عنوان خبر: مد با رويکرد ديني ارزش دارد
جمعه 27 بهمن 1391 - 13:57:37


مديرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري گلستان گفت:
دين مدافع مد است. توجه شايسته به اين موضوع موجب رفع چالش‎هاي مربوط به پوشش خياباني و مجلسي مي‎شود.



به گزارش پیام گلستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان ،"مهري مهدوي "عصر چهارشنبه در حاشيه داوري آثار رسيده به دبيرخانه نخستين جشنواره مد و لباس گلستان در تالار فخرالدين اسعد گرگاني در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: توجه شايسته به اين موضوع موجب رفع چالش‎هاي مربوط به پوشش خياباني و مجلسي مي‎شود.
وي ادامه داد: برگزاري اين جشنواره، نتيجه بررسي‎هاي کارشناسي با حضور دست‎اندرکاران عرصه فرهنگ و توليد است.
مديرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري گلستان استقبال توليدکننده و طراحان از نخستين جشنواره و نمايشگاه مد و لباس را مثبت ارزيابي کرد.
مهدوي خاطرنشان کرد: فرصت به دست آمده را بايد با افزايش بعد کيفي جشنواره قدر دانسته و پاسخگوي نياز جامعه باشيم.
به گفته وي، متنوع بودن توليدات و پوشش‎ها از نظر نوع و کيفيت، موجب بي‎اثر شدن نسخه‎هاي پيچيده شده از سوي غرب مي‎شود.

مديرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري گلستان توجه به هويت اسلامي- ايراني را لازمه اعتلاي فرهنگ جامعه دانست و ادامه داد: در برگزاري جشنواره و نمايشگاه مد و لباس تلاش شده تا به اين موضوع توجه شود.

مهدوي تأکيد کرد: تنوع، زيبايي، لطافت، حفظ هويت‎ها و معيارهاي ديني از معيارهاي مهم در سنجش و ارزيابي آثار جشنواره هستند. وي ابراز داشت: يکي از اهداف برگزاري نخستين جشنواره و نمايشگاه مد و لباس احياي سنت و پوشش گذشته استان و تلفيق آنها با مد است.

مديرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري گلستان پايان عنوان کرد: موضوع برگزاري جشنواره و نمايشگاه مد و لباس در جلسه کارگروه بانوان و خانواده استانداري در حضور استاندار تصويب و در نهايت با حمايت‎هاي مالي استاندار برگزار مي‎شود.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-4916.html )