عنوان خبر:مشروح خطبه های نماز جمعه شهر علی آباد به امامت حجت الاسلام محمد صادق باقری
شنبه 21 بهمن 1391 - 19:33:38


نماز جمعه ي اين هفته ي شهر علي آباد  به امامت امام جمعه ي شهر حجت الاسلام والمسلمين حاج محمد صادق باقري و با حضور باشکوه مردم شهيد پرور و هميشه در صحنه شهرستان در مصلي امام رضا عليه السلام اقامه گرديد.



به گزارش پیام گلستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مصلی جمعه امام رضا (ع) علی آباد مشروح خطبه های نماز جمعه به شرح ذیل می باشد.

خطبه اول:

توصيه به رعايت تقوي الهي: پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله: ان العاقل من وحده الله عزوجل وعمل بطاعه.عاقل از ديدگاه پيامبر و اهل بيت چه کسي است...؟ آيا کسي که ثروت اندوزي را به هر طريقي پيشه کند از نگاه مردمي او عاقل است. شايد از نگاه عوام گفته شود فلاني مالش را فلان جا سرمايه کرد و مالش چند برابر شد. آيا اين نگاه عوامانه نسبت به عقل درست است يا اين نوعي تدبير است و عقل چيز ديگر و عاقل کس ديگري است متضاد توحيد شرک است، توصيه به يکتا پرستي است و شرک غير خدا را پرستيدن است

توحید خداپرستي و يکتاپرستي است، شرک مجموعه اي را در دل و ذهن خود مهمان کردن است.يک شرک، شرک قلبي است و يک شرک، شرک عملي، شرک عملي همان بت پرستي است که شايد در عصر ما بسيار کم است ولي شرک قلبي شايد گرفتاري همه ما باشد، در دلمان شايد غيرخدا را هم جا دادهباشيم. اينکه مي گوييم اياک نعبد و اياک نستعين شايد به طور کلي در زندگي فردي و اجتماعي مان پياده نشده باشد..
خداوند متعال همه انبیا را براي هدايت بشر فرستاده است. کار سختي هم هست و در برابر اين سختي هم
خداوند علي اعلي براي آنها اجر عظيمي در نظر گرفته است.و انبيا نيز بعد از خود اين وظيفه سخت را به علما سپرده اند. روايت داريم العلما ورثت الانبيا

علما ورثه انبيا هستند، نه ميراث خور، ورثه با ميراث خور فرق دارد ،ورثه ادامه دهنده راه است. در عصر خودمان به شخصيت امام توجه فرماييد، مردي بزرگ، شخصيتي که از دامن صديقه اطهر حضرت فاطمه زهرا بلند شد. از کلام او کلام خدا و اهل بيت عليهم السلام به جامعه بشري گفته شد. بيان و فکرش و پيامش جهاني شد. در اين حدیث شريف نیز بيان شده که عالم بايد توحيدش قوي باشد. در شخصيت امام بنگريد که چقدر توحيدش قوي بود و نگاهش به همه چيز الهي بود  و به همه ما خدا را معرفي کرد نه خودش را.انبيا هم همينطور بودند. امام زمان هم که تشريف بياورند مردم را به دور خود جمع نمي کنند. میخوانیم:الداعي اليک یعنی شخصيتي که مردم را به سوي خدا دعوت مي کند.

پيامبر در ادامه فرمود عاقل تر از همه مردم کسي است که طاعت خدا را داشته باشد. فردي که هنوز خودش را مقيد نکرده به رعايت واجبات و ترک محرمات، چگونه مي شود مسئوليت اجتماعي را به او سپرد . هنوز خودش را تربيت نکرده ، چگونه مي توان مسئوليت تربيت جامعه را به او داد. ويژگي امام و رهبر عزيزمان طاعت و بندگي خدا بود.

در خود بنگریم و ببينيم آنقدر که بدنبال تشريفات و زرق و برق زندگي و ادبيات هستيم، آنقدر که بدنبال آن هستيم که ببينيم ديگري چه گفت و چه نوشت و... تا بتوانیم جواب بهتري به او بدهيیم آيا اینها در طاعت و بندگي خدا هست..؟ از امام صادق عليه السلام پرسيده مي شود عقل چيست؟ حضرت مي فرمايد: العقل ما عبده بالرحمان

مواظب باشيد بعضي بازيهاي کودکانه براي ما جاي عقل را پر نکند. اگر به خودمان بنگريم مي بينيم که فقط سنمان بالا رفته است و بازيچه ها همان بازيچه هاي قديمي هستند و فقط شکلشان عوض شده است. اگر آن روز با ماشين پلاستيکي بازي مي کرديم امروز ماشين فلزي شده است،روحيات و بازي همان است.

خطبه دوم:

توصيه به رعايت تقوي الهي: در طول 34 سالي که از انقلاب ميگذرد اتفاقات فراواني براي انقلابمان افتاده است.هزاران هزار دسيسه و فتنه و حيله ی دشمنان رسوا شده است. ملاحظه بفرماييد از روز اول نهضت دشمن برنامه ريزي کرد، دولت موقت که گرايشش، گرايش ملي-مذهبي بود. استعفا که کردند مکر و دسيسه خودشان را داشتند.منافقين و توده اي ها، اقليت و اکثريت، چريکهاي فدايي و گرايشهاي مختلف اعتقادي در مقابل امام و انقلاب امی ایستند و آن توطئه ها خنثي مي شود. منافقين دست به اسلحه مي برند و دست به ترور شخصيتهاي والاي انقلاب مي زنند. اين جريان هم خنثي مي شود و دامنه ي منافقين با درايت امام و جان بر کفي نيروهاي انقلاب جمع مي شود. توطئه جنگ تحميلي ايجاد مي شود و هشت سال ناجوانمردانه بخشي از دنيا جمع مي شوند و از يک ديکتاتور حمايت مي کنند و او را به جان آب و خاک ما مي اندازند.آن هشت سال هم با شرايط سختي به مردم ما مي گذرد ولي دنيایي حماسه و افتخار و ايثار مي آفرينند و به تعبير امام جنگ مي شود دانشگاه انسان سازي.درجنگ هم  با امدادهاي غيبي و لطف حضرت حجت عجل الله، درايت امام رضوان الله ، زن و مرد هشت سال دفاع مقدس را حمايت مي کنند. نقشه هاي دشمن خنثي مي شود و يکي يکي دست آنها رو مي شود. سوپر اتاندار، توپ فرانسوي و دلارها را چه کساني دادند.

بعد از اتمام جنگ مي آيند تهاجم فرهنگي را بر عليه انقلاب و نظام و مردممان ايجاد مي کنند که درآن روز سکان دار بزرگ نظاممان، رهبر عزيزمان نقشه آنها را اعلام مي کنند و مي فرمايند:شبيه خون فرهنگي ايجاد شده است ،مردم و جامعه فرهنگي و اداري مواظب باشند،ابتداعاً بعضي ها متوجه مي شوند و بعضي سطحي متوجه ميشوند.نهايتاً عمق مديريت و ذکاوت رهبر عزيزمان براي جامعه مشخص مي شود . در تهاجم فرهنگي هم دشمنان نمي توانند جامعه را به تزلزل بکشند.

فتنه 88 و کودتاي مخملي را برپا مي کنند و عده اي از سرسپردگان را مأمور اين کار و تعدادي از فريب خوردگان را هم به خود جذب مي کنند و آنجا هم دستشان رو مي شود و نهایتا مردم نسبت به انقلاب وفادارتر می شوند.

نقشه جديد تحريم اقتصادي است .دشمنان ميخواهند با بستن بازارهايشان بسوی ایران و نخريدن کالاهاي ايراني،ايران را فلج کنند اما خبر ندارند که اين مردم نه تنها اين تحريمها را از اول انقلاب تجربه کرده اند بلکه در دين،شريعت و آيين ما این تحریمها جايگاه دارد.پيغمبر اکرم صلي الله و اصحابشان سه سال تحريمهاي اقتصادي را در سخترين شرايط تحمل کردند و چه غيرت ديني به مردم آموختند.

از آنجا ذهنتان را متوجه عاشوراي آقا اباعبدالله الحسين کنيد.اگر نگاهتان نگاه تحليلي باشد،عاشوراي حسيني يک تحريم اقتصادي است.آب را بر حسين بن علي علیه السلام مي بندند.خودشان سيراب و غرق در ناز و نعمت،حسين بن علي عليه السلام و يارانش تشنه لب،هيچ فکر کرده ايد قنداقه ي حضرت علي اصغر وقتي در دستان حسين بن علي عليه السلام است آن ملعون ازل و ابد تيري که به گلوي علي اصغر ميزند چرا به امام حسين عليه السلام نمي زند.نگاه تحليلی اين است که می خواهند حسين عليه السلام را در تنگنا قرار دهند تا او بيعت را بپذيرد.جلوتر ميرويم حسين بن علي عليه السلام تير خورده است،نيزه خورده است،شمشير خورده است،باز صحنه را جوري مديريت مي کنند که حتي براي لحظاتي هم شده حسين عليه السلام حکومت يزيد را به رسميت بشناسد.تمام آن صحنه ها براي مردم ما درس است.انقلاب مردم ما ريشه در عاشوراي حسيني دارد.اين مملکت سند پرافتخارش امضاي تاسوعا،عاشورا و اربعين حسيني بوده است.يا حسين يا حسين گفتن اين انقلاب را به اين عزت و افتخار رسانده است.تحريم اقتصادي هم نتوانسته است و نميتواند مردم را از پا دربياورد و جامعه مان را فلج کند.

توطئه ديگر حضور نداشتن مردم در روز جوش و خروش يعني روز 22 بهمن است.اين روزها تمامي شبکه هاي،سايتها و خبرگذاريهايشان را بسيج کرده اند و ميگويند مردم در راهپيمايي شرکت نمي کنند.مردم خسته شده اند و از گرانيها ناراضي اند.اما مردم انقلابشان را دوست دارند و پاي اين انقلاب خون شهيدانشان است.مردم اصل انقلاب را فداي بعضي از مسائل جانبي که مطرح است نمي کنند.توصيه اي که رهبر انقلاب ميکنند را تشريح ميکنم که ميفرمايند:دشمن امروز مي خواهد مردم را به مسئولان و مسئولان را نسبت به کارهايشان بدبين کنند.بدانيد اختلاف براي جامعه مان خوب نيست.اگر مسئولين در انظار عمومی بهم پريدند اين فرهنگ مي شود در جامعه و اين خطر است و دشمن را شاد مي کنند.چرا بعضي ها هنوز فرمايش رهبر را به جان نخريده اند.

دشمنان از الان دارند ميگويند که چشممان را دوخته ایم به انتخابات خرداد 92 اما کور خوانده اند مردم بصيرتشان بيشتر از اين است که به دشمن حتي فرصت نفس کشيدن بدهند.قرار ما در 22 بهمن ماه با حضور حداکثري همه ي اقشار در راهپيمايي شهرمان.

توطئه ديگر عدم حضور مردم پاي صندوقهاي راي است در انتخابات رياست جمهوري که انشاالله به وقتش با حضور ويژه و فوق العاده و با استعانت از فرمايشات مقام معظم رهبري اين توطئه شان هم با شکست مواجه خواهد شد و انشاالله انقلابمان زمينه ساز حکومت جهاني حضرت حجت عجل الله شود.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-4881.html )