عنوان خبر:برگزاری 22 جشنواره قرآنی در کشور
جمعه 13 بهمن 1391 - 10:10:33


مسئول روابط عمومی نخستین جشنواره ملی تئاتر قرآنی برهان از مجموعه جشنواره‌های قرآنی آیات:
آغاز برگزاری همزمان 22 جشنواره و دو همایش علمی – پژوهشی در سراسر کشور در دهه فجر .



به گزارش پیام گلستان به نقل از خبرگزاری فارس ،علی کبیر اظهار داشت: این جشنواره‌ها در گرایش‌های متنوع در حال برگزاری است و اختتامیه همه اینها نوزدهم بهمن ماه 1391 در تهران برگزار می‌شود.

وی فیلم نامه‌نویسی و نمایشنامه‌نویسی قرآنی (لرستان)، نشریات دیجیتال و مکتوب قرآنی (تهران) و قصه‌گویی و قصه‌خوانی قرآنی (سمنان) را سه جشنواره از مجموعه جشنواره‌های قرآنی آیات برشمرد.

کبیر افزود: جشنواره‌های وبلاگ‌نویسی قرآنی (آذربایجان‌شرقی)، سروده‌های فارسی قرآنی (کرمانشاه) و داستان‌نویسی قرآنی (خراسان‌رضوی) نیز در این مدت برگزار می‌شوند.

به گفته وی، جشنواره‌های شعر کردی قرآنی، ترجمه آیات قرآنی و شعر عربی قرآنی نیز به ترتیب برای برگزاری در استان‌های کردستان، کرمان و خوزستان برنامه‌ریزی شده‌اند.

مسئول روابط عمومی نخستین جشنواره ملی تئاتر قرآنی برهان ادامه داد: براساس برنامه از پیش تعیین شده جشنواره‌های شعر فارسی قرآنی در فارس و فیلم کوتاه و انیمیشن قرآنی در خراسان‌رضوی برگزار می‌شوند.

کبیر برگزاری جشنواره‌های نمایش‌های خیابانی قرآنی در قشم و خط و خط‌ نگاره‌های قرآنی در قزوین را تعداد دیگری از مجموعه جشنواره‌های قرآنی آیات عنوان کرد.

وی افزود: در دهه فجر جشنواره بازی‌ها و نرم‌افزارهای قرآنی در قم و تابلو فرش‌های قرآنی در مرکزی برگزار می‌شوند.

به گفته وی، جشنواره‌های صنایع‌دستی قرآنی و تعزیه‌های قرآنی نیز در همین مدت به ترتیب در یزد و مرکزی برگزار خواهند شد.

کبیر ادامه داد: مازندران و اردبیل نیز در این مدت به ترتیب میزبان برگزاری جشنواره‌های عکس قرآنی و شعر آذری قرآنی هستند.

وی با بیان اینکه جشنواره‌های گرافیک قرآنی در گیلان و نقاشی قرآنی در ایلام برگزار می‌شوند، خاطرنشان کرد: برای نخستین بار جشنواره تئاتر قرآنی نیز در کشور برگزار می‌شود که میزبانی آن بر عهده گلستان است.

به گفته کبیر، همزمان با برگزاری 22 جشنواره فوق همایش‌های تاثیر قرآن بر فرهنگ عمومی در خراسان‌شمالی و شیوه‌های نوین آموزش‌های قرآنی در قم برگزار می‌شوند.

وی تصریح کرد: تمامی این جشنواره‌ها و همایش‌ها با موضوعات قرآنی برگزار می‌شوند و یکی از اهداف مهم آنها ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی در جامعه است.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-4857.html )