عنوان خبر:هووی جدید برای میدان تره بار گنبدکاووس
جمعه 4 مرداد 1392 - 05:14:50


کسبه و بازاریان گنبد :

خبر احداث میدان تره بار جدید در شهرگنبدکاووس، کسبه و بازاریان این شهر را نگران و دلسرد کرده است.



به گزارش گلستان نیوز به نقل از خبرگزاری مهر ، میدان بار کنونی گنبدکاووس حدود 17 سال قبل احداث شده و در حالیکه فضای برای توسعه آن وجود دارد، احداث میدان بار در مکانی دیگر مطرح می شود.
همچنین درحالی سرمایه گذاری برای احداث میدان بار جدید در گنبدکاووس مطرح می شود که در هیچ جای کشور بجز مشهد مقدس دو میدان بار و تره بار برای عرضه محصولات وجود ندارد.
جمعی از فعالان کسبه و بازار گنبدکاووس خواهان تجدید نظر مسئولان امر در زمینه احداث میدان بار جدید شدند و عنوان می کنند این امر آسیبهایی را به کسبه وارد می کند.
علی باقری رئیس شورای میدان بار و تره بار گنبدکاووس در این زمینه به خبرنگار مهر می گوید: حدود 17 سال از احداث میدان بار کنونی می گذرد و کسبه از صبح زود در این مکان حضور می یابند و به خدمات دهی می پردازند.
میدان بارجدید کارشناسی نشده است
وی اظهار داشت: چندماهی است که شنیده می شود میدان بار جدید در شرف احداث است و با توجه به آسیبهای ناشی آن به کسبه متوجه شدیم برای احداث این میدان بار کارشناسی نشده است.
رئیس شورای میدان بار و تره بار گنبدکاووس عنوان کرد: همینطور که می دانیم که میدان بار جدای از دیگر اصناف بوده و کوچکترین غفلت در این صنف باعث ضررهای اجتناب ناپذیری خواهد بود.
باقری افزود: احداث میدان بار جدید سبب دلسردی همکاران خواهد شد زیرا کسبه این میدان بار در تنظیم بازار و تهیه میوه شب عید همکاری لازم را داشته اند.
باقری یادآورشد:مردم گنبد و شرق استان تاکنون کمبودی در این زمینه احساس نکرده اند و هرمسئله یا موضوعی پیش آمده با مسئولان همکاری صمیمانه ای داشته ند.
باقری یادآورشد: به عنوان نمونه برای احداث سازمان انتقال خون و یا کمک به زلزله زدگان آذربایجان شرقی، اعضای میدان بار همکاری لازم را داشته اند.
رئیس شورای میدان بار و تره بار گنبدکاووس افزود: ما وظیفه خود می دانیم که با مسئولان و مردم همکاری لازم را داشته باشیم و انتظار داریم دو هزار خانواری که بصورت مستقیم در این میدان بار کسب روزی می کنند را دریابید.
دلسردی کسبه از احداث میدان بار جدید
وی گفت: زمین میدان بار با کمک همین اعضا خریداری شده و تا سه چهارسال تکمیل نبوده و تازه مشکلات آن حل شده و کسبه بدون دغدغه به کاسبی می پرداختند ولی بحث احداث میدان بار جدید سبب دلسردی این قشر شده است.
محمد رحیمی رئیس اتحادیه میوه و تره بار گنبدکاووس نیز گفت: از وقتی خود را شناختم در میدان بار کار می کردم، قبلا میدان بار گنبدکاووس در خیابانهای امامزاده و میهن شرقی بود و در دهه 50 در بلورا امامزاده دایر بود که 20 نفر در آن مشغول کار بوده اند.
وی افزود: تا سال 64 حدود 44 نفر از اعضای میدان بار چهار هکتار زمین را خریداری کردند و در سال 75 میدان بار به مکان جدید منتقل شد و در آن زمان این میدان فاقد آب، برق، گاز و تلفن بوده است.
رحیمی یادآورشد: سال 88 مجوز آب و گاز گرفته شد و در استان این میدان بار قابل قیاس با دیگر میدان بارها نیست و حتی بزرگتر و مقاوم تر از میدان بار گرگان است.
میدان بار کنونی قابلیت توسعه دارد
وی اظهار داشت: اگر نیاز به توسعه و پیشرفت باشد حدود سه هزار متر زمین خالی وجود دارد که قابل توسعه است و حتی هشت غرفه خالی نیز در میدان وجود دارد که به دلیل عدم متقاضی باز نشده است.
رحیمی یادآورشد: با سه هزار متر مربع زمین خالی حدود 30 غرفه جدید می توان در میدان بار احداث کرد و اگر نیاز به افزایش محوطه باشد می توان از زمینهای پشت میدان بار خریداری کرده و به آن اضافه کرد.
وی افزود: در هیچ جای کشور بجز مشهد که از اول دو میدان بار داشت، دو میدان بار در دیگر مناطق حتی در کلانشهری مانند تهران و اصفهان وجود ندارد.
وی درباره سورتینگ وسردخانه گفت: دو سردخانه در آزادشهر و شهرک صنعتی گنبدکاوس نیاز میدان بار را تامین می کند حال چرا می خواهند میدان بار جدید احداث شود.
رحیمی از مسئولان خواست به این دغدغه کسبه میدان بار پاسخ دهند و شهردار به این مسئله توجه داشته باشد که اگر کسبه میدانبار زمین را خریداری و آن را احداث نمی کرد، شهرداری باید این هزینه را متقبل می شد.
وی گفت: سرمایه گذار جدید درصدد است تا در میدان بار جدید، غرفه ها را پیش فروش کرده و با جمع کردن سرمایه به کنار رود و این میدان همانند میدان بار دلند بدون توجیه و بیکار شدن افراد و صرف هزنیه زیاد بلاتکلیف ماند.
رحیمی از کمیسیون نظارت و شورای شهر خواستاریم در زمینه احداث میدان بار جدید تجدید نظر داشته باشند.
ساخت میدان بار تجدید نظر می شود
نوراللهی فرماندار گنبدکاووس نیز گفت: سرمایه گذاری برای توسعه و بسترسازی زمینه خوب برای شهرستان مناسب است نه اینکه سبب دغدغه شود.
وی تصریح کرد: ما می خواهیم فرصتی بوجود آوریم نه اینکه سبب تهدید دیگران شویم.
فرماندار گنبدکاووس گفت: حتما درباره احداث میدان بار جدید تجدید نظر می کنیم تا کسبه متضرر نشوند زیرا هدف رضایتمندی مردم است.
وی اظهار داشت: ما شهر آرام و خوبی داریم که نشان از خوب بودن مردم است و انشاء الله سعی می شود دغدغه ها رفع شود تا مشکلی پیش نیاید.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-5138.html )