عنوان خبر:نگاه دولت به توسعه پروژه‌هاي گردشگري در گلستان جدي است
پنجشنبه 6 آبان 1389 - 18:04:55


به نقل از روابط عمومي اداره‌كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گلستان، رضا غلامي در بازديد از پروژه‌هاي گردشگري استان ضمن تقدير از فعاليت‌هاي صورت گرفته در حوزه گردشگري استان اظهار داشت: با رويكرد رونق صنعت گردشگري و درآمدزايي ملي، از پروژه‌ها و طرح‌هاي مناسب و مطلوب گردشگري استان حمايت مي‌شود.



وي تصريح كرد: بايد در حوزه ايجاد زيرساخت‌هاي گردشگري استان با در نظر گرفتن ظرفيت‌هاي موجود، زمينه اجراي اين زيرساخت‌ها با سرمايه‌گذاري مناسب و مطلوب ايجاد شود.
معاون برنامه‌ريزي استاندار گلستان در اين بازديد از پروژه‌هاي النگ‌دره، هتل تجري ناهارخوران، هتل پنج ستاره پارتيا، پروژه گردشگري النگ كردكوي، كاخ موزه گرگان، موزه صنايع دستي واقع در ساختمان اميرلطيفي گرگان، خانه قديمي باقري، خانه تقوي و كارگاه فهم معماري – پنجره اي به گرگان ديدن كرد، قابليت‌هاي استان را براي رونق گردشگري مثبت ارزيابي كرد.
غلامي اقدامات اداره‌كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گلستان را در راستاي توسعه و رونق صنعت گردشگري مطلوب دانست و افزود: با توجه به محدوديت ظرفيت‌هاي دولتي، بخش خصوصي بايد در حوزه ايجاد زيرساخت‌ها وارد شده و به توسعه زيرساخت‌هاي مناسب گردشگري با هزينه كرد مطلوب اقدام كند.
مدير‌كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گلستان نيز در اين بازديد گفت: با توجه به اهميت توسعه صنعت گردشگري در اين استان و در راستاي فراهم‌سازي زمينه‌هاي اين توسعه و ايجاد زيرساخت‌ها و رونق اين صنعت، پروژه‌هاي مختلف گردشگري در سطح اين استان درحال اجرا است.
فريدون فعالي ادامه داد: در راستاي اجراي پروژه‌هاي سرمايه‌گذاري گردشگري در اين استان و سرمايه‌گذاري سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي، 52 پروژه گردشگري با كل سرمايه‌گذاري به مبلغ 6 هزار و 908 ميليارد ريال در گلستان در حال اجرا است كه سهم آورده سرمايه‌گذاران در اين پروژه‌ها يك هزار و 384 ميليارد ريال بوده و تسهيلات مربوط به اين پروژه‌هاي سرمايه‌گذاري مبلغ 5 هزار و 524 ميليارد ريال است.
وي افزود: پيش‌بيني مي‌شود با اجراي اين پروژه‌ها و به بهره‌برداري رسيدن آنها 2 هزار و 767 شغل ايجاد شود.
مدير‌كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گلستان به اين پروژه‌ها اشاره داشت و گفت: مجتمع تفريحي تجاري توريستي سواحل بندرگز، اقامتي پذيرايي و تفريحي و توريستي در بندرگز، ايجاد واحد اقامتي و پذيرايي در مجموعه تفريحي و توريستي باباطاهر، تله‌كابين ناهارخوران، مجتمع اقامتي پذيرايي برج‌نور در گرگان، مجتمع تفريحي و توريستي قرق، توسعه هتل جهانگردي، ايجاد هتل و مجتمع خدمات رفاهي بين راهي در گرگان و اقامتي پذيرايي و تفريحي و توريستي در سرخنكلاته از جمله اين پروژه‌ها است.
فعالي افزود: مجتمع اقامتي و پذيرايي و تفريحي و توريستي در جرجان و اقامتي پذيرايي در توسكستان، مجتمع تفريحي و توريستي و اقامتي پذيرايي در مينودشت و كلاله و ميهمانپذير در كردكوي، مجتمع خدمات رفاهي بين راهي در علي‌آبادكتول و بندرگز و آزادشهر و تكميل و تجهيز هتل سه ستاره آزادشهر، مجتمع اقامتي پذيرايي و تفريحي توريستي آزادشهر، هتل پنج ستاره در گنبدكاووس و تكميل و تجهيز هتل پنج ستاره پارتيا، احداث هتل سه ستاره و پنج ستاره بوتانيك در گرگان، مجتمع اقامتي پذيرايي و توريستي ناهارخوران از جمله اين پروژه‌ها است.
وي ادامه داد: توسعه رستوران بين راهي در قرق، اجراي فاز دو هتل پارتيا، اقامتي پذيرايي در لمسك، مجموعه تفريحي و توريستي اسب و طبيعت در گرگان، مجتمع تفريحي توريستي سواحل بندرتركمن، دو مهمانپذير در بندرتركمن، دهكده گردشگري سواحل بندرتركمن، مجتمع خدمات رفاهي بين راهي در جنگل دلند، مهمانپذير در پاقلعه راميان، اقامتي پذيرايي و هتل در راميان، مجتمع اقامتي و پذيرايي تفريحي و توريستي فريد در گنبدكاووس و مجتمع اقامتي پذيرايي تفريحي و توريستي توسعه و تجهيز در گنبدكاووس از ديگر پروژه‌هاي با سرمايه‌گذاري بالاي 10 ميليارد ريال است.
فعالي وضعيت سرمايه‌گذاري حوزه گردشگري در استان را مطلوب دانست و گفت: تعداد سرمايه‌گذاران نسبت به سال‌هاي گذشته افزايش يافته و اميدواريم با همكاري بخش خصوصي و حمايت‌هاي دولت، اقدامات مطلوب‌تري درتوسعه ورونق صنعت گردشگري استان به عمل آيد.
نظر به اهميت رونق صنعت گردشگري گلستان و اطلاع از روند اجرا و وضعيت پروژه‌هاي گردشگري اين استان، معاون برنامه‌ريزي استانداري گلستان و هيئت همراه از پروژه‌ها و طرح‌هاي گردشگري اين استان ديدن كردند.
اين بازديد درنشستي صميمي، فعاليت‌ها و اقدامات معاونت‌هاي پنج گانه اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گلستان، تشريح شد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-512.html )