عنوان خبر:یاد خدا اهلى دارد كه آن را به جاى زرق و برق‏ دنيا برگزيده ‏اند
يكشنبه 23 تير 1392 - 23:06:24


امام جمعه موقت علی آباد :

ذکر و یاد خدا باعث میشود که فریفته دنیای زود گذر نشویم امیر مومنان درباره علاقه به دنیا میفرمایند:  أَقِلُّوا اَلْعُرْجَةَ عَلَى اَلدُّنْيَا وَ اِنْقَلِبُوا بِصَالِحِ مَا بِحَضْرَتِكُمْ مِنَ اَلزَّادِ....



به گزارش گلستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد نماز جمعه علی آباد ، اولین نماز جمعه شهرستان علي آباد کتول در ماه مبارک رمضان سال 1392 به امامت امام جمعه ي موقت شهرستان حجت الاسلام والمسلمين دیلم و با حضور باشکوه مردم شهيد پرور و هميشه در صحنه شهرستان در مصلي امام رضا عليه السلام اقامه گرديد.

امام جمعه موقت علی آباد در طی خطبه های نماز جمعه مطالب ذیل را بیان نمودند:

هیج داد و ستی باعث غافل شدن اهل ذکر از یاد خدا نمی شود

یکی از مواردی که قرآن،آیات و روایات به آن متذکر شده اند ذکر و نام خداست.امیر المومنین حضرت علی علیه السلام در مورد صفات اهل ذکر می فرمایند:

وإنّ للذّكْر لاهْلاً أخذُوهُ من الدُّنْيا بدلاً، فلمْ تشْغلْهُمْ تجارةٌ ولا بيْعٌ عنْهُ، يقْطعُون به أيّام الْحياة، ويهْتفُونبالزّواجر عنْ محارم الله، في أسْماع الْغافلين، ويأْمُرُون بالقسْطويأْتمرُون به وينْهوْن عن المُنكر ويتناهوْن عنْهُ، فكأنّما قطعُوا الدُّنْيا إلى الاْخرة وهُمْ فيها، فشاهدُوا ماوراء ذلك، فكأنّما اطّلعُوا غُيُوب أهْل الْبرْزخ في طول الاْقامة فيه، وحقّقت الْقيامةُ عليْهمْ عداتها فكشفُوا غطاء ذلك لاهْل الدُّنْيا، حتّى كأنّهُمْ يروْن ما لا يرى النّاسُ، ويسمعُون ما لا يسْمعُون.(1)

یاد خدا اهلى دارد كه آن را به جاى زرق و برق‏ دنيا برگزيده ‏اند،لذا هيچ تجارت و داد و ستدى آنها را از ياد خدا باز نداشته است.با همين ‏وضع زندگى خود را ادامه ميدهند،و غافلان را با فريادهاى خود متوجه كيفر محرمات الهى‏ ميكنند،به عدالت فرمان ميدهند و خود به آن عمل مينمايند،مردم را از بدى باز ميدارند و خود به گرد آن نمي چرخند،با اينكه در دنيا هستند گويا آن را رها كرده و به آخرت پيوسته‏ اند،آنها ماوراى دنيا را مشاهده كرده،گويا از پشت ديوار اين جهان سر بر آورده و به جهان برزخي آن‏ مينگرند و اقامت طولانى آنجا را مشاهده ميكنند.و گويا رستاخيز وعده‏هاى خود را براى آنها عملى‏ ساخته است.

در چنگال دنیا بودن خطرناک است.

واژه اهل ذکر به دو گروه نسبت داده شده است؛دسته اول پیامبران و حضرات معصومین علیه السلام که پیش غراولان حرکت نورانی و تمام وجودشان خدا،دین،قرآن و ارزشهای اسلامی بوده و دسته ی دوم عالمان الهی،مراجع بزرگوار و آنهایی که هدایت جامعه دینی را عهده دار هستند.ذکر و یاد خدا باعث میشود که فریفته دنیای زود گذر نشویم امیر مومنان درباره علاقه به دنیا میفرمایند:  أَقِلُّوا اَلْعُرْجَةَ عَلَى اَلدُّنْيَا وَ اِنْقَلِبُوا بِصَالِحِ مَا بِحَضْرَتِكُمْ مِنَ اَلزَّادِ....(2) علاقه به اقامت در دنيا را كم كنيد! و با تهيه زاد و توشه اعمال نيك به سوى آخرت باز گرديد!  البته معنای کم کردن علاقه به دنیا تارک آن شدن نیست بلکه منظور حضرت این بوده است که در چنگال دنیا بودن خطرناک است.

همه ماه مبارک رمضان لیله القدر است.

ماه مبارک رمضان ماه ذکر است.ذکر خدا هم تلاوت قرآن و اقامه نماز و ... است در قرآن داریم شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِيَ أُنزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ؛عظمت و شکوه ماه مبارک رمضان بخاطر نزول ذکر خدا و قرآن بوده است.ماههای مبارک رجب و شعبان مقدمه ای برای حلول ماه مبارک رمضان بوده اند و ماه مبارک رمضان همه اش بخاطر لیله القدر بوده است و همه شب قدر هم نزول برکات و آیات حق تعالی از آسمان بر زمینیان است.در این ماه خداوند با قرآن از ما پذیرایی میکند.این فرصت را غنیمت شماریم و هیچ چیزی اهتمام و توجه ما را از اعمال این ماه مبارک و ذکر خدا غافل نسازد.

الذکر ذکران؛ذکر بر دو نوع است اول ذکر لسانی که همان تلاوت قرآن،دعا،نماز و مناجات است و دومی ذکر قلبی است که از نمونه های آن روزه گرفتن است.اعمال ما هم گاها علنی هستند به مانند حج،جهاد،نماز جمعه و جماعت و .. و گاها هم مخفی هستند و برای رضای خدا و نوعی اعتقاد احکامی،فتوایی،روایی و قرآنی بمانند روزه

قرآن و معارف قرآنی بهترین کلام گویا

در جلسات قرآنی فرمایشات والایی مطرح بوده است که اشاره به سبک زندگی و قرار دادن زندگی در مسیر قرآنی از قبیل تلاوت،ترتیل،حفظ و .. داشته اند.ممکن است سبک زندگی دیگران غربی بوده باشد اما انشاالله نگاه ما در زندگی به قرآن و معارف قرآنی باشد که آنها بهترین کلام گویا هستند.

دشمنان از گذشته درس بگیرند.

امروز مصادف است با کودتای نافرجام آمریکاییها در پایگاه شهید نوژه،کاش دشمنان ما عقل داشتند و از قضایایی همچون حمله طبس،جنگ هشت ساله تحمیلی،قضایای منافقین و بنی صدر خائن،فتنه 88 و ... درس عبرت میگرفتند.ای کاش آنها می فهمیدند که خدا با این انقلاب،نظام،رهبر و مردم است.

کشف حجاب  و مبارزه با برنامه های روحانیت دو محور اصلی حکومت پهلوی برای اسلام ستیزی

در سال 1314 حمله به مسجد گوهرشاد و کشتار وحشیانه مردم توسط رضا شاه و با نقشه آمریکا با هدف دین زدایی و اسلام ستیزی صورت گرفت.آنها برنامه هایشان را حول دو محور پیاده سازی نمودند که اولی کشف حجاب بود و برای اجرای آن رضا شاه همراه همسر و دو دختر خود در یکی از دبیرستانهای تهران کشف حجاب نموده و بیرون آمدن زنان محجبه از خانه ها و حضور آنان در اماکن عمومی و خدمات رسانی به آنان را ممنوع اعلام کردند.در فاصله سالهای 1314 تا 1320 زنان مومنه شرایط سختی را متحمل شدند و حتی برخی از زنان خانواده های متدین برای حفظ آبرو بمدت چندین سال از خانه بیرون نیامدند.

زنان و مادران امروز از شرایط زندگی آن دوره درس بگیرند و قدر این نظام،مملکت،رهبر و مسئولان را بدانند.البته لازم است در حفظ حجاب رعایت بیشتری شود و آنان که ترویج بد حجابی میکنند از زنان محجبه و متدین درس بگیرند که ما هر چه داریم از عفاف و خانواده داری داریم.

دومین محور آنها برای اسلام ستیزی حذف و مبارزه با فکر،عمل و برنامه های روحانیت در جامعه بود و برای اینکار جلسات مذهبی را تعطیل نموده و شیوه های غربی را ترویج نموده،لباسهای ملی و مذهبی ما را حذف کرده و دستور پوشیدن لباسهای غربی و ترویج رفتار و منش غربی را دادند.

دشمنان هنوز با ما جنگ دارند

در سال 67 امام با مشورت مسئولان و دلسوزان کشور قطعنامه 598 را جهت پایان یافتن جنگ پذیرفتند اما نه جنگ همه جانبه بلکه جنگ ظاهری که همان جنگ تحمیلی هشت ساله بود وگرنه دشمنان هنوز با ما جنگ دارند،تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دارند و البته امروز ما قدرتندانه در راه انقلاب،ارزشهای اسلامی،منویات امام و شهدا و رهبر عزیزمان ایستاده ایم و با هیچ قدرتی مصامحه و معامله نداریم


مجلس خبرگان و شورای نگهبان از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی

مجلس خبرگان و شورای نگهبان از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده اند و در طول این سالها از خدمات ارزشمند آنها بسیار مطنعم شده ایم که از جمله خدمات شایان ذکر این دو نهاد انقلابی به انتخاب مقام معظم رهبری به عنوان رهبری و ولی فقیه بعد از امام راحل توسط مجلس خبرگان و همچنین اسلامی شدن قانون اساسی کشور،احراز صلاحیتها،نظارت هوشمندانه در کنار عوامل اجرایی بر انتخاباتها توسط شورای نگهبان میتوان اشاره نمود.

شورای نگهبان قدرتمندانه از آرای مردم حراست میکند.

شورای نگهبان در انتخابات اخیر 24 خرداد ماه به دنیا نشان داد که نظارت،نگهبانی و حراست از امانت مردم وجود دارد و دهان دشمنان بسته شد و به فرمایش حضرت آقا مردم کاری کردند کارستان و بمانند شیر در مقابل دشمنان ایستادند و به بدخواهان چه در داخل و چه در خارج نشان دادند که در چهار سال گذشته تقلب در انتخابات رمز دشمن برای براندازی نظام بوده است که متاسفانه برخی از داخلی ها هم از آنها حمایت نمودند.البته شورای نگهبان در انتخابات اخیر و سی و چهار سال گذشته با قوت حضور داشته و در آینده هم از آرا مردم ایران حراست همه جانبه خواهد داشت.

مردم پیروز واقعی در انتخابات 24 خرداد

پیروز واقعی در انتخابات 24 خرداد  مردم عزیزمان بودند که با وجود تبلیغات گسترده و تشدید تحریمها و در شرایطی که در کشورهای دیگر شاهد حضور کمتر از 50 درصدی در انتخابات هستیم،با حضور پرشور خود به فردی رای دادند که توسط شورای نگهبان تایید شده،مردم،نظام و رهبر را دوست داشته و همچنین مسئولیتهای متعددی در این نظام داشته است و امروز هم به فرمایش مقام معظم رهبری باید همه با هم دست به دست هم ایشان و همراهانشان را برای حفظ نظام الهی و دینی یاری کنیم.

رئیس جمهور منتخب وام دار هیچ گروهی نیست.

گروهایی که در چهار سال گذشته دل مردم را خون کردند و در جریانات فتنه حضور داشته و توبه هم نکرده اند بدانند که رئیس جمهور منتخب مستقل و از آن همه مردم است و به گفته ی خودشان وام دار هیچ گروهی نیست.

تقوا و معنویت این است که بگوییم دولتهای گذشته خصوصا نهم و دهم قدمهای بزرگ زیربنایی و اقتصادی برداشته اند و البته در کنار نقاط قوت،نقاط ضعفی هم داشته اند که متذکر میشویم که اختلافات همیشه موجب خوشحالی دشمن بوده است.

مشکلات انقلابهای کشورهای عربی به خاطر نداشتن رهبری دینی و الهی است

امروز خوشحالی آمریکا از نا آرامی های بلاد اسلامی،خصوصا مصر است.آمریکا آرامش را نه تنها در ایران بلکه در هیچ جا نمی خواهد و فقط به دنبال حفظ آرامش اسرائیل است.امروز اخوان المسلمینی که سالها در مصر از اسلام و اصول اسلامی گفته است دچار اشتباهات و کوتاهی هایی شده است.آنان دوستان خود را خوب نشناخته و از دشمنان ترسیدند و به جای حمایت  از مظلومانی همچون فلسطین از تروریستها حمایت کردند و همه مشکلاتشان به خاطر نداشتن رهبری دینی و الهی است.البته باید بدانیم مردم مصر چه موافقان مرسی و چه مخالفان مرسی رابطه خوبی با آمریکا و اسرائیل نداشته و مخالف واگذاری کشورشان به افرادی همچون امر موسی و البرادئی که در کنار آمریکا و اسرائیل هستند می باشند.

پی نوشتها:

1-خطبه 222 نهج البلاغه
2-خطبه 204 نهج البلاغه




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-5118.html )