عنوان خبر:چیزی را که میشنوید زود پخش نکنید و زود درباره آن قضاوت نکنید.
جمعه 18 اسفند 1391 - 23:22:35


خطبه های نماز جمعه علی آبادنماز جمعه ي اين هفته ي شهر علي آباد کتول به امامت امام جمعه ي شهر حجت الاسلام والمسلمين حاج محمد صادق باقري و با حضور باشکوه مردم شهيد پرور و هميشه در صحنه شهرستان در مصلي امام رضا عليه السلام اقامه گرديد.



به گزارش پیام گلستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مصلی امام رضا (ع) شهر علی آباد گزیده خطبه به شرح ذیل می باشد.

گزیده ای از خطبه اول:


حجت الاسلام والمسلمین باقری بعد از توصیه ی خواهران و برادران نماز گزار به رعایت تقوای الهی حدیث شریفی از امام حسین علیه السلام بیان نمودند که میفرمایند:بَیْنَ الْحَقِّ وَالْباطِلِ أرْبَعُ أصابِع، ما رَأَیْتَ بَعَیْنِکَ فَهُوَ الْحَقُّ وَقَدْ تَسْمَعُ بِأُذُنَیْکَ باطِلاً کَثیراً.(بین حقّ و باطل چهار انگشت فاصله است، آنچه که را با چشم خود ببینى حقّ است; و آنچه را شنیدى یا آن که برایت نقل کنند چه بسا باطل باشد)
حجت الاسلام والمسلمین باقری در تشریح این حدیث فرمودند:ببینید بین حق و باطل چقدر فاصله است ،اگر انسان دقت کند در چه مرحله ای است و اگر دقت نکند در چه پرتگاهایی قرار خواهد گرفت.چیزی را که میشنوید زود پخش نکنید و زود درباره آن قضاوت نکنید.وَ لا تَقْفُ ما لَیْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَ الْبَصَرَ وَ الْفُؤادَ كُلُّ أُولئِكَ كانَ عَنْهُ مَسْؤُلاً (و چیزى را كه بدان علم ندارى دنبال مكن، زیرا گوش و چشم و قلب، همه مورد پرسش واقع خواهند شد)بقدری این موضوع مهم است که که اگر رعایت نشود ممکن است باعث شود پایه های زندگی خیلی ها متزلزل شود.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین باقری جریان جا ماندن عایشه همسر پیغمبر صلی الله از کاروان و شایعاتی که عبدالله بن ابی سرکرده منافقین مدینه در مورد ماندن او در صحرا پخش نمود را مطرح نمودند و فرمودند:خداوند علی اعلا در سوره نور بحثی را مطرح مینمایند پیرامون مسئله افک بمعنای تهمت بزرگ که از سوی دشمنان به خانواده و ناموس پیغمبر زده شد.خداوند میفرمایند : دشمن شایعه را پخش نمود اما چرا امت تو،مسجدی ها و نمازخوانها بلندگوی دشمن شدند و شایعات را پخش کردند.

ایمان خود را از بین نبرید.مطلبی را که به چشم خود ندیده اید چرا به دیگران انتقال میدهید،چرا آبروی دیگران را به راحتی میبرید.این نکته ایست که کمتر به آن توجه کرده ایم.در رفت و آمدها و نشست ها مواظب باشیم و این نکات را مبنی قرار دهیم تا از بروز اختلافات جلوگیری شود.

در حدیث شریفی امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام میفرمایند:کسی که برای برادر دینیش چاه بکند،در واقع برای خودش چاه کنده و کسی که حجاب دیگری را از بین ببرد،خداوند علی اعلی آبروی او را میبرد.
همچنین در حدیثی قدسی خداوند خطاب به حضرت موسی وحی مینماید:به امتت بگو از قتل نفس بپرهیزند زیرا اگر کسی مرتکب قتل نفس شود خداوند صدهزار بار او را در آتش می کشد.در روایتی دیگر داریم الْفِتْنَةُ أَشَدُّ مِنَ الْقَتْلِ.از قرار دادن این روایات در کنار هم درمیابیم کسی که درصدد فتنه گری و بردن آبروی دیگران باشد با چه عذاب سختی از سوی خداوند روبرو خواهد شد.

گزیده ای  از خطبه دوم

حجت الاسلام باقری در خطبه دوم نماز جمعه این هفته بعد از توصیه نماز گزاران به رعایت تقوای الهی متذکر شدند:این هفته جشن نیکوکاری را داشتیم.عزیزانی که هنوز توفیق هدیه دادن به فقرا و نیازمندان را نداشته اند بذل مال و انفاق کنند،همینهاست که باعث نجات انسان میشود و فردای قیامت این کمکها و خیرات است که برای انسان می ماند.در این وضعیت اقتصادی و فشار تحریمها،خانواده های نیازمند در شرایط ویژه ای قرار دارند،شادیهایمان و هدایایی که برای خانوادهای خود خریده ایم را با نیازمندان تقسیم کنیم و و آنان را عضوی از خانواده ی خود بدانیم.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین باقری با اشاره به دیداری که مقام معظم رهبری با اعضای خبرگان رهبری داشتند نکات مهمی را متذکر شدند از جمله اینکه مقام معظم رهبری فرمود : به مردم امید بدهید،دشمن نقشه دارد مردم را در مقابل نظام قرار دهد.
اگر مردم جامعه امید یه آینده را از دست بدهند،سست میشوند و نسبت به مسئولین بدبین می شوند و سنگ روی سنگ بند نمیشود.اگر مردم عارض به نظلام شوند دشمن خوشحال میشود.این روزها روزهای حساسی است،خاصه قبل از انتخابات ریاست جمهوری .از این تربون مقدس شما را توصیه میکنم به حفظ وحدت،همدلی و دوری از اختلافات.
همگی پشت صحنه و نقشه های حضور وزیر امور خارجه آمریکا در منطقه را از صدا و سیما دیدید.در منطقه لشکر پیاده کرده اند و در سوریه جنگ بپا کرده اند.پس اختلاف بین خودی ها صلاح انقلاب نیست.این توصیه امام راحل ،مقام معظم رهبری و مکتب اسلام است که اگر باهم باشیم پیروزیم.انشالله برای انتخابات ریاست جمهوری هم وحدت رویه بین کاندیداها بوجود آید.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین باقری به بیان مناسبتهای هفته جاری پرداختند.25 ربیع الثانی سالروز بزرگداشت سید جمال الدین اسدآبادی است.آن شخصیت والایی که شهید مطهری در کتاب انقلابهای صد سال اخیر مطالبی راجع به ایشان نوشته اند و همچنین مقام معظم رهبری در وصف ایشنان فرموده اند : سید جمال الدین اسد آبادی بزرگترین کسی است که در تاریخ گذشته با سفر به مناطق مختلف مسلمانان را به وحدت دعوت کره است.
26 ربیع الثانی را در پیش داریم سالروز بزرگداشت محقق اول،علامه حلی که افتخار حوزه ی علمیه بوده است و خدمات و مطالب فقهی و علمی ارزشمندی از ایشان برای حوزه باقی مانده است.همان روز مصادف است با درگذشت آیت الله سید محمد حسن آقا نجفی قوچانی،صاحب کتابهای سیاحت غرب و شرق که رهبر عزیزمان فرمودند بنده این کتابها را بارها مطالعه نموده ام.
سه شنبه 22 اسفند را در پیش داریم سالروز صدور فرمان امام راحل مبنی بر تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران که حضرت امام درباره این نهاد فرمودند:بنیاد شهید از همه نهادها افضل است زیرا که شهید از همه بالاتر است.خدمات این نهاد هم قابل تقدیر است خصوصا در زمان جنگ و رسیدگی به وضعیت خانواده های شاهد که ولی نعمتان این انقلابند.
چهارشنبه نیز اول ماه جمادی الاولی است.انشالله که همگی توفیق انجام اعمال اول ماه که در کتاب مفاتیح الجنان شیخ عباس قومی موجود است را داشته باشیم.
مناسبت دیگری که در پیش داریم سالروز انتشار حکم تحریم تنباکو توسط میرزای شیرازی است که با بصیرت و به محض آگاهی از نقشه های انگلیس با صدور این حکم توطئه های دشمن را خنثی نمود.امروز هم باید آگاه بود،دشمن نقشه دارد برای دوری مردم از روحانیت.حواسمان باشد که دشمن گاهی بصورت ظاهری می آید،گاهی نامرئی و با برنامه،گاهی هم با دست مخملی همانند فتنه 88 .هدف دشمن هم دوری امت از رهبری،ولایت،مرجعیت و لباس روحانیت است.روح میرزای شیرازی شاد که به روحانیت و مرجعیت آبرو بخشید.

سالروز وفات آیت الله سیدابوالقاسم کاشانی را در پیش داریم که ایشان هم بعنوان یک روحانی نقش موثری در براندازی توطئه های دشمنان در جهت غارت نفت ایران را ایفا نمودند.

از همه مهمتر،مناسبتی که از همین حالا همگی باید به فکر برنامه ریزی آن باشیم ایام فاطمیه است.عزیزان توجه داشته باشند طوری برنامه ریزی کنند که برنامه شادیها و مسافرتهایشان متقارن با این ایام نباشد و حرمت این ایام حفظ شود که هر چه داریم از این عزاداریهاست.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-4970.html )