عنوان خبر:تلاش جهت ارتقاي وضعيت فرهنگي- اجتماعي سطح شهرها
چهارشنبه 9 اسفند 1391 - 21:57:51


مديرکل دفتر امورشهري و شوراهاي استانداري گلستان گفت:
مجموعه مديريت شهري استان تمام تلاش و اهتمام خود را به جهت ارتقاي بيشتر وضعيت فرهنگي- اجتماعي سطح شهرها درتمامي حوزه ها علي الخصوص حوزه مديريت شهري انجام خواهد داد.



به گزارش پیام گلستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، مهندس "سيدمحمدرضا سيدالنگي" در نشست مشترک روساي کميسيونهاي فرهنگي وعمران شوراهاي اسلامي شهرهاي استان ، حوزه مديريت شهري را از مهمترين نهادهاي ايجاد نشاط اجتماعي مورد نظر مقام معظم رهبري دانست و اظهار داشت:  ميبايست تحقق اين امر مهم به كمك شهرداريها و ديگر دستگاههاي اجرايي مرتبط در فضاي تمامي شهرهاي استان مورد توجه قرار گيرد.
وي افزود : اهم رويكردهاي شهرداريهاي استان هميشه اين بوده است که اصول عاليه اسلام در سطح شهرهاي استان گسترش يافته و سلامت روحي و رواني جامعه ارتقا ء يابد.
مديرکل دفتر شهري استانداري در ادامه بر سعي وتلاش درراستاي ارتقاي فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تاکيد کرد و گفت: دراين راستا تمامي كوشش خود را انجام مي دهيم که از اين مسير ، كرامت انساني را تقويت بخشيده و فضاي شهرها را به سمت وسوي شهر اسلامي سوق دهيم.
وي همچنين توسعه مفاهيم و آموزشهاي شهروندي از طريق آموزش و پرورش ، دانشگاهها و رسانه ها بويژه صدا وسيما به عنوان متوليان فرهنگ و آموزش كشور در راستاي تقويت و توسعه فرهنگ شهروندي را ضروري دانست .
سيدالنگي خاطرنشان کرد : به ويژه از صدا وسيما به عنوان رسانه ملي و آموزش و پرورش به عنوان متولي تعليم و تربيت و ديگر دستگاهها و نهادهاي مرتبط ، به لحاظ جايگاه ويژه خود انتظار است که نسبت به قراردادن اين امر مهم در دستور كار خود اقدام و با شهرداريها همکاري و مشارکت نمايند.
وي تصريح کرد : ارتقاء سلامت جسماني ، رواني ، اجتماعي و معنوي شهروندان ، توسعه فرهنگ كتاب وكتاب خواني، توجه ويژه به جوانان و مشاركت آنان در انجام فعاليتهاي اجتماعي و فرهنگي از جمله سرفصلهاي مهم در دستور کار مجموعه مديريت شهري استان است.
مديرکل دفتر شهري استانداري، لزوم عنايت به برنامه ها و فعاليتهاي ويژه بانوان به عنوان قشر تاثيرگذار و فعال در عرصه اجتماعي فرهنگي ، توسعه آموزشهاي الكترونيك جهت ارتقاي آگاهي شهروندان را از ديگز رئوس برنامه هاي مدنظر دانست و تأکيد کرد :  شهرداريها و شوراهاي اسلامي شهر با برنامه ريزي مناسب به ين برنامه ها مي پردازند تا بتوانند در راستاي تحقق شهري سالم و جلب رضايت هرچه بيشتر شهروندان انجام وظيفه نمايند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-4960.html )