عنوان خبر:قانونگرايي و رعايت حقوق مردم، جلوه اقتدار پليس
دوشنبه 3 تير 1392 - 23:13:26


فرمانده انتظامی استان گلستان گفت:

جلوه اقتدار پليس، انضباط، قانونگرايي و رعايت حقوق مردم است.


به گزارش گلستان به نقل از پایگاه خبری نیروی انتظامی ، سید محمود میرفیضی اصل مشارکت و نظارت همگانی را از اصول حاکم بر امنیت عمومی عنوان کرد و اظهار داشت: ارتباط امنیت عمومی و مشارکت‌های مردمی یک ارتباط دوسویه است.

وی با بیان اینکه جلوه اقتدار پلیس، انضباط، قانونگرایی و رعایت حقوق مردم است، تصریح کرد: گسترش امنیت عمومی می‌تواند زمینه‌ساز توسعه مشارکت‌های مردمی باشد.

فرمانده انتظامی استان گلستان همچنین گفت: افزایش مشارکت‌های مردمی نیز پشتوانه محکمی برای حاکمیت و بقاء امنیت جامعه است.

وی پیشگیری از وقوع جرم را از اولویت برنامه‌های نیروی انتظامی دانست و افزود: پیشگیری از وقوع جرم جز با همکاری و همراهی مردم محقق نمی‌شود.

میرفیضی با بیان اینکه درصد بسیاری از برخوردهای انتظامی در راستای پیشگیری از وقوع جرم است، تصریح کرد: در حوزه پیشگیری باید تلاش کنیم تا بسترهای جرم را در جامعه هدف قرار داده و نسبت به از بین بردن آن تلاش کنیم.

وی افزود: مهار کنترل و کاهش جرایم نیازمند عزم ملی و هماهنگی بین نهادها، سازمان‌های اجتماعی، اقتصادی و تصمیم‌گیری همه‌جانبه در این رابطه است.

فرمانده انتظامی گلستان پیشگیری اجتماعی را مقدم بر پیشگیری انتظامی و قضایی عنوان کرد و اظهار داشت: موضوع مهم در پیشگیری اجتماعی، تغییر فرهنگ اجتماعی است.

وی گسترش شبکه‌های اجتماعی را در تحقق شعار نیروی انتظامی که افزایش سرمایه‌های اجتماعی جامعه است بسیار مؤثر دانست و گفت: سرمایه اجتماعی پلیس پایه و اساس اقتدار و محبوبیت پلیس در جامعه به شمار می‌رود.

رئیس پلیس گلستان نظم و انضباط را زیربنای مأموریت‌های پلیس عنوان کرد و افزود: انضباط، قانونگرایی و رعایت حقوق مردم جلوه اقتدار پلیس به شمار می‌رود.

میرفیضی در پایان به اجرای طرح تابستانه پلیس به منظور ارتقا امنیت در تفرجگاه‌ها و مناطق گردشگری و ساحلی استان اشاره کرد و گفت: ارتقاء امنیت در این مناطق در واقع پاسخ به مطالبات مردم است.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-5093.html )