عنوان خبر:تداوم گرما آمادگی بیشتر دستگاه‌های عملیاتی را می‌طلبد
دوشنبه 24 تير 1392 - 22:11:05


مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان :

با توجه به بی‎سابقه بودن گرمای امسال نسبت به سال‎های گذشته این وضعیت نیازمند مدیریت مناسب دستگاه‎های اجرایی متولی در حوزه‎هایی است که با تهدید مواجه هستند.



به گزارش گلستان به نقل از فارس ، قاسم سمیعی پیش از ظهر امروز در جمع کارشناسان مدیریت بحران دستگاه‎های اجرایی استان اظهار داشت: ما به دستگاه‎های مرتبط از جمله منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و حتی آب شرب استان و تمامی اعضای شورای هماهنگی مدیرت بحران استان اعلام کرده‌ایم با توجه به گرمای پیش رو از آمادگی لازم برای مواجهه با حوادث و بحران‌های احتمالی باشند.

تاکنون‌ تدابیر مناسبی در مدیریت بحران‌ها انجام گرفته است

وی ادامه داد: الحمدلله طی روزهای گذشته مدیریت مناسبی در حوزه‎های بحران‌زا انجام گرفته اما با توجه به تداوم گرما انتظار هوشیاری بیشتری از دستگاه‎های متولی و مرتبط داریم.

سمیعی همچنین از فرمانداران به عنوان روسای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‎های تابعه خواست تا از آمادگی بیشتری برای مدیریت بحران‌های احتمالی و حتی دست‎اندازی عمدی افراد سودجو به طبیعیت برخوردار باشند.

تاکید بر توجه به توصیه‌های جهاد کشاورزی و صرفه‌جویی در مصرف آب شرب و برق

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان همچنین از کشاورزان گلستانی خواست تا توصیه‌های جهاد کشاورزی استان را جدی بگیرند تا دچار افت در باردهی محصولات زراعی و باغی خود نشوند.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران گلستان خاطرنشان کرد: خوشبختانه با مدیریت خوبی که تاکنون در زمینه آب شرب شهری و روستایی انجام گرفته شهروندان هیچ کمبودی را در این زمینه احساس نمی‌کنند.

سمیعی یادآور شد: با توجه به این گرمای بی‎سابقه به طور طبیعی مصرف آب و برق استان افزایش خواهد یافت که البته با توجه به مصادف شدن با ماه مبارک رمضان روند مصرف آب شرب کمتر است و همانند دیگر ایام سال در چنین مواقعی نیست.

وی در عین حال بر آمادگی تمامی دستگاه‎های اجرایی استان به ویژه دستگاه‎های مرتبط برای مدیریت هرگونه حوادث و بحران‌های احتمالی در سطح استان تاکید کرد.

دمای گلستان  طی روزهای آینده از مرز 42 درجه خواهد گذشت

طبق اعلام هواشناسی دمای هوای فعلی گرگان بین 38 تا 39 در جه سانتیگراد است که از فردا این روند افزایش دما سیر صعودی خواهد داشت و از مرز 42 درجه فراتر خواهد رفت.

استان گلستان با جمعیتی حدود یک میلیون و 800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و سالانه انواع بلایای طبیعی از جمله  سیل در این استان روی می‎دهد.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-5122.html )