عنوان خبر:کاهش 16 درصدي تصادفات فوتي در "گلستان"
چهارشنبه 5 تير 1392 - 23:43:45


فرمانده انتظامي استان گلستان :

ميزان وقوع تصادفات فوتي طي 3 ماهه نخست امسال در سطح جاده ها و معابر برون شهري گلستان 16 درصد كاهش داشته است.



به گزارش گلستان به نقل از پایگاه خبری پلیس ، سردار "ميرفيضي"  با اشاره به آغاز طرح تابستانه پليس راه از هفته گذشته گفت: بررسي ها نشان مي دهد اجراي اين طرح در كاهش وقوع تصادفات بسيار مؤثر بوده است.

وي گفت: مرحله اول طرح تابستانه پليس راه تا آغاز ماه مبارك رمضان ادامه خواهد داشت.

وي تصريح كرد: مرحله دوم اين طرح نيز با پايان ماه مبارك رمضان آغاز و تا پايان شهريور ماه كه اوج سفرهاي تابستانه خواهد بود ادامه دارد.

فرمانده انتظامي استان گلستان همچنين گفت: در اين طرح 18 ايستگاه و پست راهنمايي و رانندگي و پليس راه در سطح شهرها و معابر شهري استان خصوصاً در نقاط پر ترافيك و حادثه ساز پيش بيني و استقرار يافته است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به اقدامات و فعاليت هاي پليس راه استان طي 3 ماهه گذشته خبر داد و افزود: طي اين مدت با 171 هزارو 930 متخلف رانندگي برخورد قانوني شد كه در مقايسه با 3 ماهه نخست سال گذشته 70 درصد رشد داشته است.

اين مقام انتظامي اضافه كرد: 91 هزارو 696 مورد از تخلفات كنترل شده مربوط به تخلفات حادثه ساز بوده است.

وي ادامه داد: نتيجه اقدامات و همكاري سازمان ها و نهاد ها مرتبط و تلاش شبانه روزي عوامل پليس راه منجر به كاهش 16 درصدي تصادفات فوتي شده است.

سردار ميرفيضي همچنين گفت: طي اين مدت 73 نفر بر اثر تصادفات جان خود را از دست دادند كه در مقايسه با بهار سال گذشته 12 درصد كاهش را نشان مي دهد.

فرماندهي انتظامي استان گلستان عدم توجه به جلو، عدم رعايت حق تقدم و تجاوز به چپ را از جمله علل مهم بروز تصادفات طي اين مدت عنوان و ابراز اميدواري كرد با همكاري همه سازمان ها و نهاد ها و رعايت قوانين و دستورات از سوي رانندگان همچنان شاهد كاهش وقوع تصادفات در سطح استان باشيم.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-5096.html )