عنوان خبر: افزايش 25 برابري دانشجو در کشور نسبت به قبل از انقلاب اسلامي
شنبه 21 بهمن 1391 - 23:41:06


معاون سياسي ، امنيتي و اجتماعي استاندار  :
در حال حاضر بيش از 4 ميليون و پانصد هزار دانشجو در کشور مشغول تحصيل هستند که در مقايسه با تعداد 176 هزار دانشجوي قبل از انقلاب ، رشد بيش از 25 برابري را نشان ميدهد.



به گزارش پیام گلستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان ، "عليرضا جمشيدي" در همايش سبک زندگي از نگاه مقام معظم رهبري که با حضور دانشجويان و طلاب علوم ديني تحت پوشش کميته امداد امام خميني (ره) در گرگان برگزار شد افزود : اين افزايش چشمگير توليد علم و علم آموزي در کشور تنها يکي از نعمات پر شمار نظام ديني است که امام راحل با همراهي مردم انقلابي آنرا براي ما به ارمغان آورد.
وي بيان داشت : پيروزي انقلاب اسلامي و استقرار نظام ديني با پرچمداري حضرت امام (ره) قطعاً از ايمان امام ، علم امام و عمل به آنچه که ايشان مي دانست و به آن اعتقاد داشت نشأت گرفته است و امروز که رهبر معظم انقلاب مسأله سبک زندگي را مطرح مي کنند ، ترديدي وجود ندارد که بيانات ايشان در اين خصوص مبتني بر ايمان ، علم و عمل است.

بدون علم و آگاهي و ايمان نمي شود سبک زندگي را اجرايي کرد

معاون استاندار ادامه داد : انسان هر نوع تفسيري که از زندگي خويش داشته باشد ، همان سبب مي شود که سبک زندگيش را بر اساس آن طراحي ، برنامه ريزي و اجرايي کند بنابراين بايد بداند و علم آنرا داشته باشد که جايگاه ، شأن ، رسالت و مأموريتش در زندگي چيست؟
وي با اشاره به بيانات رهبر معظم انقلاب در خصوص سبک زندگي ، خاطر نشان کرد : انسان خليفه خداوند است و بايد با داشتن علم و اطلاع از خلقت خويش سبک زندگي خود را تفسير ، ترسيم و اجرايي کند ، زيرا نمي شود بدون علم و آگاهي وايمان وارد زندگي شد و سبک زندگي مطلوبي را اجرايي کرد.
جمشيدي خطاب به دانشجويان گفت : شما دانشجويان و طلاب علوم ديني تحت پوشش کميته امداد تحت حمايت دو خانواده قرار داريد که يکي والدينتان است و ديگري نهاد مقدس کميته امداد و با توجه به اينکه ارتباط تنگاتنگي بين نهاد حمايتي کميته امداد امام خميني (ره) و مدرسه و دانشگاه وجود دارد ، شما تربيت الهي تر ، علمي تر و انساني تري خواهيد داشت.
وي افزود : ترديدي وجود ندارد که فرزنداني که محروميت را درک کرده اند در رسيدن به هدف و راه خود مصمم تر و سخت کوش تر خواهند بود و شما دانشجويان و طلاب علوم ديني تحت پوشش کميته امداد هر سه ويژگي ايمان ، علم و عمل که راههاي رسيدن انسان به سعادت است ، در وجودتان داريد.

نظام تعليم و تربيت نيازمند اعتماد والدين به فرزندان است

معاون سياسي امنيتي استاندار با اشاره به اهميت نظام تعليم و تربيت در نظام ديني تصريح کرد : نظام تعليم و تربيت نيازمند اعتماد ، ارتباط قلبي و عاطفي والدين و فرزندان است و اين فضا بايد به گونه اي باشد ، که
والدين به فرزندان خود اعتماد کامل داشته باشند که ارتباط تنگاتنگ بين خانه و مدرسه نقش بسزايي در تربيت فرزندان و ايجاد حس اعتماد والدين به آنها خواهد داشت.
وي با بيان اينکه آموزش تنها گذراندن مقاطع تحصيلي و اخذ مدارک کلاسيک نيست گفت : دانش تنها بخشي از سيستم آموزش است که در طول تحصيل به آن پرداخته مي شود و بخش ديگري که داراي اهميت فراواني است مباحث بينشي مي باشد که بايد در کنار دانش به آن پرداخته شود. 

دانشجوي نظام اسلامي بايد استکبار ستيز باشد

جمشيدي تأکيد کرد : دانشجوي نظام اسلامي بايد استکبار ستيز و عدالتخواه باشد و جايگاه و منصب ولايت مطلقه فقيه را بشناسد .
وي اظهار داشت : امروز به لطف الهي چشم همه جهانيان و مستکبران از پيشرفتهايي که فرزندان ايران اسلامي در تمام عرصه ها از جمله صنايع دفاعي ، هوا و فضا ، علوم پزشکي ، انرژي هسته اي و ... داشته اند خيره مانده است و از درماندگي ، دست به ترور دانشمندان ما مي زنند که اينکارشان به معني ترور علم و دانش است.
معاون استاندار خاطر نشان کرد : دشمن به دنبال تخريب پايه ها و اصول نظام و تخريب اميد به آينده در بين جوانان ماست و ترديد نکنيد که اگر سرباز امام زمان (عج) و گوش به فرمان نايب بر حقش مقام معظم رهبري باشيد ، در مقابل تمام تهديد هاي دشمن ايستادگي خواهيد کرد.
در پايان اين همايش که با ارائه مقالات برتر دانشجويان در زمينه سبک زندگي همراه بود توسط معاون سياسي امنيتي استاندار و مديران کميته امداد امام خميني از دانشجويان برتر حائز رتبه کشوري تحت پوشش کميته امداد تقدير بعمل آمد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-4884.html )