عنوان خبر:پیش بینی افزایش 10 درصدی مسافران نوروزی گلستان
سه شنبه 1 اسفند 1391 - 22:41:11


لزوم همکاری دستگاههای اجرایی برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی، طرح ساماندهی زباله ها، پیش بینی افزایش 10 درصدی شمار مسافران و اعطای موافقتنامه تاسیس پنج منطقه نمونه گردشگری در جلسه کارگروه گردشگری گلستان مورد تکید قرار گرفت.



به گزارش پیام گلستان به نقل از خبرگزاری مهر، رئیس کارگروه گردشگری استان گلستان پیش از ظهر سه شنبه در جلسه کارگروه گردشگری استان افزود: با توجه به اینکه به پایان سال نزدیک شده ایم، یکی از فعالیت های دردست اقدام، ستاد تسهیلات و نظارت برسفرهای نوروزی است.

عبدالرضا دادبود افزود: این ستاد 2 رویکرد دارد، یک رویکرد به خود ایام نوروز و خدمت رسانی به گردشگران مربوط می شود و رویکرد دیگر نگاه بلند مدت است که درصورتی که میزبان خوبی برای گردشگران باشیم، میهمانان و مسافران را برای سفر به استان تشویق می کنیم.
وی اذعان داشت: از همین رو همه ابعاد وجنبه های فعالیت دراین ستاد باید خوب دیده شود.چرا که کار خوب می تواند دریک نگاه بلند مدت اثرگذاری مثبتی درکشور داشته باشد.
معاون عمرانی استانداری گلستان درادامه تصریح کرد: هماهنگی های لازم دراین ستاد به نحو مطلوب صورت گیرد و خلاقیت ها و ابتکارات جدید همانند تشکیل کمیته اقوام و... درستاد تسهیلات ونظارت برسفرهای نوروزی می تواند به عملکرد بهتری منجر گردد.
وی برتشکیل ستادهای شهرستانی دراین ستاد تاکید داشت و افزود: هماهنگی های لازم با دبیرخانه این ستاد به عمل آید و پیگیری ها و برنامه ریزی های مناسب برای ارائه خدمات مطلوب صورت گیرد.
قائم مقام ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی ضمن اشاره به اینکه تلاش ها دراین ستاد مورد تقدیر قرار خواهند گرفت، ادامه داد: پروژه های عمرانی (به جز پروژه های مهم که ابلاغ شده ومجوز داشته باشند)درایام نوروز اجرا نخواهند شد و ngoهای محیط زیست نیز ضروری است تا پیش از شروع سال برای پاکسازی فضاهای عمومی و حفاظت از عرصه های منابع طبیعی و حفاظت از آن ها اقدام کنند.
وی درادامه خاطر نشان کرد: درراستای اجرای طرح ساماندهی زباله ها نیز تا پیش از سال جدید این طرح توسط سازمان مدیریت پسماند در مناطق شهری، تفرجگاه ها ومناطق گردشگری استان اجرا می شود که همکاری کلیه دستگاه های اجرایی با این طرح ضروری است.
دادبود ضمن اشاره به نصب تابلوهای اطلاع رسانی و راهنمایی گردشگران درمسیر جاده ها توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، بر همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط با این موضوع تاکید داشت.
وی همچنین به ساماندهی سرویس های بهداشتی و ارائه خدمات وامکانات مطلوب در تفرجگاه ها و مساجد و... استان اشاره نمود واذعان داشت: بازدید و بازرسی لازم از این اماکن صورت گیرد.
وی در ادامه برحضور پررنگ در نمایشگاه وهمایش بین المللی سرمایه گذاری درتهران تاکیدداشت وگفت: دراین نمایشگاه وهمایش با معرفی جاذبه های بکر ونو درمناطق نمونه گردشگری استان می توان فرصت های سرمایه گذاری را معرفی کرده وبه جذب سرمایه گذار همت گماریم.
وی ضمن عنوان اینکه بسته های سرمایه گذاری خوبی دراین راستا دراستان تهیه شده، افزود: جهت ارائه فرصت های سرمایه گذاری استان، طرح های مصوب و پیشنهادات دراین نمایشگاه ارائه شود و با هماهنگی با ستاد سرمایه گذاری استان و ارائه ظرفیت ها و قابلیت های استان ، حضور پررنگ در این نمایشگاه داشته باشیم تا به اقتصاد منطقه کمک کرده و بخش سرمایه گذاری استان تقویت شود.
پیش بینی افزایش 10 درصدی ورود گردشگر به استان گلستان درسال 92
دبیر ستاد تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی استان گلستان گفت: پیش بینی می شود امسال با افزایش 10 درصدی ورود گردشگر به استان مواجه شویم.
قربان عباسی افزود: با توجه به نزدیک شدن به  ایام نوروز، تا کنون این ستاد 4 جلسه هماهنگی با حضور رئیس این ستاد و قائم مقام ستاد تشکیل داده و هماهنگی های لازم با کلیه کمیته های این ستاد به عمل آمده است.
دبیر کارگروه گردشگری این استان درادامه گفت: با اشاره به ظرفیت های خوب استان شایسته است در ایام نوروزخدمات رسانی ها مناسبترو بهتر از سال قبل ارائه شود.
وی ادامه داد: فرمانداران در این ستاد به عنوان روسای ستاد تسهیلات شهرستانی فعالیت می کنند و شایسته است که لیست کشیک ها و شماره تلفن ها به دبیرخانه این ستاد اعلام شود تا برنامه ریزی ها و اقدامات لازم به عمل آید و همچنین جاذبه های گردشگری جدید معرفی شوند تا  اطلاع رسانی های لازم صورت گیرد.
آماده سازی 199 مدرسه برای اسکان مسافران
عباسی با اشاره به همکاری مناسب صدا و سیمای گلستان با ستاد تسهیلات ونظارت برسفرهای استان، بر اطلاع رسانی مطلوب درایام نوروز نیز تاکید داشت و خاطر نشان کرد: در راستای اسکان مسافران نوروزی، 199 باب مدرسه در قالب 1753 کلاس با ارائه یک وعده غذای گرم خدمت رسانی می کنند و تا 20 اسفند ماه مسافرین نوروزی می توانند جهت رزرو مکان اقدام کنند.
وی همچنین به نقاط و اماکن جدید برای اسکان مسافران اشاره داشت که توسط شهرداری ها تعیین شده وچادرهای اسکان مسافران درسطح شهر جمع آوری و دریک مکان معین اسکان صورت می گیرد تا هم از لحاظ امنیتی و بهداشتی و هم از لحاظ زیبایی شهر بتوان خدمات مطلوبتری ارائه داد.
عباسی درادامه اذعان داشت: کنده کاری ها تا 25 اسفند به اتمام رسیده و زیباسازی های شهری جهت استقبال از مسافران نوروزی نیز انجام خواهد شد .
وی به جانمایی تابلوهای راهنمای گردشگری استان اشاره داشت و افزود: مناطق نمونه گردشگری استان به شهرداران معرفی شده تا طرح و برنامه ارائه شده و اعتبارات ملی برای این مناطق دریافت شود.
دبیر ستاد تسهیلات نوروزی استان گلستان درادامه گفت: پیش فروش اینترنتی بلیط ها از 21 اسفند ماه آغاز شده و 33 ایستگاه پلیس در تفرجگاه ها ومناطق استان با استقرار 500 نیرو با امکانات مناسب درراستای نظم و امنیت و برخورد با متخلفین و اجرای طرح کنترل جاده ای ومنزل فعالیت خواهند داشت.
وی تصریح کرد: همایش ملی نظم وامنیت درتفرجگاه ها به زودی برپاخواهد شد و بازدید های میدانی جهت تبدیل نقاط ضعف به قوت صورت خواهد گرفت.
عباسی همچنین به فعالیت ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی درسطح روستاهای استان اشاره داشت و گفت: روستاهای هدف گردشگری به خصوص روستاهای مسیر جاده ها پاکسازی شده و زیباسازی روستاها و مساجد روستا انجام می شود و کمپ های راهنمای گردشگری در تفرجگاه های این روستاها برپا شده و جشنواره های بومی ومحلی در این روستاها برگزار خواهد شد.
وی درادامه خاطر نشان کرد: این ستاد درقالب کمیته های حقوقی، انتظامی، اسکان وپذیرایی، بهداشت ودرمان، خدمات مسافرتی، فرهنگی و اجتماعی، نظارت وارزیابی، ارتباطات و اطلاع رسانی، امدادو نجات و برنامه ریزی و پشتیبانیدراین ایام فعال خواهد بود و با توجه به اینکه سال گذشته کمیته مرزبانی در ستاد این استان به عنوان پایلوت تشکیل شد و امسال نیز به کلیه استان ها ابلاغ شده، دریک ابتکار جدید امسال نیز با توجه به حضور 20 قوم مختلف دراستان گلستان، کمیته اقوام دراین ستاد تشکیل شده و با فعالیت خود گردشگران را بافرهنگ وآداب و رسوم اقوام مختلف استان آشنا خواهد کرد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، همچنین اذعان داشت: بلوتوث اطلاع رسانی جاذبه ها درسطح استان فعال شده و 150 تابلو راهنمای گردشگری قدیمی دراستان جمع آوری شده و90 تابلو جدید به صورت ایده آل وجدید درحاشیه جاده ها واماکن گردشگری استان جانمایی شده و نصب خواهد شد.
وی اظهار امیدواری کرد: با ارائه خدمات مطلوب ومناسب به گردشگران ومسافران نوروزی ضمن فراهم آوردن خاطره خوش درذهن آن ها، شمار گردشگران نوروزی افزایش یابد.
اعطای موافقتنامه تاسیس 5 منطقه نمونه گردشگری استان گلستان به شهرداران این مناطق
دبیر کارگروه گردشگری استان گلستان ادامه داد: براساس ماده 8 قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جهت جلب سرمایه گذاران داخلی وخارجی مصوب 19/2/1380 ایجاد تاسیسات زیربنایی وایرانگردی و جهانگردی وارائه خدمات مناسب به جهانگردان، دولت می تواند درمناطق مستعد کشور وقطب های گردشگری باتاکید برمناطق کمتر توسعه یافته به متقاضی بخش غیردولتی اجازه تاسیس مناطق نمونه گردشگری را بدهد.
قربان عباسی در ادامه مناطق نمونه گردشگری را مناطقی برشمرد که درجوار جاذبه های تاریخی، فرهنگی، مذهبی، طبیعی وگردشگری کشور به منظور ارائه خدمات به گردشگران توسط بخش غیردولتی براساس ماده 8 و آیین نامه مناطق نمونه گردشگری تاسیس واداره می شوند.
وی افزود: با توجه به نقش واهمیت مناطق نمونه گردشگری در رونق گردشگری کشور و به ویژه جذب مشارکت های خصوصی و غیردولتی در این فرایند حرکت گسترده ای توسط دولت نهم برای مصوب نمودن مناطق دارای قابلیت به عمل آمد که طی سفرهای اول ودوم ریاست جمهور به استان گلستان، 30 منطقه تفرجی استان گلستان  به عنوان مناطق نمونه گردشگری مصوب هیئت محترم وزیران شدند.
عباسی با اشاره به این مناطق نمونه گردشگری استان ادامه داد: 3 منطقه تفرجی به عنوان مناطق نمونه گردشگری  درشهرستان بندرترکمن- 2 منطقه در شهرستان بندرگز- 5 منطقه درشهرستان رامیان- 4 منطقه درشهرستان کردکوی- 3 منطقه درشهرستان کلاله- 7 منطقه درشهرستان گرگان- 1 منطقه در شهرستان آزادشهر- 2 منطقه درشهرستان گنبد- 1 منطقه درشهرستان مینودشت و 2 منطقه درشهرستان علی آباد کتول به عنوان مناطق نمونه گردشگری استان گلستان معرفی شده اند.
وی همچنین تصریح نمود: قبل از واگذاری مناطق نمونه گردشکری به سرمایه گذاران واجد شرایط و صدور موافقتنامه برای آنان مطالعات پایه مناطق نمونه می بایست توسط استان انجام می پذیرفت که این اداره کل مطالعات امکان سنجی کلیه مناطق به همراه بسته های سرمایه گذاری به فارسی وانگلیسی، فرم های ستاد سرمایه گذاری شامل unido ,summary ,sheet)) به فارسی وانگلیسی را تهیه و مقدمات واگذاری مناطق نمونه به سرمایه گذاران راآماده نمود.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان درادامه خاطر نشان کرد: پس ازصدور موافقتنامه تاسیس و واگذاری منطقه، سرمایه گذار موظف به انجام مطالعات جامع و تفصیلی منطقه می گردد که پس از تایید کارگروه گردشگری استان، کارگروه مسکن و شهرسازی وشورای برنامه ریزی استان و ابلاغیه تاییدیه طرح از مرکز،عملیات اجرایی توسط سرمایه گذار آغاز می گردد.
وی در ادامه اذعان داشت: تاکنون 3 منطقه نمونه گردشگری دراین استان شامل پارک جنگلی النگدره- ساحل بندرترکمن- پارک جنگلی کبودوال علی آباد دارای موافقتنامه تاسیس هستند و با تفویض اختیار صورت گرفته از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری، پرونده 5 منطقه نمونه گردشگری دیگر نیز شامل: ساحل بندرگز- شبنم نوده خاندوز- پارک طبیعت شیرآباد- چهل چای مینودشت- آق سو کلاله تکمیل و موافقتنامه تاسیس آن ها صادرشده است.
عباسی عنوان کرد: در این کارگروه موافقتنامه تاسیس مناطق نمونه گردشگری به همراه  cd مربوطه وشرح خدمات ومطالعات جامع این مناطق به انضمام فریند اجرایی مناطق نمونه وقرارداد مربوطه به 5 شهردار این مناطق  اعطا شد تا با عقد قراداد باسرمایه گذاران روند اجرایی سرمایه گذاری دراین مناطق آغازگردد.
وی درادامه گفت: پرونده 7 منطقه نمونه دیگر (منطقه نمونه گردشگری تالاب آلماگل، پارک جنگلی امام رضا(ع) کردکوی، مختومقلی فراغی، هزارپیچ، ناهارخوران ، شموشک و منطقه نمونه گردشگری جزیره آشوراده) نیز جهت صدور موافقتنامه تاسیس درحال تکمیل شدن است.
وی درپایان خاطر نشان کرد: درحال حاضرپرونده باقی مناطق نیز دردست بررسی است تا درصورت فاقد مشکل بودن عرصه جهت واگذاری مناطق به سرمایه گذاران واگذار گردد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-4934.html )