عنوان خبر:حضور 110 گروه در مجموعه جشنواره‌ تئاتر گلستان
سه شنبه 4 آبان 1389 - 01:01:24


مدير‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامي گلستان گفت: ‌حضور 110 گروه گسترده علاقه‌مند در هنرهاي نمايشي جشنواره استاني، اميدهاي جوان و تئاتر بسيج ‌معنادار‌ و خوب است.



غلام‌رضا منتظري در حاشيه مراسم اختتاميه بيست و يكمين جشنواره تئاتر استان گلستان كه يكشنبه شب ‌در تالار فخرالدين اسعد‌گرگاني برگزار شد، اظهار داشت: در جشنواره‌ها نحوه داوري هميشه نگران‌كننده است ولي داوري در هنر به اخلاق حرفه‌اي پايبند است از اين رو اعتماد هنرمندان بزرگ‌ترين سرمايه داوران محسوب مي‌شود.
وي از حاضران هنرمند در مراسم تقاضا كرد بر اساس مسائل اخلاقي به داوري داوران اعتماد كنند و به مصلحت استان بينديشند.
دبير بيست و يكمين جشنواره تئاتر استان گلستان از هنرمند به عنوان كسي ياد كرد كه دليل جذابيت اثر، تنوع فعاليت و تاثيرگذاري مورد قلمروي نگاه اقشار مختلف است و در اين قلمرو رفتار و باورهاي او اسوه ديگران واقع مي‌شود.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي گلستان تعالي در محورهاي دانايي و معنويت را لازمه كار دانست و افزود: هنر در اين حوزه تخصصي بدون اين فاكتورها فاقد ارزش است.
وي افق پيش‌روي هنرمندان گلستاني را روشن ارزيابي كرد و ادامه داد: استان‌هاي هم‌طراز چه به لحاظ جمعيتي و چه جغرافيايي هيچگاه شاهد بروز چنين فعاليت‌هاي ارزنده‌اي‌ نبوده‌اند.
منتظري بيست و يكمين جشنواره تئاتر استان گلستان را همچون كارگاه ارزشمندي دانست كه در آن گلستاني خود را مستعد درخشش ديد.
دبير بيست و يكمين جشنواره تئاتر استان گلستان تصريح كرد: چنانچه شكوفايي استعدادها به تعويق افتاده است نشانگر اهمال‌كاري مسئولان است و با اين دوره استعدادهاي دروني به بار نشست و خلاقيت ميوه آن بود.
به گفته وي در جشنواره مذكور اعتماد به نفس جوانان اين سامان تقويت شد و شايسته‌هاي اين عرصه معرفي شدند.
بيست و يكمين جشنواره تئاتر استان گلستان به مدت شش روز در گرگان برگزار شد.
12 نمايش آتلان به كارگرداني فرشيد كلته از بندرتركمن، اعترافاتي درباره زنان به كارگرداني حميدرضا ميرگزي از گرگان، قصه طلسم حرير ماهيگير به كارگرداني محمدرضا صميمي از گرگان، غروب روزهاي آخر پائيز به كارگرداني پوريا ذوالفقاري از گرگان، تنهايي در طبقه اول به كارگرداني محسن مقامي از علي‌آبادكتول، شايد هم هابيل به كارگرداني مهتاب دهباشي از گرگان، نمايشي كه هنوز نام ندارد به كارگرداني محمدرضا رحيمي از گروه منتخب بازيگران استاني، پشت پرده‌ها به كارگرداني سيدابوالفضل فخار از گرگان، دوران ديرينه سنگي به كارگرداني سيدحسن حسيني‌نژاد از گرگان، سرزمين مادري به كارگرداني هانيه يوسفي از علي‌آبادكتول، مويه كور به كارگرداني محمدرضا مولودي از گرگان، خانه برنارد آلبا به كارگرداني سعيد قاضي‌زاده از گرگان و اجراي نمايش خياباني گلدي مي‌مانم به كارگرداني حميدرضا ميرزايي از گنبدكاووس نمايش‌هايي هستند كه در شش روز جشنواره در تالار فخرالدين اسعد گرگاني به روي صحنه مي‌روند.
بيست و يكمين جشنواره تئاتر استان گلستان دو آبان ماه با شناخت نفرات برتر به كار خود پايان داد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-486.html )