عنوان خبر:ضرورت منشور اخلاقي در مراکز مشاوره
چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 23:38:19


مديرکل امور بانوان و خانواده استانداري گلستان :
تاکيد بر محتواي آموزشي و مشاوره با هدف تحکيم بنيان خانواده و ارائه يک منشور اخلاقي يک ضرورت جدي محسوب مي‎شود.



به گزارش پیام گلستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، "مهري مهدوي " روز گذشته  در هفتمين جلسه کارگروه بانوان و خانواده استان که با محوريت مسائل آسيب‎هاي اجتماعي صورت گرفت، اظهار داشت: گاهي اوقات مسائل علمي و روانشناسي به طور محض با اهداف نظام تحکيم بنيان خانواده همسو نيستند که اين يک ضعف شمرده مي‎شود.
وي ادامه داد: با توجه به اينکه در نظام مقدس جمهوري اسلامي، موضوع خانواده از موضوعات درجه يک کشور خوانده مي‎شود، نياز است تا حوزه مشاوره نيز با همين جديت در تحکيم بنيان خانواده گام بردارد.
مديرکل امور بانوان و خانواده استانداري گلستان در خصوص تعداد مراکز مشاوره فعال در استان خاطرنشان کرد: آمار جامعي از تعداد مراکز مشاوره در گلستان وجود ندارد، به لحاظ اينکه نظام مشاوره، بهزيستي، نيروي انتظامي و ساير دستگاه‎ها تنها آمار کارشناساني که در حوزه خودشان مجوز مي‎گيرند را دارند.
مهدوي از دستگاه‎هاي اجرايي خواست تا نسبت به ارائه ليست مراکز مشاوره اقدام کنند تا تعداد مراکز مشاوره در سطح استان تجميع و به آمار دقيقي در اين زمينه برسيم.
وي تحکيم بنيان خانواده را يکي از اهداف مهم خواند و ابراز داشت: تلاش مي‎شود، مراکزي که متولي پايداري نظام خانواده هستند را شناسايي و در رفع آسيب‎هاي اجتماعي و خانواده از آن‎ها کمک بگيريم.
مديرکل امور بانوان و خانواده استانداري گلستان با تأکيد بر اينکه دغدغه جدي در شکل و فرآيند مشاوره حوزه خانواده و آسيب‎ها است، افزود: ما مي‎خواهيم به اين نتيجه برسيم که مشکل اساسي در حوزه مشاوره کجاست؟ چرا هنوز با داشتن مراکز مشاوره مشکلات و آسيب‎هاي اجتماعي روز به روز بيشتر مي‎شود؟ آيا اصل مشاوره ناکارآمد است يا مشاوره‎دهندگان دچار مشکل هستند و يا ارجاعات داراي مشکل است؟ آنها مشاوره را خوب نمي‎شناسند و يا مشاوره براي خانواده بهره‎اي ندارد که اين کارگروه به دنبال راهکارهاي کاربردي در اين زمينه است.
مهدوي بيان داشت: همه دستگاه‎ها به نوعي در زمينه آسيب‎هاي اجتماعي فعاليت مي‎کنند و با وجودي که اهداف مشترک است، اما ادبيات مشترکي در اين زمينه وجود ندارد و متأسفانه هرکس به فراخور تشخيص خويش فعاليت مي‌کند.
وي در پايان يادآور شد: خوشبختانه قوانين موجود خوب است، فقط بايد در تسريع اجراي قوانين کاربردي تلاش شود تا ببينيم در مرحله اجرا چه اتفاقاتي خواهد افتاد که اميدواريم با بررسي اجمالي و نظارت راهبردي به جمع‎بندي مناسبي در اين زمينه برسيم.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-4911.html )