عنوان خبر:يادواره شهداي مبارزه با مواد مخدر استان گلستان
جمعه 27 بهمن 1391 - 13:51:14


معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار گلستان :
يادواره 82 شهيد گلستاني مبارزه با مواد مخدر اسفند ماه سال جاري در گلستان برگزار خواهد شد.



به گزارش پیام گلستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان "عليرضا جمشيدي" در نهمين جلسه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان در سال جاري افزود : 82 شهيد و 34 جانباز گلستاني در راه مبارزه با مواد مخدر جان و اعضاي بدن خود را نثار کردند که وظيفه ما است تا با برگزاري مراسمي در خور جايگاه اين شهداي گرانقدر ، مقام والاي آنها را ارج نهيم .
وي ادامه داد : دبيرخانه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر پيگيري امور مربوط به اين يادواره را بر عهده دارد و ان شاالله در اسفند ماه سال جاري با همت همه اعضاي شوراي هماهنگي ، اين يادواره را برگزار خواهيم کرد.
دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان با تأکيد بر انجام فعاليتهاي پيشگيرانه در جامعه بيان داشت : تمامي دستگاههاي متولي بخصوص آن دسته از دستگاههايي که با جامعه آماري بالايي در ارتباط هستند بايد از توان و ظرفيت خود در حوزه پيشگيري بيشترين بهره را بگيرند.
وي خاطر نشان کرد : فعاليت هايي که دستگاههاي عضو شوراي هماهنگي و کميته هاي زيربط اين شورا در راستاي پيشگيري و مبارزه با مواد مخدر انجام مي دهند نبايد بصورت جزيره اي انجام شود زيرا موثر بودن زماني حاصل مي شود که هم پوشاني و تعامل را در طراحي ها و اجراي فعاليتها لحاظ کنيم.
جمشيدي در ادامه از پيشنهاد صدا و سيماي مرکز استان جهت ساخت انيميشن و برنامه هاي مرتبط با پيشگيري از پديده شوم اعتياد استقبال کرد و پرداختن به اين دست از برنامه ها را با توجه به طيف گسترده مخاطب رسانه ملي بسار مفيد دانست.
معاون استاندار تأکيد کرد : تمام مناطق آلوده اي که در سطح استان پيش از اين پاکسازي شده تحت مراقبت و کنترل نيروهاي انتظامي و دستگاههاي مرتبط قرار دارد تا اين مناطق مجدداً در معرض آلودگي قرار نگيرند.
وي در پايان گفت : معتاداني که دستگير و مورد غربال گري قرار مي گيرند چنانچه مشمول قانون ماده 16 پروتکل شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر کشور نباشند به مراکز ترک اعتياد داوطلبانه هدايت خواهند شد که در تأمين هزينه هاي اقامت معتاداني که شرايط مالي مناسبي ندارند با کمک دستگاههاي مرتبط با حوزه مبارزه با مواد مخدر ، بخشي از هزينه هاي درمان و اقامت آنها تآمين خواهد شد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-4914.html )