عنوان خبر:لزوم روحانی محور بودن هیئات مذهبی
دوشنبه 17 تير 1392 - 23:02:17


مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان :

هیئات مذهبی که حداقل یک روحانی نداشته باشند، به آنان کد داده نمی شود.



به گزارش گلستان به نقل از خبرگزاری شبستان ، حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان، امروز (17 تیر) در همایش مبلغین ماه مبارک رمضان با بیان اینکه امروز بحث وصیت و وراث در جامعه کمتر تبلیغ شده است، گفت: این کار ضرورت به کار فرهنگی دارد که باید به مردم آموزش داد تا وصیت را به صورت درست بنویسند.


وی با اشاره به بحث وقف و موقوفه، افزود: در حوزه قرآن کمتر وقف انجام می شود که امروز انجام کار قرآنی در جامعه آثار و برکات فراوانی دارد که نیاز به تبلیغ و کارهای فرهنگی است.

حجت الاسلام ولی نژاد تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر فقط وظیفه علما نیست در حالی که وظیفه همه ما است.


وی با بیان اینکه هیئات مذهبی باید روحانی محور باشند، اظهارداشت: باید هیئات مذهبی حداقل یک روحانی داشته باشند چرا که اگر این اتفاق رخ ندهد به آنان کد داده نمی شود.


مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان در خصوص پایین آمدن سن مواد مخدر، گفت: مواد مخدر چه در بخش صنعتی و چه در بخش سنتی باعث از هم پاشیدن خانواده ها شده است که باید این بحث را به عنوان یک بحث جدی و به روز پیگیری کرد.

وی افزود: باید برای برگزاری ازداوج های راحت و آسان تبلیغ کرد چرا که سنگین بودن هزینه ها عامل تاخیر افتادن سن ازدواج شده است.


حجت الاسلام ولی نژاد در خصوص بحث زکات نیز اظهار داشت: استان گلستان جزو استان های اولیه در این بحث است که توسط مبلغین بیشتر باید انجام شود.

وی تصریح کرد: در بخش قرائت قرآن به خود کفایی رسیده ایم اما در حوزه تفسیر این اتفاق رخ نداده است که باید قدم های بیشتری توسط علما برداتشه شود.


مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه محفل قرآن برای تقویت جامعه کمک می کند، گفت: جامعه نیاز به مسائل شرعی و احکام فراوان دارد.

مراسم روز جهانی مساجد 30 مرداد برگزار می شود


حجت الاسلام ابوالقاسم لیوانی، رئیس ستاد رسیدگی به امور مساجد گلستان و امام جمعه موقت گرگان نیز در این مراسم گفت: 30 مرداد روز جهانی مساجد نامگذاری شده است که در این روز با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان مراسمی برگزار خواهد شد.


وی افزود: مساجد ما با یک سری مشکل ها و آسیب ها مواجه است که باید اقدامات مناسبی در این خصوص انجام شود.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-5108.html )