عنوان خبر:آغاز دوره آموزشي مديريت ستادي بلاياي طبيعي در گرگان
جمعه 27 بهمن 1391 - 13:59:55


از روز سه شنبه  به مدت چهار روز دوره آموزشي مديريت ستادي بلاياي طبيعي شهرستان گرگان  در محل اداره فني و حرفه اي گرگان  شروع به كار كرد.



به گزارش پیام گلستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، مدير كل مديريت بحران استان گلستان در حاشيه بازديد از كلاس هاي آموزشي اين دوره  گفت: در اين دوره اعضاي شوراي هماهنگي مديريت بحران شهرستان گرگان با مفاهيم  مديريت بحران و موضوعات مرتبط از جمله شريانهاي حياتي، امداد ونجات، فوريتهاي پزشكي و تشخيص هويت آشنا مي شوند.
"قاسم  سميعي " افزود: اين دوره به عنوان سيزدهمين دوره آموزشي غدير يك از سال 89 در استان آغاز شده و انتظار مي رود با برگزاري آخرين دوره در آق قلال تا پايان امسال به سرانجام برسد.
به گفته وي؛ با توجه به فضاي مناسب آموزشي اين دوره و حضور مناسب فراگيران براي حضور در اين تمرين ستادي انتظار مي رود، يكي از دوره هاي خوب آموزشي استان در اين شهرستان به بار نشيند.
وي ضمن تشكر از فرماندارو همه عوامل اجرايي دوره ، از اساتيد دوره كه با تمامي توان خود در ارايه تجربيات علمي به مخاطبان دوره تلاش ميكنند تشكر و قدرداني به عمل آورد.
وي ادامه داد:48 ساعت گواهي نامه رسمي آموزشي  به مخاطباني اعطا مي شود كه بتوانند دوره را با موفقيت به سرانجام رسانند.
دبير شوراي هماهنگي مديريت بحران استان با اشاره به مباحث ديگري كه در اين دوره تدريس مي شود يادآور شد: با توجه به اهميت موضوع بافت هاي فرسوده براي اولين باردر سطح كشور چنين موضوعي توسط يكي از اساتيد كه خود از مديران با تجربه استان است تدريس مي شود.
سمعيي خاطرنشان ساخت:از موضوعات ديگر اين دوره نيز جايگاه رسانه ها در مديريت بحران است كه اين موضوع نيز به دليل نقش خاص خودو تازگي مطلب  از موضوعات جذاب اين دوره به شمار مي رود.
وي با اشاره به كيفيت آموزش اين دوره گفت:زماني كه دستگاههاي اجرايي در كنار هم مي نشينند و كارخواسته هاي يك سناريو را بررسي مي كنند همين موانست و گفت و گو به آنان كمك مي كند تا بهتر دستگاه خود را بشناسند و جايگاه خود را مديريت بحران ارزيابي كنند.
وي ادامه داد:‌ وقتي سخن از زبان مشترك دستگاههاي اجرايي در حوادث مي شود، نمي توان از اهميت و نقش چنين دوره هاي را در تقويت زبان همراهي و همدلي دستگاهها ناديده گرفت.
وي  آموزش را مهمترين اولويت مديريت بحران استان  برشمرد و يادآور شد:‌ اين دوره هاي آموزشي مي تواند ضمن شناساندن اين مديريت به دستگاهها راه را براي مديريت بهتر بحرانها هموار سازد.
در پايان بازديد، فراگيران در سالن همايش دوره آموزشي حضور يافته و سپس نماينده اي از هر گروه به ارايه كارخواسته هاي خود پرداخت.
اين دوره آموزشي طي چهارروز ادامه خواهد يافت و ظهر جمعه اين هفته پس از تدريس اساتيد مراسم اختتاميه برگزار خواهد شد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-4917.html )