عنوان خبر:سهم بيشتر مسموميت اطفال گلستاني از طريق مصرف غير مجاز دارو
چهارشنبه 5 آبان 1389 - 21:14:55


كارشناس مركز اطلاع‌رساني دارو و سموم معاونت غذا و داروي گلستان گفت: در شش ماهه نخست سالجاري اطفال در استان گلستان بيشتر از طريق مصرف غيرمجاز دارو مسموم مي‌شوند.



ليلا ناظميان بعد از ظهر امروز در جلسه كارشناسان دارويي مراكز بهداشت استان با اشاره به روز شمار هفته پيشگيري از مسموميت‌ها در كشور اظهار داشت: دومين روز از اين هفته عنوان پيشگيري از مسموميت در اطفال را به خود اختصاص داده است و اين امر خود مويد اهميت اين نوع از مسموميت در استان است.
وي افزود: طبق آمار رسيده، مسموميت از طريق فرآورده‌هاي مخدر و نفتي پس از داروها بيشترين ميزان مسموميت در اطفال به شمار مي‌رود.
كارشناس دارويي معاونت غذا و دارو توصيه كرد: هموطنان در صورت مشاهده بروز هرگونه مسموميتي سر خود بيمار را وادار به استفراغ نكنند و با ارائه عارضه لحظه‌اي بيمار به مركز، از خدمات مشاوره‌اي براي انجام اقدامات درماني در منزل بهره‌مند شوند.
ناظميان مسموميت از طريق سموم دفع آفات را از ديگر موارد شايع مسموميت در استان گلستان بيان كرد و ادامه داد: مسموميت طريق سموم كشاورزي نيز از درجه مسموميت بالايي برخوردار است.
وي تاكيد كرد: ورود سم بيشتر از طريق خوراكي صورت مي‌گيرد و روش‌هاي پوستي و تنفسي به ترتيب در رده‌هاي پايينتر مسموميت قرار دارند.
اول تا هفتم آبان ماه هفته پيشگيري از مسموميت‌ها نامگذاري شده است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-503.html )