عنوان خبر:سیره زندگی امام حسن الگوی واقعی سبک زندگی اسلامی است
پنجشنبه 3 مرداد 1392 - 16:33:43


مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان :

سیره زندگی امام حسن(ع) الگوی واقعی سبک زندگی اسلامی است و راه و منش آن امام همام از ویژگی بارزی برخوردار است که می تواند بهترین الگو برای جامعه ما باشد.



به گزارش گلستان نیوز به نقل از خبرگزاری رسا ، حجت الاسلام نورالله ولی نژاد ، تولی و تبری را دو اصل مهم مورد توجه امام حسن (ع) دانست.

وی سیره اهل بیت(ع) را بهترین الگو برای جامعه امروز دانست و افزود: امت اسلامی باید سیره و درس های اخلاقی ائمه اطهار(ع) را رکن اصلی زندگی خود قرار دهند تا سعادت حقیقی نصیب آنها شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان، اخلاق مداری را یکی از ویژگی های مهم امام حسن(ع) برشمرد و تصریح کرد:  ایشان، عمیق ترین مباحث فکری را با ظرافتی خاص و در عباراتی ساده و کوتاه بیان می کرد.

وی با بیان این که سیره زندگی امام حسن(ع) الگوی واقعی سبک زندگی اسلامی است، ادامه داد: راه و منش آن امام همام از ویژگی بارزی برخوردار است که می تواند بهترین الگو برای جامعه ما باشد.

حجت الاسلام ولی نژاد در ادامه سخنان خود به دو ویژگی مهم امام حسن(ع) یعنی صبر و بخشندگی اشاره کرد و با بیان این که ایشان در این دو بعد اخلاقی سرآمد است، تصریح کرد: الگو قرار دادن این دو شاخصه ایشان می تواند اخلاق اسلامی را در جامعه حاکم کند.

وی کمک کردن به فقرا و مستنمندان را از دیگر ویژگی های امام حسن(ع) برشمرد و ادامه داد: به همین دلیل لقب کریم اهل بیت را به ایشان نسبت دادند.

حجت الاسلام ولی نژاد با بیان این که امام حسن (ع) چند بار همه اموالش و چند بار هم نیمی از اموالش را به فقرا و مستمندان داده بود، داد: ایشان بخاطر اینکه این کار را زیاد انجام می داد مسلمان از زمان تولد ایشان تا یک هفته را هفته کرامت نامیده اند.

وی افزود: در این هفته افرادی که از نظر مالی در شرایط بهتری هستند به مستمندان و کسانی که نیاز به کمک دارند کمک می کنند.

حجت الاسلام ولی نژاد با اشاره به شرایط زندگی امام حسن مجتبی(ع) ابراز داشت: این امام با توجه به شرایط زندگی خاصی که داشتند بخشی از دوران زندگیشان در زمان زندگانی پیامبر اکرم(ص) گذشت، بخشی از زندگانیشان در زمان امامت حضرت علی (ع) سپری شد و بخشی دیگر هم در زمان کوتاه امام خودشان بود.

وی ادامه داد: در زمان امامت خودشان شرایط اجتماعی و سیاسی متفاوتی بر جامعه آن زمان حاکم بود که ایشان مجبور شدند تا صلح نامه ای را با حکومت شام امضا کنند.

مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی گلستان اضافه کرد: از جمله دلایلی که باعث شد تا ایشان صلح نامه را امضا کنند این بود که در آن مقطع امپراطوری روم قصد حمله به مسلمانان را داشت و اگر در آن زمان جنگ بین دو جریان مسلمانان به وجود می آمد به حتم امپراطوری روم حمله می کرد و آنان شکست می خوردند.

وی با اشاره به این که مهم ترین دلیل امضای این صلح نامه ترک مخاصمه بود نه واگذاری ولایت بیان داشت: متأسفانه حکومت شام بعد از شهادت ایشان سعی کرد تا هیچ کدام از مفاد صلح نامه را عمل نکند.

حجت الاسلام ولی نژاد به بیان ویژگی های اخلاقی این حضرت پرداخت و گفت: از جمله ویژگی های اخلاقی ایشان عبادت، ترس از خدا، همنشینی با قرآن، مهربانی، گذشت، مهمان نوازی، بردباری، بخشندگی و برآوردن نیازهای دیگران و شجاعت بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت دستگیری از محرومان و مستمندان جامعه در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: این ماه بهترین زمان برای کمک به فقرا است.

وی انفاق را یکی از سنت های بسیار ارزشمند اسلام دانست و خاطرنشان کرد: باید با الگو گیری از ائمه اطهار(ع) در این ماه پرفیض در جهت کاستن آلام خانواده های محروم گام برداریم.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-5135.html )