عنوان خبر:برگزاری یادواره 12 شهید زن گلستانی
شنبه 5 اسفند 1391 - 23:48:36


یادواره‎ای به منظور پاسداشت 12 شهید زن گلگون کفن استان گلستان با حضور بانوی رزمنده خرمشهری و مسئولان استانی در گرگان برگزار شد.


به گزارش پیام گلستان به نقل از خبرگزاری فارس ، به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای زن و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بعد از ظهر امروز از خانواده‎های شهدای ترور، شهدای پنج آذر و شهدای حج در گلستان تجلیل شد.

نخستین یادواره شهدای زن در گلستان به همت سازمان بسیج جامعه زنان سپاه نینوا گلستان و با همکاری شهرداری گرگان، فرمانداری گرگان، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‎های اسلامی، استانداری گلستان، سازمان تبلیغات استان، سپاه ناحیه گرگان، حوزه‎های ناحیه مقاومت بسیج خواهران در سالن ولایت سازمان تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد.

از 12 خانواده شهید زن استان گلستان، نرگس قصابان، صدیقه پروانه، طیبه صداقت، فاطمه ابراهیمی، مهناز صحرانورد، بتول نوعی‎باهوش، شهربانو نجاتی، منیژه اهری‎زاده، زهرا قلی‎پوراردکانی، سارا معززی، زیباخانم شریعتی و معصومه عرب‎بالاجلینی با اهدای لوح تقدیری تجلیل به عمل آمد.

یادواره بزرگ 12 شهید زن گلستان با حضور محمدحسین بابایی فرمانده سپاه نینوا گلستان، حسین کریمی اول جانشین فرمانده سپاه نینوا گلستان، حیدرعلی احمدی فرماندار گرگان، حجت‎الاسلام نورالله ولی‎نژاد مدیرکل سازمان تبلیغات گلستان، خدیجه شکی مسئول بسیج جامعه زنان سپاه نینوا گلستان، سهام طاقتی یکی از رزمندگان و مدافعان خرمشهر و جمعی از مسئولان، بسیجیان و خانواده‎های معظم شهدا در گرگان برگزار شد.

رونمایی از کتاب لاله‎های مظلوم/ امنیت، آزادی و استقلال از برکات خون شهداست

کتاب لاله‎های مظلوم با معرفی 12 شهید گلگون کفن استان گلستان به همت سازمان بسیج جامعه زنان سپاه نینوا گلستان رونمایی شد.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه نینوا گلستان در حاشیه یادواره 12 شهید زن استان گلستان که در سالن ولایت سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار شد در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: کتاب لاله‎های مظلوم در دست تدوین است و به زودی عرضه به بازار می‎شود.

خدیجه شکی با بیان اینکه زنان همواره در طول دوران انقلاب اسلامی حضور آگاهانه داشته‎اند افزود: 30 سال و اندی از انقلاب اسلامی می‎گذرد و سکوت 30 ساله زنان با برگزاری چنین یادواره‎هایی که در برخی از نقاط کشور در حال برگزاری است شکسته خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهدا نباید به خاک سپرده شوند بلکه باید آنها را به یاد بسپاریم تصریح کرد: عده‎ای بر این باورند که شهدا رفتند و ما مانده‎ایم اما در حقیقت شهدا ماندند و ما از یاد رفته‎ایم لذا برگزاری این یادبودها کمک به یادها در ذهن می‎کند.

یاد و خاطره فکری و عملی شهیدان باید در جامعه اسلامی گرامی داشته شود

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه نینوا گلستان با یادآوری اینکه گذر زمان همه چیز را کهنه می‎کند به جز یاد شهدا متذکر شد: باید یاد و خاطره فکری و عملی شهیدان که به عنوان ذخایر ارزشمند و گرانسنگ در جامعه اسلامی هستند گرامی بداریم چراکه راه آنها ما را برای پیشبرد اهداف کمک می‎کند.

شکی خاطرشان کرد: به برکت شهدای انقلاب اسلامی امروز شاهد امنیت، آزادی و استقلال در کشور هستیم.

وی به وصیت‎نامه‎های شهدا اشاره کرد و اظهار داشت: همه شهدا خصلت‎هایی چون خوشرویی، مهربانی، عفت و حجاب، مقید بودن به خواندن نماز اول وقت و از همه مهمتر تابع محض ولایت بودن را داشتند که این خصایص باید در جامعه بیش از پیش تقویت شود.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه نینوا گلستان با بیان اینکه باید پیمانی دوباره به شهدا ببندیم گفت: راه شهدا را باید ادامه دهیم و در حفظ ارزش‎ها و دستاوردهای انقلاب همچنین پشتیبانی از ولایت فقیه کوشش کنیم.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-4951.html )