عنوان خبر:راحت طلبي و سبک زندگي غربي از چالشهاي پيش روي کشور
دوشنبه 17 تير 1392 - 23:02:33


معاون سياسي امنيتي استاندار گلستان :

کاهش مواليد ، راحت طلبي ، ترس از رزق و روزي ، گرايش به سمت زندگي غربي و بي توجهي به نسل و فرهنگ تک فرزندي از مهمترين چالشهاي پيش روي جمعيت در کشور است.



به گزارش گلستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان ، "عليرضا جمشيدي" در همايش روز جهاني جمعيت که با شعار سلامت باروري جوانان در گرگان برگزار شد ؛ عدم تعليم و تربيت درست ديني و اخلاقي ، زياده خواهي و تنوع طلبي ، افزايش طلاق و مهاجرت را از ديگر چالشهاي پيش روي اين حوزه برشمرد و به تشريح آنها پرداخت.
وي اظهار داشت : تدبير کاهش جمعيت براي مديريت نسل مربوط به دهه 1370 بود که با توجه به دغدغه هاي مقام معظم رهبري در اين حوزه ، بايد  در سياستهاي توليد مثل و توازن جمعيت يک مديريت صحيح صورت گيرد.
جانشين رئيس شوراي ثبت احوال استان با تأکيد بر اين‌که مشکلات جامعه امروز در حوزه تعليم و تربيت است نه مسائل معيشتي، متذکر شد: بسياري از آسيبهاي اجتماعي و معضلاتي چون اعتياد ، طلاق و فحشا در جامعه به مسئله عدم تعليم و تربيت ديني برمي‌گردد که بايد در اين زمينه توجه بيشتري شود.
معاون سياسي امنيتي استاندار گلستان با بيان اين‌که بخش اعظمي از جامعه با چالش راحت‌طلبي مواجه است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر سن ازدواج جوانان در مردان در سنين 20 تا 36 سالگي و در دختران 15 تا 29 سال اتفاق مي‌افتد.
جمشيدي افزود: يکي از ويژگي‌هاي ذاتي بانوان مادر بودن است و امروز متأسفانه شاهد هستيم که در بين برخي از افراد اين ادبيات و اخلاق ديني کمرنگ‌تر شده است.
وي با بيان اين‌که ورود زنان در عرصه‌هاي مختلف اجتماعي يک ضرورت است، خاطرنشان کرد: در حوزه هاي پزشکي، پرستاري، مامايي، معلمي ، مدرسي و ... ضرورت دارد که بانوان حضور پررنگ و نقش‌آفريني در جامعه داشته باشند.
معاون سياسي امنيتي استاندار گلستان تأکيد کرد: بانوان نبايد براي اين‌که منبع درآمد باشند خود را به آب و آتش زده و زن بودن و مادر بودن خود را زير سئوال ببرند زيرا اين يک چالش جدي و اساسي است.

افزايش آمار طلاق ناشي از ناسازگاري ، زياده خواهي و تنوع طلبي است

جمشيدي با بيان اين‌که افزايش آمار طلاق ناشي از ناسازگاري است عنوان کرد: عدم تعليم و تربيت درست اخلاقي در افزايش آمار طلاق دخالت داشته و متأسفانه زياده‌خواهي و تنوع‌طلبي به اين معضل اجتماعي دامن زده است.
وي با تأکيد بر اين‌که تغيير جمعيت سني يکي از چالش‌هاي جدي کشور است، يادآور شد: در حال حاضر و طبق آخرين آمارها جمعيت پير ، حدود پنج درصد جامعه را تشکيل مي‌دهد و در سال 1420 اين جمعيت به 18 درصد خواهد رسيد بنابراين وقتي جمعيت به سمت پيري برود با کاهش توليد مواجه خواهيم شد.
معاون سياسي امنيتي استاندار گلستان خاطرنشان کرد: اگر بنا است بيکاري، فقر و گراني از بين برود اين مهم با توليد محقق مي‌شود بنابراين اگر جامعه به سمت جمعيت پير رهنمون شود نمي‌توان به سمت استقلال و خودکفايي پيش رفت.
جمشيدي يادآور شد: کشوري که از توان، امکانات و تخصص‌هاي لازم برخوردار باشد مي‌تواند در توليد و دانش صادر‌کننده باشد.
وي با تأکيد بر اين‌که سبک زندگي غربي در جوامع اسلامي يک چالش جدي است، متذکر شد: سبک زندگي غربي براي انسانيت انسان ارزشي قائل نيست و زن را يک ابزار مي‌دانند که اين براي جامعه اسلامي اساساً قابل تحمل نيست و از نظر عقلانيت، مشروعيت و انسانيت قابل پذيرش نيست. جانشين رئيس شوراي ثبت احوال استان در پايان با اشاره به تأکيدات مقام معظم رهبري در خصوص سياستهاي جمعيتي کشور گفت : امروز ما چه از لحاظ کيفي و چه از لحاظ کمي به جمعيتي نياز داريم که در خور شأن نظام جمهوري اسلامي باشد.

روز 11 جولاي مصادف با 20 تير ماه به عنوان روز جهاني جمعيت نامگذاري شده است .



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-5110.html )