عنوان خبر:گلستان در فهرست استان هاي قرمز کشور در منابع آبي
جمعه 13 بهمن 1391 - 10:13:10


استاندار گلستان :
استان به دليل کمبود منابع آبي، در فهرست استان هاي قرمز کشور از نظر منابع آبي قرار گرفته است.



به گزارش پیام گلستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان ، جواد قناعت شامگاه پنجشنبه در برنامه زنده تلويزيوني شب هاي هيرکان افزود: پيش از اين فقط استان قم به مرکزيت شهرستان قم در فهرست قرمز منابع آبي کشور قرار داشت که با پيگيري هاي سال هاي اخير مديريت استان و با همکاري نمايندگان مجلس هشتم و نهم، شهرستان گرگان نيز به آن اضافه شد.
به گفته وي، بر اين اساس، اعتبارات ويژه اي براي تامين منابع آب شرب و زراعي و اصلاح شبکه هاي آبي در اختيار اين دو استان قرار مي گيرد.
وي با بيان اين که تامين آب شرب و زراعي از مشکلات استان است، افزود: آمار و ارقام موجود نشان دهنده اين است که اقداماتي که در دولت هاي نهم و دهم از نظر پروژه هاي قابل افتتاح و اعتبارات تخصيص يافته در اين بخش انجام شده با ساليان قبل قابل قياس نيست .
استاندار گلستان ادامه داد: برابر آمار کميته بين المللي سد، 21 سد در استان گلستان در حال مطالعه، احداث و يا بهره برداري است.
به گفته قناعت، پنج سد محمدآباد، آق تکش، راميان، شصت کلاته و نارلي حاجي از سدهاي در حال مطالعه استان است که عمليات اجرايي آن ها دو سه ماه آينده آغاز مي شود.
وي اظهار کرد: سد نرماب چهل چاي مينودشت، کبودوال علي آبادکتول و چاري لي نيز از سدهاي در دست احداث است که در صورت نبود مشکل نقدينگي تا پايان سال جاري و يا در نهايت تا پايان دولت دهم افتتاح مي شوند.
اين مقام عالي اجرايي استان گلستان با اشاره به اين که 13 سد ديگر نيز در استان در حال بهره برداري است، گفت: سد دانشمند از جمله اين سدهاست که در هفته دولت امسال افتتاح شد.
قناعت افزود: شرکت آب منطقه اي استان اعتبارات و فرصت زيادي را براي تامين آب شرب و زراعي استان گذاشته است و پروژه هايي نيز در دهه فجر امسال در اين بخش افتتاح مي شوند که مشکل آب استان را حل خواهد کرد.
وي در بخش ديگري از سخنانش به برنامه هاي دهه فجر امسال اشاره کرد و افزود: علاوه بر افتتاح پروژه هاي عمراني، اقتصادي و اشتغالزا، برنامه هاي فرهنگي مختلفي نيز در استان برگزار مي شود.
به گفته قناعت، مراسم نمادين ورود امام در فرودگاه گرگان، افتتاح متمرکز پروژه ها و آغاز جشن هاي پيروزي انقلاب ساعت 10 صبح در تالار فخرالدين اسعد گرگاني در مرکز استان، برنامه متمرکز افتتاح پروژه ها در شهرستان ها که تمام اين برنامه ها با حضور ائمه جمعه، نمايندگان مجلس، مديران و مردم برگزار مي شود.
قناعت اضافه کرد: در کنار اين برنامه ها، همايش هاي مختلفي هم چون همايش تجليل از ورزشکاران، پيشکسوتان عصر شنبه در گرگان برگزار مي شود.
وي ادامه داد: همايش بسيجيان و ايثارگران، طلاب و روحانيون، بانوان، دانشجويان و اساتيد، مشاوران جوان و جشنواره تئاتر فجر با رويکرد قرآني و نشست هاي مختلف تحت عنوان بصيرت افزايي نيز از برنامه هاي ديگري است که با توجه به شرايط و پيشرفت ها و تهديد خطرات در داخل کشور، برگزار مي شود که از موضوعات انقلاب است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-4858.html )