عنوان خبر: دولت بيش از 90 ميليارد ريال را در سال 91 صرف درمان معتادان پرخطر کرده است
شنبه 5 اسفند 1391 - 23:49:00


معاون سياسي ، امنيتي و اجتماعي استاندار گلستان :
از ابتداي سال 91 و طي مدت 10 ماه دولت بيش از 90 ميليارد ريال را صرف هزينه هاي درماني معتادان پرخطر در کشور کرده است.



به گزارش پیام گلستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان ، "عليرضا جمشيدي" در همايش پيشگيري از اعتياد شهرستان آق قلا با بيان اينکه اين رقم تنها بخشي از هزينه هنگفت دولت در پيشگيري ، مبارزه و درمان در حوزه مواد مخدر و اعتياد است افزود : دولت مجبور است تا مبالغ هنگفتي را که بايد صرف امور فرهنگي ، ورزشي ، زيربنايي و ... شود ، براي درمان معتاداني هزينه کند که مي توانند براي جامعه و مردم خطر آفرين باشند.
وي ادامه داد : بسياري از جرائم و آسيبهاي منجر به بزه کاري نشأت گرفته از پديده شوم اعتياد است بنابراين بايد در مسيري گام برداريم که با پيشگيري به نتايج مطلوبي دست يابيم تا ناچار نشويم ، هزينه هاي هنگفتي صرف درمان افراد معتاد کنيم.

انهدام بيش از 2 هزار باند قاچاق از ابتداي سال در کشور

دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان ياد آور شد : طي 10 ماه گذشته بيش از 2 هزار باند قاچاق مواد مخدر در کشور منهدم شده است که طي دستگيري عوامل اين باندها 1413 درگيري بين مأموران انتظامي و قاچقچيان رخ داده که اين درگيريها منجر به شهادت 15 تن از پرسنل زحمتکش ناجا گرديده است.
وي تصريح کرد: بخش اعظمي از نيروي انساني و توان نيروهاي انتظامي کشور درگير مبارزه با قاچاقچيان مواد مخدر شده است که در اين راه تعداد زيادي از اين عزيزان که بايد حافظ  جان ، مال و نواميس مردم باشند نيز در اين راه به درجه رفيع شهادت رسيده اند.

انسان بايد حس تنوع طلبي خود را مديريت کند

جمشيدي اظهار داشت : غروري که در بين هم سن و سالان بويژه در دوران جواني و نوجواني وجود دارد ، اعتياد پدر و مادر به مواد مخدر و تنوع طلبي انسان ، از عوامل تآثير گذار در گرايش افراد به سمت اعتياد است .
وي افزود : اينکه انسان اساساً تنوع طلب است يک واقعيت است اما انسان بايد اين تنوع طلبي را مديريت کرده  و آنها را در مسير شرعي ، اخلاقي و قانوني هدايت کند و گرنه دچار انحرافاتي خواهد شد تا اين حس تنوع طلبي خود را تأمين کند که اعتياد يکي از اين انحرافات است.
دبير شوراي مبارزه با مواد مخدر استان با تأکيد بر نگاه پيشگيرانه ، توجه به مسأله آموزش در تمام سنين ، اطلاع رساني مناسب از طريق رسانه ملي و آگاه سازي عمومي از طريق دخيل کردن خانواده ها و مرتبط کردن آنها با موضوع پيشگيري را از فعاليتهاي مهم در اين حوزه برشمرد .

دستگاههاي اجرايي به وظايف فرهنگي شان عمل کنند

وي همچنين توسعه و تقويت فعاليتهاي جايگزين نظير دوره هاي ورزشي ، کلاسهاي قرآني ، فعاليتهاي فرهنگي ، ايجاد اشتغال و ... را از ديگر راههاي جلوگيري از گرايش جوانان به مواد مخدر دانست و بر عمل کردن دستگاههاي اجرايي به وظايف فرهنگيشان تأکيد کرد.
معاون استاندار بيان داشت : بيش از 150 مرکز ترک اعتياد دولتي و خصوصي در استان گلستان وجود دارد که اگر از کسي که خودش را در اين مراکز درمان کرده سئوال کنيد ، قطعاً به شما خواهد گفت هر چند اعتياد يک امر تدريجي است اما مسير رسيدن به آن خيلي کوتاه است و ناگهان انسان خود را درون چاهي مي بيند که بيرون آمدن از آن احتياج به يک همت بلند و بالايي دارد که هزاران بار طولاني تر از آن راهي است که براي رسيدن به اعتياد طي کرده بود.
وي در پايان تأکيد کرد : انسان بايد با مديريت خويشتن خويش ، استفاده از تجربيات ديگران ، زندگي عاقلانه و متديّنانه ، همراهي با دين و آموزه هاي وحياني و حفظ رسالت خانوادگي خويش از جايگاه ارزشمند انساني خود دفاع کند تا هيچگاه در زندگي دچار انحراف نشود.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-4954.html )