عنوان خبر: ارتقاء پايداري ملي يکي از اهداف اصلي پدافند غير عامل است
جمعه 13 بهمن 1391 - 10:03:46


معاون سياسي امنيتي استاندار گلستان :
ارتقاء پايداري ملي ، يکي از اهداف مهمي است که بايد در پدافند غير عامل به آن پرداخته شود.



به گزارش پیام گلستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان ، "عليرضا جمشيدي" در آيين معارفه مدير کل پدافند غير عامل استان افزود : ارتقاء پايداري ملي به آساني بدست نمي آيد و قطعأ نياز به مقدماتي دارد که با تدبير در مبحث پدافند غير عامل بايد آنها را فراهم کنيم.
وي ادامه داد : هدف همه خدمتگذاران و ملت ما اين است که نظام اسلامي ما در عزت و اقتدار قابل قبولي بدرخشد و اين نکته اي است که بيگانگان امروز به ان معترف هستند که ايران اسلامي در منطقه به قدرت بلامنازع تبديل شده و به نقطه رهبري منطقه رسيده است.
معاون استاندار اظهار داشت : مجموعه اقدامات و رويکردي که نظام اسلامي در کشورهاي فلسطين ، لبنان ، عراق ، سوريه و ... داشته و خواهد داشت ، قطعأ در جهت حفظ تماميت ارضي کشور ، افزايش بازدارندگي در مقابل تهديدات دشمن و پايداري ملي صورت مي گيرد و اين همان موضوعي است که پدافند غير عامل به دنبال آن است يعني کاهش آسيبها و افزايش بازدارندگي از طريق اقدامات پيشگيرانه.
وي خاطر نشان کرد : اين هنر بزرگي است که ما بتوانيم بدون جنگ و تقابل فيزيکي ، پايداري ملي را تقويت کرده و آنرا استمرار بخشيده و به ثبات برسانيم .
جمشيدي با بيان اينکه جاهايي که دشمن احساس کند که حريف ، حريف قدري است وارد عرصه درگيري فيزيکي نخواهد شد ، تصريح کرد : اينکه امروز دشمن با تمام ساز و برگ جنگي و نظامي که در اختيار دارد نمي تواند خودش را در مرزهاي ايران اسلامي ببيند به اين دليل است که دست برتر و انديشه برتر ما را در غزه و لبنان مشاهده کرده است .
وي همچنين افزود : مديريت در پدافند غير عامل و رعايت نکات مورد تآييد و تأکيد پدافند غير عامل در اجراي پروژه ها و مهندسي سازه ها بايد به گونه اي باشد که حتي اگر روزي دشمن در محاسبات خود دچار انحراف و اشتباه شد و به برخورد فيزيکي روي آورد ، در اين صورت هم به منافعي دست پيدا نکند.
معاون استاندار در ادامه گفت : امروز ما بايد به اقدامات پيشگيرانه مسلح باشيم و با آموزشها و تدابيري که در حوزه ساخت و سازها اتخاذ و اجرايي مي کنيم بايد در مسيري گام برداريم که سبب افزايش بازدارندگي و کاهش آسيب پذيري در حوزه دفاعي کشور گردد.
وي در پايان تأکيد کرد : ارتقاء پدافند غير عامل از دبيرخانه به اداره کل به دليل حساسيت و اهميت اين موضوع است و ترديدي نداريم که با انتخاب مديرکل اين مجموعه در استان گلستان از اين به بعد اداره کل پدافند غير عامل با قدرت و قوت بيشتري در عرصه خدمت رساني فعال خواهد شد.
طي حکمي از سوي مهندس قناعت استاندار گلستان ، آقاي قاسم غريب آبادي به سمت مديرکل پدافند غير عامل استان گلستان برگزيده شد که اين حکم در پايان توسط معاون سياسي امنيتي استاندار به وي اعطا گرديد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-4855.html )