عنوان خبر:خطبه های نماز جمعه ی علی آباد کتول
شنبه 1 تير 1392 - 00:16:30


خطبه های نماز جمعه علی آبادنماز جمعه ي اين هفته ي شهرستان علي آباد کتول به امامت امام جمعه ي موقت شهرستان حجت الاسلام والمسلمين ولی نژاد و با حضور باشکوه مردم شهيد پرور و هميشه در صحنه شهرستان در مصلي امام رضا عليه السلام اقامه گرديد.



به گزارش گلستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد نماز جمعه علی آباد ، گزیده خطبه ها به شرح ذیل در ادامه می آید.

سه نوع انتظار وجود دارد:1-بد   2-خوب   3-احسن

انتظار يعني اميد به آينده و ما سه نوع انتظار داريم يکي خيلي بد است. دو: انتظار خوب است. سه: تکليف است و خيلي خوب و احسن است.

1-انتظار خيلي بد آنست که نسبت به ديگران انتظار بد داشته باشيم مثلاً انتظار شکست ديگران و يا انتظار پيروزي انسانهاي بد را داشته باشیم.

2-انتظار خوب يعني انتظار چيز خوبي را داشتن مثل چشم انتظار باران بودن براي حاصلخيزي زمینهای کشاورزي و يا انتظار شفاي بيماران و گشايش کار ديگران .

3-انتظار احسن که تکليف است همان انتظار براي ظهور آقا امام زمان است زيرا ايشان همه خوبيها را براي جامعه به ارمغان مي آورند.ما امام زمان را به مانند آفتابي مي دانيم که غروب کرده و منتظر طلوعش هستيم.اين انتظار به فرموده ي امام علي عليه السلام افضل العبادات است و پاداش شهيد را دارد. البته اين انتظار بايد با عمل همراه باشد.

منتظر واقعی اهل عمل است

امام صادق (علیه السلام) : کسی که در انتظار امام دوازدهم است ، همانند کسی است که شمشیر را در رکاب رسول خدا (صلی الله علیه و آله) برهنه کرده و از او دفاع میکند.(1)

اما منتظر واقعی آن کسیست که فقط به دعا برای فرج اکتفا نکرده و جهت ظهور بستر سازی نموده]امر به معروف و نهی از منکر انجام داده،فرامین رهبر را اجرا نموده،22بهمن و 9 دی به خیابان آمده، و برای ارزشهای انقلام قدم برداشته،8 سال دفاع مقدس حضور داشته و ...و انتظارش همرا با عمل بوده است.

چیزی که برای ما مهم است اطاعت از رهبری و ولایت فقیه است.

سالروز عزل بنی صدر خائن توسط امام راحل را در پیش داریم.نمایندگان مجلس حکم عدم کفایت بنی صدر را به علت زاویه گرفتن با ولایت فقیه،مردم و ارزشهای اسلامی صادر کردند و به همه نشان دادند آن چیزی که برای ما مهم است اطاعت از رهبری و ولایت فقیه است.

شهید چمران نام آشنایی برای دفاع از کشور

روز شهادت سردار رشید اسلام دکتر چمران بعنوان روز بسیج اساتید نامگذاری شده،آن شخصيت والايي که نام آشنایی در جهت دفاع از کشور دارد و با شنیدن بیانات امام خمینی رحمت الله مجلس را رها ساخته و براي دفاع از انقلاب اسلامي راهي جبهه هاي جنگ شده و پیروزی های بزرگی برای ما بدست آورد و در نهایت شربت شهادت را نوشید.

کسبه مومن در گرانی های اخیر نقشی ندارند

اصناف سابقه خوبی را قبل و بعد از انقلاب در عرصه های دینی داشته اند و در ساخت مساجد،کارهای دینی ،امور خیریه،امور قرآنی،تکایا و هیات دخیلند و نقش موثری داشته و دارند. اين نکته را يادآور مي شويم که در گرانیها شايد برخي از مشتريان از بازاريان ناراحت باشند اما بايد توجه داشت که مقصر اصلي گرانیهای اخیر بازاریان نیستند و باید این موضوع را از مراجع بالاتر پیگیر باشیم.البته بازاری هایی هم داریم که بخواهد بی قانونی کند اما قالب کسبه ما مومن و اهل خمس و ذکات هستند.

سازمان تبلیغات اسلامی از حسنات انقلاب اسلامی است.

سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی رحمت الله علیه تاسیس شد و بحمدلله خدمات ارزنده انجام داده است که شامل امور فرهنگی،دینی،قرآنی و ... است و به فرموده رهبر عزیزمان سازمان تبلیغات اسلامی از حسنات انقلاب اسلامی است.

جشنهای نیمه شعبان باید در شان امام زمان عجل الله باشد

نیمه شعبان سالروز میلاد امام زمان عجل الله و به نقلی میتواند شب قدر باشد و برای ما از اهمیتی ویژه برخوردار است.منتهی نکته ای که مطرح است این است که جشنها در این روز باید عقلایی و مناسب با آموزه های دینی باشند.موسیقی ها و جشنهای و بزن و بکوبها با امام زمان سازگار نیست و جشنها باید دینی و مذهبی بوده و در شان امام زمان باشند.

خروجی تلاش سربازان گمنام امام زمان حفظ امنیت کشور است.

روز نیمه شعبان توام با يک مناسبت ديگر است و آن هم روز سربازان گمنام امام زمان که خدمات ارزنده اي برای کشور انجام داده و خيلي جاها که منافقان و خرابکاران با چهره هاي موجه رخنه کردند و ما در ظاهر متوجه نشده ايم اين سربازان گمنام بوده اند که در نهایت گمنامی مانع از نفوذ آنان شدند و خیلی از توطئه ها را در نطفه و حتی خارج از مرزها خفه کرده اند و خروجی تلاششان حفظ امنیت کشور بوده است.براي آنان آرزوي موفقيت داريم.

مواد مخدر از دلایل متلاشی شدن بنیان خانواده است

مبارزه با مواد مخدر بخشي از توان نظام جمهوري اسلامي ايران را متوجه خود ساخته تا اين معضل اجتماعي را از کشور ريشه کن سازد.معظلی که الارقم تلاشهای مثبت صورت گرفته همچنان وجود دارد و همگی باید دست بدست هم دهیم برای اینکه این معضل اجتماعی که سبب بیکاری جوانان و متلاشی شدن بنیان خانواده ها می شود را ریشه کن سازیم.

مردم با حضور حداکثري خود دشمن را کيلومترها به عقب راندند.

مردم در انتخابات دور يازدهم رياست جمهوري و همچنين انتخابات شوراي اسلامي شهر و روستا با حضور پرشور خود حماسه سياسي آفريدند و تلاشهاي گسترده ي دشمنان براي عدم حضور را با شکست مواجه ساختند. مردم عزيزمان با گوش دادن به فرامين مقام معظم رهبري باعث شادي دوستان ما در خارج از کشور و نوميدي دشمنان شدند و با اين حضور حداکثري خود دشمن را کيلومترها به عقب راندند.

 

-----------------

پی نوشت

1-بحارالانوار جلد 52 صفحه 129




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-5086.html )