عنوان خبر:متناسب با ميزان دريافت يارانه نقدي قيمت نان واقعي مي‌شود
پنجشنبه 6 آبان 1389 - 17:59:17


مديرعامل شركت غله و خدمات بازرگاني استان گلستان گفت: همزمان با اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها و به تبع آن آزادسازي قيمت‌ها قيمت نان در سطح استان به يك نرخ واحد در اختيار شهروندان قرار مي‌گيرد.



به نقل از روابط عمومي شركت غله و خدمات بازرگاني استان گلستان، سيدحميدرضا ميرآفتاب در نشست ستاد هدفمندكردن يارانه‌هاي اين اداره كل اظهار داشت: به دنبال اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها در كشور قيمت آرد تحويلي به تمامي نانوايان به يك نرخ يكسان خواهد بود كه اين امر نيز كاهش قيمت نان در سطح تمامي واحدهاي نانوايي آزادپز را به دنبال خواهد داشت البته اين نرخ پس از تعيين قيمت گندم ملي اعلام نهايي مي‌شود و با آزاد شدن قيمت‌ها، نرخ آرد از قيمت فعلي آن ارزان‌تر كه به تبع آن نيز شاهد كاهش 18 تا 20 درصدي قيمت نان خواهيم بود.
وي تصريح كرد: اكنون قيمت خريد تضميني گندم حدود 380 تومان است و نرخ ملي گندم ارزان‌تر از اين ميزان خواهد بود كه دولت نرخ تضميني را براي حمايت از كشاورزان اعلام كرده است، همچنين در حال حاضر آرد تحويلي به واحدهاي نانوايي يارانه‌اي (دولتي) و آزادپز به دو نرخ متفاوت است كه اين امر تفاوت قيمت ميان نان‌هاي نانوايي‌هاي دولتي و آزادپز را ايجاد كرده است و اين موضوع خود سبب از بين بردن رقابت در زمينه توليد نان با كيفيت از سوي نانوايي‌ها شده است.
ميرآفتاب درباره نگراني‌هاي ايجاد شده توسط برخي خبرگزاري‌ها و نشريات استاني و كشوري در زمينه افزايش قيمت نان پس از اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها خاطرنشان كرد: مردم نگران اين افزايش قيمت نباشند زيرا مابه‌التفاوت آن در قالب يارانه‌هاي نقدي به حساب مردم واريز مي‌شود و حتي دولت در زمينه يارانه اختصاص داده به نان در راستاي ايجاد آرامش خاطر هموطنان، افزايش قيمت در نظر گرفته شده براي نان را، افزايشي حداقلي و آن هم به منظور ارتقا سطح كيفي نان ديده است.
وي در همين زمينه ادامه داد: همزمان با هدفمند شدن يارانه‌ها، ما مي‌توانيم شاهد ارتقا بيشتر كيفيت نان باشيم كه اين امر نيز به اقتصاد و سلامت خانوار كمك شاياني مي‌كند.
وي افزود: پيش‌بيني مي‌شود با آزاد شدن قيمت‌ها، نرخ نان حداقل بين 20 تا 25 درصد از نرخ نان در نانواي‌هاي آزادپز كمتر شود.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-507.html )