به خصوص نسل جوان اميد دهيم.
استاندار گلستان گفت: با اين اوضاع، خوشبختانه چرخ توسعه کشور در حال حرکت است و هرگونه حرف و مطلبي که موجب ياس و نااميدي در کشور شود، بايد از آن پرهيز کرد، زيرا اين مساله خواسته دشمن است.

در دهه فجر امسال يک هزار و 98 پروژه با اعتباري بالغ بر چهار هزار و 262 ميليارد ريال افتتاح و کلنگ زني مي شود.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-4853.html )