عنوان خبر:ماه رمضان میدان تمرینی برای یازده ماه دیگر
جمعه 4 مرداد 1392 - 19:50:10


حجه الاسلام باقری-امام جمعه علی آباد-گلستان نیوزامام جمعه علی آباد کتول :

حدود الهی در ماه مبارک رمضان باید رعایت شود و مراجع ذی صلاح باید با افرادی که در این ماه مبارک در ملا عام روزه خواری می کنند برخورد قانونی نمایند.



به گزارش گلستان نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد برگزاری نماز جمعه علی آباد ، سومین نماز جمعه ي شهرستان علي آباد کتول در ماه مبارک رمضان سال حماسه ی سیاسی،حماسه اقتصادی به امامت امام جمعه ي شهرستان حجت الاسلام والمسلمين حاج محمد صادق باقري و با حضور باشکوه مردم روزه دار،شهيد پرور و هميشه در صحنه شهرستان در مصلي امام رضا عليه السلام اقامه گرديد.

گزیده خطبه ها :

با انجام اعمال ماه مبارک رمضان برای آخرت توشه برداریم.

امروز هفدهم ماه مبارک رمضان،سالروز جنگ بدر و روز شکرگذاری به درگاه خداوند است.از ماه ضیافت و میهمانی خدا،از این فرصت ویژه و لطف خاص خداوند،از سحر و شامگاهش با تلاوت،تدبر و عمل به آیات قرآن،با خواندن نمازهای قضا و نافله،با خدمت به فقرا و مساکین،با محبت و نیکویی به والدین،صله ارحام و ... برای آخرتمان بهره و توشه برداریم.

حضرت امیرالمومنین در نامه بیست و یکم از نهج البلاغه خطاب به زیاد بن ابی والی بصره میفرمایند:

فَدَعِ الاِْسْرافَ مُقْتَصِداً، وَاذْكُرْ فِى الْيَوْم غَداً، وَ اَمْسِكْ مِنَ الْمالِ بِقَدْرِ ضَرُورَتِكَ، وَ قَدِّم الْفَضْلَ لِيَوْمِ حاجَتِكَ.اَتَرْجُو اَنْ يُعْطِيَكَ اللّهُ اَجْرَ الْمُتَواضِعينَ وَ اَنْتَ عِنْدَهُ مِنَ الْمُتَكَبِّرينَ! وَ تَطْمَعُ ـ وَ اَنْتَ مُتَمَرِّغٌ فِى النَّعيمِ تَمْنَعُهُ الضَّعيفَ وَ الاَْرْمَلَةَ ـ اَنْ يُوجِبَ لَكَ ثَوابَ الْمُتَصَدِّقينَ! وَ اِنَّمَا الْمَرْءُ مَجْزِىٌّ بِما اَسْلَفَ، وَ قادِمٌ عَلى ما قَدَّمَ.


اى زياد، از اسراف بپرهيز، و ميانه روى را برگزين، از امروز به فكر فردا باش، و از اموال دنيا به اندازه كفاف خويش نگهدار، و زيادى را براى روز نيازمنديت در آخرت پيش فرست. آيا اميد دارى خداوند پاداش فروتنان را به تو بدهد در حالى كه از متكبّران باشى و آيا طمع دارى ثواب انفاق كنندگان را دريابى در حالى كه در ناز و نعمت قرار دارى و تهيدستان و بيوه زنان را از آن نعمت‏ها محروم مى‏ كنى همانا انسان به آنچه پيش فرستاده، و نزد خدا ذخيره ساخته، پاداش داده خواهد شد.

ماه رمضان میدان تمرینی برای یازده ماه دیگر است.

ماه مبارک رمضان دره التاج و میدان تمرینی برای یازده ماه دیگر است.قرار است در ماه مبارک رمضان به خدا نزدیک شویم نه به شیطان،بنابراین از اسراف بپرهیزیم،همه ی وقتمان را صرف مسائل دنیایی نکنیم و به فکر خانه ی آخرتمان باشیم .ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای انفاق است،از اموال دنیا به اندازه نیاز و رفع حاجاتمان بهره برداریم و زیادی آن را برای روز نیازمان در آخرت پیش فرستیم و دست فقرا و نیازمندان را بگیریم.در حدیث هم داریم یکی از گروهایی که باعث قوام و پایداری دین میشوند فقرا و نیازمندانی هستند که آخرتشان را به دنیا نمیفروشند.


روی آوردن به تعالیم و معارف اسلامی راه نجات ماست.

حدود الهی در ماه مبارک رمضان باید رعایت شود و مراجع ذی صلاح باید با افرادی که در این ماه مبارک در ملا عام روزه خواری می کنند برخورد قانونی نمایند.بدانیم و آگاه باشیم که روی آوردن به تعالیم و معارف اسلامی راه نجات ماست و مبتلا شدن به شکستن حدود الهی و لطمه زدن به تعالیم الهی و اهل بیت باعث سر در آوردن از جاهای دیگر خواهد شد.


فرهنگ شدن گرفتاریهای اجتماعی در رسانه باعث شکسته شدن حرمتها می شود.

فرهنگ شدن گرفتاریهای خانوادگی و اجتماعی در رسانه های ما باعث خواهد شد که این مسائل در آینده در زندگی اجتماعی به فرهنگ تبدیل شوند و اینها خود سبب شکسته شدن حرمتها و قبح ها خواهد شد و گرفتاری ایجاد خواهد کرد.


با حضور خود در مراسمات مذهبی ماه رمضان تعظیم شعائر دین نمایید.

دهه ی آخر ماه مبارک رمضان مراقبتهایمان را بیشتر کنیم .افطاری دادن و به افطاری رفتن مستحب است،مبادا نشستهای ما تبدیل به جلسه غیبت،تهمت،افترا و .. شود بلکه باید نشستهایمان ذکر خدا،دعا و اعمال خیر باشد.شبهای قدر،شبهای فیض است و اعمال مشترک و خاصی دارند که مرحوم شیخ عباس قمی در مفاتیح آنها را آورده اند.از فیض انجام این اعمال بی بهره نباشیم.

امسال نیز همچون سنوات گذشته شبهای قدر در مصلی مراسم احیا خواهیم داشت و سفره اکرام و اطعام سحری هم برپا خواهد بود.همچنین برنامه دسته روی به همراه پرچم گنبد و بارگاه حضرت امیر و تشیع نمادین پیکر حضرت امیر با همکاری مساجد حضرت امیر المومنین علیه السلام و امام حسن عسکری علیه السلام در شب شهادت و مراسم دسته روی هیات و مساجد شهرستان در روز شهادت برگزار خواهد شد که از عموم مردم دعوت میشود تا با حضور خود تعظیم شعائر دین نمایند



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-5140.html )