عنوان خبر:تجلیل از خبرنگاران در مراسم روز خبرنگار
دوشنبه 24 تير 1392 - 22:18:57

دبیر خانه مطبوعات گلستان :

باید سعی شود در این مراسم از خبرنگاران و اصحاب رسانه فعال در حوزه خبر و اطلاع رسانی تجلیل شود.



به گزارش گلستان به نقل از خبرگزاری شبستان ،  حسین عاشور، مدیرکل روابط عمومی و بین الملل استانداری گلستان، امروز (24 خرداد) در جلسه هماهنگی مراسم روز خبرنگار گفت: باید آسیب های گذشته رصد شود تا مراسمی در خور شان همکاران خبرنگار برگزار کنیم.


عاشور تصریح کرد: باید تجلیل از افرادی که مستمر و پر تلاش فعالیت می کنند خاص باشد و افراد شاخص و ممتاز و متخصص خبرنگاری معرفی شوند.

در دولت نهم و دهم توجه ویژه ای به خبرنگاران شده است

ابوالحسن امامی، معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان نیز در این جلسه گفت: سالانه از سوی اداره کل از دو گروه هنرمندان تئاتر در اردیبهشت و خبرنگاران در روز خبرنگار تجلیل می شود.


وی با اشاره به اقدامات اداره کل ارشاد استان در زمینه های تسهیلات، نشست ها و اردوها، دوره های آموزشی و وام مسکن خبرنگاران، افزود: در دولت نهم و دهم توجه  ویژه ای به خبرنگاران شده و در حال حاضر 84 خبرنگار استان بیمه هستند.


امامی تصریح کرد: این آمادگی وجود دارد در روز خبرنگار از کارشناس بیمه وزارتخانه دعوت شود تا به سوالات اهالی رسانه پاسخ دهد.

نقدها باید منصفانه باشد

محمد رعیت، رئیس اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان نیز با بیان اینکه آمادگی کامل برای برگزاری جلسات نقد وجود دارد، گفت: نقدها باید منصفانه باشد.


وی افزود: برای مراسم روز خبرنگار از خبرنگارانی که از سال گذشته تا سال جاری، در انتخابات و حماسه سیاسی در جهت حفظ ارزشمند نظام تلاش کردند، به صورت ویژه تقدیر می شود.


رعیت ادامه داد: خبرنگارانی که بیشتر تلاش کردند رتبه بندی و بر اساس آن تجلیل می شوند.


وی اظهارداشت: در مراسم روز خبرنگار، مکان خانه مطبوعات استان به صورت نمایدن افتتاح و از پیشکسوتان حوزه رسانه دعوت و تجلیل می شود.

باید به مشکلات جامعه خبری رسیدگی شود


منصوری، رئیس خانه مطبوعات گلستان نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات اقتصادی و فرهنگی جامعه خبرنگاری، گفت: باید به مشکلات جامعه خبری رسیدگی شود و تا اندازه ای با همکاری خانه مطبوعات و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حل و فصل شده است.


وی افزود: در مراسم روز خبرنگار باید به خبرنگارانی که بیشتر تلاش می کنند نگاه ویژه ای شود.


منصوری اظهارداشت: در انتخاب خبرنگار ویژه باید تمامی شاخص های معنوی و کاری افراد نیز درنظر گرفته شود.

باید از خبرنگاران و اصحاب رسانه واقعی در روز خبرنگار تجلیل شود


محمد آریان نیا، دبیر خانه مطبوعات گلستان نیز گفت: برگزاری مراسم بعد از ماه مبارک رمضان موجب محدودیت های کمتری می شود.


وی افزود: باید سعی شود در این مراسم از خبرنگاران و اصحاب رسانه واقعی تجلیل شود.


غلامرضا رجایی، مسئول نمایندگی خبرگزاری فارس در گلستان نیز در این جلسه خواستار نقد عملکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد از سوی رسانه ها شد و گفت: باید در مراسم روز خبرنگار از خبرنگاران واقعی تجلیل صورت گیرد.


علیرضا نوری، مسئول نمایندگی خبرگزاری مهر در گلستان نیز خواستار تمرکز زدایی مراسم روز خبرنگار شد و گفت: بهتر است این مراسم از گرگان به یک شهر دیگر استان برگزار شود.


وی افزود: مراسم روز خبرنگار یک جشن و تجلیل از فعالان این حوزه است و در این روز باید روزی خاطره انگیز برای خبرنگاران تبدیل شود.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-5123.html )